روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

ای روح بخش بی‌بدل وی لذت علم و عمل...

سلام

روز آذرماهیتون زیبا

روز آذرماهیتون بخیر و شادی

روز آذرماهیتون پر از خاطرات دلنشین



دیروز صبح با مادرجان اومدم دفتر

ساعت نزدیک 12 بود که آلاله و خاله اومدند اینجا

اولش با هم رفتیم سمت یه طلا فروشی نزدیک

راستش را بخواین شاید اصلا یادتون نباشه که من ماهها پیش گوشم را برای بار چهارم سوراخ زدم ... اون بالای لاله ی گوش... اونجایی که مثل غضروف هست

بعد اوایل ماجرا مشکلی باهاش نداشتم

بعدتر یواش یواش شروع کردم اذیتم کردن... به خصوص موقع خوابیدن

ولی چون خوشگل هست نمیتونم از خیرش بگذرم

یه جفت از این گوشواره های به اصطلاح «میخی» طلا جایگزین اون گوشواره ی استیل که باهاش گوشم را سوراخ کرده بودم کردم

ولی حالا بعد از گذشت یه عالمه مدت یهویی درد خیلی شدید شد نمیدونم چرا عفونت کرد و منم بهش بی توجهی کردم

یهو متوجه شدم التهاب شدید نیست ولی گوشم کبود شده و بافتش تغییر رنگ داده و دردش هم شدید شده تا حدی که دیگه حتی وقتی میخوام با گوشی صحبت کنم آزرده میشم

خلاصه که دیروز با خاله و آلاله و مامان رفتیم که ببینم یه گوشواره راحت تر و بی دردسرتر برای این گوش پر دردسر پیدا میکنیم یا نه

که البته هیچی هم پیدا نکردم

از همون سمت رفتیم ناژوان و چشممون را به جمال رودخانه زاینده رود روشن کردیم ... البته بازم رفته بودیم ... ولی وسط هفته بود و خلوت

رفتیم ته ناژوان ماشین را پارک کردیم و قدم زنان یه مسیری را سپری کردیم و یه عالمه عکس پاییزی خوشگل گرفتیم

بعدش هم به پیشنهاد خاله و مامان رفتیم یه معجون خوشمزه خوردیم

مامان و خاله را جلوی خونه خاله اینا پیاده کردیم و با آلاله دوتایی ماشین را بردیم معاینه فنی!!!!

جالب این بود که هیچکس توی نوبت نبود... خلوت ... ما هم بدون نوبت قبلی رفته بودیم

وارد شدیم و پشت سر ما یهویی شلوغ شد و یه صف عریض و طویل راه افتاد

کار زمان بری هم نبود ... خیلی ساده و سریع انجام شد و برگه را تحویل گرفتیم و اومدیم دوباره سمت خونه خاله

مادرجان و خاله ، برامون کتلت درست کرده بودند که با ترشی خوشمزه ی خاله جان خوردیم

بعد از ناهار جلوی تلویزیون بیهوش شدم و یکساعتی خوابیدم

بعد بیدار شدیم و نشستیم دور هم

شام هم اونجا بودیم

ساعت ده و نیم بود که اومدیم خونه

گوشواره ها را از گوشم درآوردم و یه جفت گوشواره زنجیری سبک (از این به اصطلاح بخیه ها) گوشم کردم و به گوشم پماد زدم و آماده خواب شدم





حالا یه چیزی تعریف کنم شاید شماها هم تجربه ای داشته باشید مشابه و یا از تجربه من استفاده کنید

مشکل بوی دهان دارم شرمنده البته

خب سعی میکنم دائم مسواک بزنم ... دهان شویه استفاده میکنم ...

از این قرصهای بوگیر دهان داداش برام آورده

یه مدل اسپری دهان داداش جان برام آورده

نخ دندان

و .. هرکاری که فکر کنید

شکلاتهای مختلف مکیدنی و .. و ... و ..

خلاصه که دیگه از دستش کلافه شدم

میدونید که خیلی سخت میرم دکتر و با شرمندگی بسیار رابطه م با کادر درمان خوب نیست ...

به خواهرجان گفتم خسته شدم از این بوی دهان ... گفت خودت حساسی و بو نمیده و فلان ...

گفتم حتی اگه حساسیت زیادی من هم هست یه راه درمانی براش پیدا کن... خواهرم برعکس من رابطه ش با کادر درمان عالیه ...

یه مشاوره اینترنتی وقت رزرو کرده بود و سوالات را همزمان ازم پرسید

آیا دندان خراب داری؟

آیا از نخ دندان استفاده میکنی؟

آیا ناراحتی معده یا گوارشی داری؟

و بعد سوالات جزئی تر مثل همون دهانشویه و آب نمک و فلان و فلان

در نهایت خانم دکتر از «لاکتوگام» یک دوره باید استفاده کنین که یک پروبیوتیک مخصوص دهان هست و برای مشکل شما مناسب هست

منم سریع رفتم داروخانه و خریدم

یک قرص مکیدنی هست که 10 عدد در یک بسته هست و قبل از خواب استفاده میشه

البته به توصیه آقای دکتر دارم یه دوره چند روزه هم مترونیدازول مصرف میکنم

ببینم اثرش چطوریاست بهتون میگم

البته شاید واقعا من زیادی حساس باشم... ولی بهرحال این موضوع کوچیکی نیست ... و اگه تجربه ای در این مورد دارید لطفا بهم بگید

ضمن اینکه حس میکنم وقتی حرص بخورم این موضوع به شدت تشدید میشه





یه کمی توصیه های تیلوتیلویی هم بکنم

که البته حق میدم بهم غر بزنید و بگید توصیه نکن ... نصیحت نکن

اصلا حق میدم این قسمت را نخونید

ولی من دوست دارم بگم ... شاید بعضی ها هم دوست داشته باشن بخونن!!!!!

اول اینکه از خوردن انار و خرمالو غافل نشید

من خودم همین الان که دارم پست مینویسم یه ظرف بزرگ انار گذاشتم کنار دستم و قاشق قاشق انار ملس و خوشمزه میخورم

توی فصلهایی که هوا سردتر هست یادمون میره به اندازه کافی آب و مایعات بنوشیم و این برای سلامتیمون خوب نیست

پس لطفا حواستون به نوشیدنی ها باشه

دمنوش های خوشمزه درست کنید ... عطر سیب و به و دارچین و هرمزه ای که دوست دارید به خودتون هدیه بدید

عسل بریزید توی دمنوشهاتون

خرما بخورید ...

و مثل من از خوردن شکر پرهیز کنید... نه صرفا خوده شکر ... هر شیرینی غیر طبیعی

و بعد با پوست دست و پاهاتون مهربون باشید و مرطوب کننده را فراموش نکنید

و البته که ضد آفتاب را اصلا یادتون نره ...

توی عصر و شبهای بلند پاییزی، وقتی لم دادید روی صندلی محبوبتون ... 

یه ماسک شیر و عسل درست کنید و بزنید به صورتتون و چشماتون را ببندید و توی رویاهاتون غرق بشید

گاهی هم بخور بابونه بدید به پوست قشنگتون

و یادتون باشه کسی که با خودش مهربون هست و خودش را دوست داره بهترین دوست و رفیق برای بقیه ست....

لباسای خوشگل پاییز و زمستونی تون بپوشید و از پوشیدن بوت و چکمه و دستکش لذت ببرید

کلاه و شال و اکسسوریهای زمستونی را دست کم نگیرید که برای روحیه تون معجزه میکنن...





پ ن 1: عطر نان پیچیده تو کوچه


پ ن 2: باید کتاب بخونم


پ ن 3: باید میناکاری را شروع کنم


پ ن 4: باید بافتنی کنم


پ ن 5: ولی فعلا توی شبهای بلند پاییزی- فقط و فقط ... کتاب نقاشی که مغزبادوم بهم هدیه داده را رنگ میکنم

مداد رنگیهام را میزارم کنار دستم و فرو میرم توی رویا

نظرات 18 + ارسال نظر
بهار شیراز چهارشنبه 8 آذر 1402 ساعت 13:03

سلام رفیق...
در مورد سوراخ غضروف بالای گوش منم بالای یکسال تلاش کردم که نگهش دارم چون دوستش داشتم و قشنگ بود ولی اینقدر عذابم داد که از خیرش گذشتم...اون لاله گوش رو چند تا سوراخ پشت سر هم کردم و حلقه کوچولو انداختم قشنگ شد...
در مورد بوی دهان هم یه مدت لبنیات استفاده نکن ، شنیدم میگن بخاطر بلغم هست. و به مدت چهل روز عرق نعنا با بارهنگ بجوشون بخور بهتر میشی

سلام دوست جانم
من از این گوشواره های کوچولوی نقطه ای گوشم کردم ... ولی ...
منم دارم تلاش میکنم ... ولی فکر نکنم در نهایت هم خوب بشه
شنیدم لبنیات میتونه عامل بوی بد دهان باشه ... ولی من کلا زیاد لبنیات مصرف نمیکنم

ربولی حسن کور چهارشنبه 8 آذر 1402 ساعت 14:41 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
بالای گوش حالت غضروفی داره و بیشتر از لاله گوش ممکنه بعد از سوراخ شدن مشکل ایجاد کنه. امیدوارم مشکل حل بشه.
سالها حضور در درمانگاه های دولتی باعث شده اطلاعات دارویی من عمدتا شامل همون داروهایی بشه که توی این درمانگاه‌ها هست. راستش من اسم لاکتوگام را هم نشنیده بودم و الان از شما یاد گرفتم ممنون.
اما علتش عمدتا همون چیزهاییه که خودتون هم گفتین.
مصرف زیاد آب و خوردن سیب و جویدن گیاه جعفری هم ظاهرا مفیده.

سلام جناب دکتر
بله متاسفانه فعلا گوشم قصد خوب شدن نداره گویا
میخک هم برای رفع بوی بد دهان خیلی موثر هست
ولی این دارو واقعا عالی بود... بازم الان در موردش حرف نمیزنم تا وقتی که دوره اش تمام بشه
چون واقعا بعد از مصرف یکی دوتا از قرصها کلا بوی دهان برطرف شده

عبد چهارشنبه 8 آذر 1402 ساعت 19:08

سلام تیلو جان تولدت با تاخیر مبارک و زیارت قبول، یه سوال داشتم فکر کنم یخچالتون سامسونگ درب بالا و پایین بود می خواستم ببینم درست شد چون ما هم داریم و آب زیر جامیوه ایش جمع می شه اگه از کار تعمیرگاه راضی بودی می شه شماره اش را به من هم بدی. راستی فکر می کنم خونتون توی قائمیه باشه و پدر همون جا توی محله خاک باشن خیلی خوبه که اینقدر نزدیک هستید و راحت می تونید بهشون سر بزنید. اگه این قسمت را خواستی حذفش کن

سلام دوست عزیز
متشکرم بابت تبریکها و زیارت قبولی
بله یخچالمون سامسونگ بود ولی این عیب را نداشت و عیبش یه چیز دیگه ای بود
باید زنگ بزنید به نمایندگی تا نزدیک ترین تعمیرکار را خودشون بهتون معرفی کنند
خونمون هم توی قائمیه نیست ولی باید بگم که اگه بود هم دیگه دوست نداشتم در این حد آدرس بدم و دقیقا بگم کجای این شهر دارم زندگی میکنم البته با شرمندگی بسیار
من کامنتها را حذف نمیکنم ... هرچی دوستام برام بنویسند برام ارزشمند و قابل احترامه
کما اینکه بلاگ اسکای اصلا همچنین قابلیتی هم نداره

Nazi چهارشنبه 8 آذر 1402 ساعت 20:33

مترونیدازول خوبه. امپرازول20هم با آقای دکتر مشورت کن. اگه صلاح دونستن مصرف کن. من با این دو تا بوی بد دهان رفع شد

امپرازول برای مشکلات معده هست
فعلا که با همین دوتا گویا برطرف شده
ممنون از راهنماییتون

زینب(مسافرکربلا) چهارشنبه 8 آذر 1402 ساعت 22:55

سلام:)
اتفاقا من عاشق توصیه های تیلوییت هستم تو نوشته هات .عالیه که انقدر به خودت اهمیت میدی و به بقیه هم توصیه میکنی همینطور باشن .
منکه خودم خیلی وقتا خودم رو فراموش میکنم؛)

سلام به روی ماهت زینب جانم ... مسافر کربلا...
بهم لطف داری
من فکر میکنم هرکسی با خودش مهربون باشه و خودش را دوست داشته باشه با بقیه هم همینطوری رفتار میکنه

مرضیه چهارشنبه 8 آذر 1402 ساعت 23:23

وای دقیقا منم مشکل بوی دهان دارم. همه کاریم میکنم برطرف شه نمیشه اصلا اعتماد به نفسمو از دست دادم. حالا شما شاید خودت فقط حسش کنی ولی من از عقب کشیدن آدمای دوروبرم همیشه خجل زده میشم و حتی دلشکسته
خلاصه تیلو جون اگه راه حلت جواب داد حتما بیا بگو عزیزم

راستش را بخوای مرضیه جان مشکل من در این حد نبود
یعنی شدتش کمتر بود
بعد هم من دائم از بوگیرها و خوشبوکننده های دهان استفاده میکنم
ولی بهت بگم این راه حل فعلا معجزه بوده ... یعنی در حال حاضر که عالیه

مانی پنج‌شنبه 9 آذر 1402 ساعت 00:02

تیلو جانم
امیدوارم گوشت خیلی خیلی زود خوب شود.

در مورد بوی دهان، همه کارهایی که انجام می دی بسیار مهم و مفید هستند ،

جرم گیری هر ۶ ماه یک بار بسیار مهم و ضروری است.
( و در برخی افراد هر ۴ ماه یک بار )

سلام دوست خوبم
فعلا که گوشم اصلا قصد خوب شدن نداره گویا
از جرم گیری خیلی خیلی بدم میاد و میترسم ... اصلا از دندونپزشکی میدونید که بیزارم ...
ولی دندونهام جرم نداره ... با اینکه خیلی وقته جرم گیری نکردم ولی دکتری که دندانها را معاینه کرد نگفت که لازمه

نگار پنج‌شنبه 9 آذر 1402 ساعت 05:21

سلام.روز پاییزی شما هم بخیر.اون موقعی که در مورد سوراخ کردن گوشتون گفتید اومدم بهتون هشدار بدم ولی ترجیح دادم سکوت کنم.در برخی افراد اگر گوشواره ها خارج نشن عفونت و خارش شدید ایجاد میشه. و خوشبحال کسانی که همه جور مواد غذایی میتونن بخورن.کسانی مثل من که آلرژی داشته باشن از خوردن خرمالو انار و ... محروم هستن.حتی آلودگی هوا که برای همه مضره برای ما هزار برابر مضره.

سلام نگار جان
البته من دیگه وقتی گفتم که گوشم را سوراخ کرده بودم ... ولی من همیشه به هشدار دوستانم گوش میدم ...
عزیزم ... راست میگی آلرژی داشتن به مواد خوراکی سخته و این آلودگی... و این آلودگی که هممون را مستاصل کرده

نگار پنج‌شنبه 9 آذر 1402 ساعت 05:25

نمیدونم چرا کامنتم نصفه ارسال شد .یکی از علل بوی بد دهان عفونت های مربوط به گوش و حلق و بینی میتونه باشه. رژیم های غذایی. من موردی دیدم که از عفونت بینی و سینوس هاش دهانش بو میداد.

اتفاقا این مورد را آقای دکتر هم بهم گفتند که خیلی شایع هست
ولی ... علایم داره ... میدونید عفونت ها نمیتونند صد در صد بدون علامت باشند
من علایمش را ندارم ... ولی اگه برطرف نشه حتما به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه میکنم

مادر خونه پنج‌شنبه 9 آذر 1402 ساعت 07:34

تیلو
دلم میخواد تو این شبای کشششش دار سرد
سرمو بذارم رو پات موهام روی پات ولو شه و برام کتاب بخونی
دستامو قفل قفسه ی سینه کنم ، پای راستمو بندازم رو پای چپم و بهت گوش بدم
انقد گوش بدم که نفهمم کی صبح شده
که با اینکه باز یادم میاد داره چه اتفاقی میفته و چی میخواد بشه بگم بیخیال شیرینی خواب دیشب میشوره تا چند روز

ای جانم
من اونقدر دوست دارم بیخیال دنیا یه جایی بشینیم و کتاب بخونیم
نوبتی
یه کم من میخونم شما لم بده ... یه کمی شما بخون من لم میدم روی زانوی شما
به هیچی فکر نکن
انشاله که همه اتفاقات خیر و صلاح هستند و به خوبی ختم میشن
مدتها پیش ... اون زمانی که دغدغه های روزانه مون کمتر بود ... یه ساعتهایی از روز آقای دکتر برام کتاب میخوندن... دراز میکشیدم روی تخت .. هندزفری به گوش... و بیخیال کل دنیا...
یادش به خیر
یه مدت هم من کتابهای مورد علاقه ی مشترکمون را میخوندم و خلاصه ش را صوتی ضبط میکردم و براشون میفرستادم تا توی ساعتهای آزادشون گوش بدن...

م پنج‌شنبه 9 آذر 1402 ساعت 08:49

سلام عزیزم
بلغم معمولا باعث بدبویی دهان میشه
شما آب زیاد میخوری که خوبه ولی آبت رو مثل دتاکس واتر طعم دار کن با گرمی جات
مثلا یه فسقل دارچین تکه شده یا زنجبیل و..بنداز توش و نیازی نیست هم تا چند روز از توی بطریت دور بندازیشون
دوم اینکه عرق نعنا زیاد مصرف می کنی که باعث شل شدن اسفنکتر ورودی معده و خروج گاز و بوی بد از معده میشه
عرق نعنا در طب سنتی یه دارو هست و مثل هر داروی دیگه ای باید در مصرفش احتیاط کرد

اصفهان با وجود مرحوم دکتر موسوی که واقعا گمنام موند یک نعمت بزرگ داشت
الان موسسه شون پیک شفا هنوزم هست ولی دقیقا نمیدونم کجاست چون خیلی وقته تماسی باشون نداشتم
شما چون خودت اصفهان هستی پرس و جو کنی شاید پیداشون کنی
رژیم پاکسازی خوبی داشتند که واقعا خیلی ازین جور مشکلات رو کم میکنه
البته منم این رژیم رو بلدم ولی خوبه که پیش خودشون برید

و مهمتر از همه یه چکاب کامل از جمله آنزیم های کبدی و سونوگرافی صفرا و کبد هم داشته باشی خوبه

نه من پزشک نیستم ولی شاید سی سالی هست که پرستاری از پدر مرحوم و بعد هم همسرم به عهده من افتاده بی وقفه مطالعه میکنم

سلام به روی ماهت
میدونی که از دتاکس واترها خیلی خیلی خوشم میاد
حتما این کار را هم به توصیه شما انجام خواهم داد
من زیاد عرق نعنا مصرف نمیکنم ... یه موقع هایی که مادرجان تازه عرق نعنا گرفتند چند روزی به اندازه چند قاشق میریزم توی بطریم... بعد هم دیگه عادی میشه و تمام و دیگه نمیخورم
اصلا ایشون را نمیشناسم
ولی حتما در اولین فرصت پیگیر میشم و از حضورشون استفاده میکنم
خداوند پدربزرگوارتون را بیامرزه و همسرتون را براتون نگه داره
در کنار عزیزانتون همیشه شاد و سلامت باشید
داشتن آدم با دقتی مثل شما در کنار عزیزان واقعا نعمت هست

آسو پنج‌شنبه 9 آذر 1402 ساعت 09:19

سلام تیلو جان یکی از عوامل بوی بد دهان میتونه سنگ لوزه باشه لوزه هاتو بررسی کن ببین نقطه های سفید روش نیست اگر هست بکنشون

سلام آسو جانم
وقتی گفتی رفتم با دقت بررسی کردم
نه نبود
ولی اگه بود چطوری باید کندشون؟؟؟؟؟
فکر نکنم کار ساده ای باشه

متین پنج‌شنبه 9 آذر 1402 ساعت 15:38 https://matinzandy.blogsky.com/

در مورد گوشواره باید بگم کلا هیچ مدلشو نمیندازم دوست ندارم ولی وای از دستبند و انگشتر نگین داره درشت یعنی عشق دنیا و آخرتمه

بوی بد هان بیشتر گوارشی هست ، اگر عفونتهای دهانی نداشته باشید و سوخت وساز بدنتون پروتیینی نباشه
از توصیه های قشنگت ممنون عالی بودند

هرچی دوست داری استفاده کن
اصلا دنیا به همین چیزا خوشگله
انگشترای خوشگل... گردن آویزهای زیبا... دستبند و ... یه عالمه اکسسوری که حال خوب میدن به آدم
فعلا از شر بوی بد رها شدم گویا...

آنا پنج‌شنبه 9 آذر 1402 ساعت 22:55

سلام ، زیارتتون قبول باشه...حال دلتون مثل همیشه عالی باشه....یعنی بوی دهانتون رو خودتون متوجه میشید؟

سلام به روی ماهت
متشکرم
نه اصلا ... خودم اصلا متوجهش نبودم

الهام جمعه 10 آذر 1402 ساعت 01:09

سلام تیلو جانم کاش دستور ماسک شیر و عسل ومقدارش رو بگی
میشه از کتاب نقاشی هم عکس. بزاری عزیزم؟
ببخشید که آنقدر پر توقعم

راستی عکستو توی اینستا دیدم،اون انرژی زیادی که توی نوشته هات هست توی عکستم بود خوشگل خانم

سلام به روی ماهت
الهام جانم میدونی که من همه کارها را دلی انجام میدم
من یه قاشق عسل را با یه قاشق شیر مخلوط میکنم و میزنم به پوستم
خیلی وقت ها که شیر نداشته باشیم فقط عسل میزنم ... خیلی عسل اثر خوبی روی پوست داره
بله که میشه ... با کمال میل براتون عکس میگیرم
اصلا این پرتوقع بودن نیست
متشکرم که همه جا همراه و همدلی و ممنون از تعریفت

یکی جمعه 10 آذر 1402 ساعت 12:26

سلام، من این مشکل رو داشتم و اتفاقی فهمیدم از سینوزیتمه
هر چند وقت بینیم رو با سرم شست و سو میدم و حسابی راحت شدم

سلام دوست خوبم
بله مشکلات سینوزیت هم این مساله را ایجاد میکنه
ولی من مشکل سینوزیتی ندارم ...
شما هم این پربیوتیک را امتحان کن ... شاید به مشکلات سینوزیت هم کمک کنه

مینو سه‌شنبه 14 آذر 1402 ساعت 15:22

سلام
گوشواره و هر نوع وسیله زینتی دیگه را باید موقع خواب در آورد تا پوست اون منطقه نفس بکشه.
بعضی لوزه ها حالت لونه زنبوری دارند و مواد غذایی داخل سوراخ ها میمونه و بوی متعفنی ایجاد میشه. جلوی اینه با چوب ابسلانگ میشه روی لوزه ها فشار داد ب ملایمت و خارج کرد..
اسپری برای بدن و دندانها اصلا خوب نیست. حتی دهانشویه هم هر چند یکبار باید نوعش عوض بشه چون فلور دهان بهش عادت میکنه.

سلام مینوجانم
کامنتت دوبار اومده ... ولی دلم نیومد حذفش کنم

مینو سه‌شنبه 14 آذر 1402 ساعت 15:44

سلام
گوشواره و هر نوع وسیله زینتی دیگه را باید موقع خواب در آورد تا پوست اون منطقه نفس بکشه.
بعضی لوزه ها حالت لونه زنبوری دارند و مواد غذایی داخل سوراخ ها میمونه و بوی متعفنی ایجاد میشه. جلوی اینه با چوب ابسلانگ میشه روی لوزه ها فشار داد ب ملایمت و خارج کرد..
اسپری برای بدن و دندانها اصلا خوب نیست. حتی دهانشویه هم هر چند یکبار باید نوعش عوض بشه چون فلور دهان بهش عادت میکنه.

سلام دوست خوبم
متشکرم مینو جان که اطلاعات خوبی را باهامون به اشتراک گذاشتی
البته من گوشواره ها را در نمیارم هیچوقت ... اطرافیانم هم در نمیارن... نمیدونستم حتما باید خارج بشن هرشب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد