روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

دیروزم مخم سوت کشید....

سلام

روز پاییزیتون طلایی

عین همین آفتاب خوشرنگی که تا وسط کوچه اومده

گاهی با یه لبخند کوچولو میشه یه روز را طلایی کرد

اگه توانایی طلایی کردن روزهای کسی را دارید اول به خودتون افتخار کنید... بعدش به خاطر داشتن اون آدم خداوند را شاکر باشید و بعدترش سعی کنید هر روزش را طلایی و ناب رقم بزنید...



دیروز تا برسم خونه ساعت نزدیک 2 و نیم بود

ناهار خوردیم با مادرجان

آفتاب طلایی پاییزی اومده بود تا وسط سالن...

دراز کشیدم یه جایی توی آفتاب

نیم ساعت بیهوش شدم

بعدش بیدار شدم و یه قهوه ی جانانه و سرصبر با سیروپ و شیر برای خودم و مادرجان درست کردم

ساعت 4 هم خودمون را رسوندیم به آرایشگاه

مادرجان نوبت داشتند برای ترمیم ابروهاشون

زنگ زدم به اون نمایندگی که یخچال را تحویل گرفته بود

گفت که لوله های داخل یخچال نشتی داشته و تقاضای قطعه دادند و اون قطعه ها جز گارانتی نیست و باید پول واریز کنم

گفتم یه کمی سرعت بدید به کار... دیگه ما واقعا کلافه شدیم ... روز دهم هست که یخچال را بردید...

شماره حساب فرستادند و چهار میلیون!!! وجه رایج مملکت بابت لوله های (اگه اشتباه نگم اپراتور داخل یخچال) و گاز و نمیدونم چی و چی واریز کردم

و ازشون خواهش کردم یه کمی دست بجنبونن و عجله کنند ...

و ایشون خاطر نشان فرمودند که بقیه هزینه ها زمان تحویل یخچال محاسبه و دریافت میشه ...



بعدش زنگ زدم به مهندسی که مسئول رسیدگی به دوربینها و سیستم ایمنی خونه هستن

اخه چند روزی هست که دوربینها از کار افتادند

حالا جالب اینکه توی همین چند روز که دوربین ما غیرفعال شده دوتا دزدی هم از ساختمانهای در حال ساخت در اطرافمون شده

خلاصه زنگ زدم و ایشون بدون اینکه قدم رنجه بفرمایند و تشریف بیارن لااقل از نزدیک یه سری به دوربینها بزنند فرمودند که باید دو میلیون و هشتصد هزارتومان!!!!! وجه رایج ممکلت را واریز بفرمایید چون هارد دستگاه عمرش به پایان رسیده!!!!!

فرمودند این قیمت یه هارد وسترن بنفش 2 ترا هست!!!!

و بقیه هزینه ها را وقتی تشریف بیارن اونجا ازم دریافت میکنند!!!!!!

بله اینگونه بود که همانجا در آرایشگاه نشسته بودیم کلی پول جابجا کردیم بلکه کارها راه بیفته



خانم آرایشگر هم که قبلا فرموده بودند ترمیم ابرو رایگان هست ... دیدند تنور داغه ... فرمودند 200 هم برای من کارت به کارت بفرمایید

این هزینه وسایل مصرفی هست!!!!!

و دیگه اینجا همونجایی بود که مخ من سوت کشیده بود ...



بعد از آرایشگاه با مادرجان رفتیم سمت خونه خاله

خیلی وقت بود نرفته بودیم اونجا

نشستیم دور هم و حرف زدیم

شام خوردیم

میوه خوردیم

گپ زدیم

خندیدیم

و یه شب آروم را کنار هم گذروندیم

ساعت نزدیک یازده اومدیم سمت خونه ...



توی راه مادرجان فرمودند اگه از میوه و سبزی فروشی سر راه گل کلم بخریم برامون شور خوشمزه درست میکنند

این شد که جلوی مغازه ایستادم و پیاده شدم که گل کلم بخرم

یه گل کلم درشت جدا کردم و چون پلوکلم هم خیلی دوست دارم و اونجا چشمم خورد به کلم پیچ!!! (درست میگم اسمش را؟؟؟) یه کلم پیچ هم برداشتم

اینجا آقای فروشنده مشغول وزن کردن بودند ...

بهشون گفتم براتون مقدور هست این شاخه های ته کلم را برام برش بزنید... که یهو عصبانی شد و با یه لحن خیلی بدی گفت اونوقت کیلویی 15 حساب میکنم...

یه نگاهی بهش کردم و گفتم الان وقتشه که یه درس اخلاق و ادب به این فروشنده بی ادب بدم...

گفتم اولا یادتون باشه با خانم ها هیچوقت با صدای بلند حرف نزنید... دوما ... شما کلم را کشیدی... برای اینکه با چاقو تهش را ببری قیمتش را دوبرابر میگیری؟؟؟؟؟

من من کرد و گفت ببخشید ... فکر کردم منظورتون این هست که تهش را ببرم و قیمتش را از قیمت کلم کم کنم ...

گفتم : کجای حرف من این معنی را میداد؟ من از قیمت حرف زدم؟ از وزن کردن مجدد حرف زدم؟ چی گفتم که همچین معنی داد؟شما کلم را وزن کردی من ازتون خواهش کردم ته کلم را برش بزنی چون چاقوی بزرگ روی میزتون دارید و من نخوام این قسمت بی استفاده را چهارطبقه با خودم ببرم بالا و بعد با زباله ها برگردونم پایین...

یه کمی من من کردم و هیچی نگفت و مشغول بریدن ته کلم شد....!!!!!

فرق نمیکنه چه شغلی داشته باشیم... اینکه اخلاق خوب و روی گشاده داشته باشیم لازمه روابط اجتماعی هست

امیدوارم اون آقا دیشب این درس را گرفته باشه ...




پ ن 1:امروز پی نوشت نمینویسم

چون پست خیلی طولانی و در هم برهم شد



نظرات 12 + ارسال نظر
فاضله چهارشنبه 17 آبان 1402 ساعت 12:12 http://golneveshgh.blogsky.com


پس چرا نمیتونم وارد وبلاگت بشم؟ حفظش کردی؟ یا آدرس را غلط میزنم؟

مانی چهارشنبه 17 آبان 1402 ساعت 12:27

آفرین تیلو جان عزیزم
خیلی کار خوبی کردی که درس دادی به آقای فروشنده

البته آقای دکتر دعوام کردن
گفتن مگه شما معلمی

آسو چهارشنبه 17 آبان 1402 ساعت 12:52

خوشم امد افرین به تو

ربولی حسن کور چهارشنبه 17 آبان 1402 ساعت 14:35 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
مختون حق داشته!
میگم نمیشه اون هارد را پاک کرد و دوباره استفاده کرد؟

سلام جناب دکتر
ممنون که به مخم حق دادید
فرمودند که وقتی ۵سال مداوم در حال کار بوده، چون هارد روی دوربینهای مداربسته به طور ۲۴ ساعتی در حال کار هستند، دیگه عمرش تمام شده و سوخته....

رضوان چهارشنبه 17 آبان 1402 ساعت 15:25 http://nachagh.blogsky.com

تیلو خانومم! سبزی فروشه از دست خانومای بی ادب و متوقع خسته یوده همه را با یه چوب رانده.طرف خود را نشناخته،

قبول دارم که وقتی در مقام مشتری قرار میگیریم خیلی متوقع میشیم، اما یکی از شروط کاسبی روی گشاده و اخلاق نیکو هست

م چهارشنبه 17 آبان 1402 ساعت 18:23

عه آقای دکتر اینجا معلم رد میشه ها

وانگهی کلکم معلم و کلکم محصل

ایشون برای تک تک انسانها ارزش قایل هستند
نطرشون این هست که من وقتی معلم نیستم و تخصصش را ندارم به آقایون کاسب محل درس اخلاق ندم

حیف ک با گوشی دارم جواب میدم و نمیتونم یه عالمه آیکون خنده بزارم

عبد چهارشنبه 17 آبان 1402 ساعت 19:30

پلو کلم نوش جان ولی من تازه فهمیدم پلو کلم را با کلم قمری باید درست کرد

جای همه دوستان خالی
والا ما که با کلم قمری فقط یه غذا درست میکنیم اونم ماش و قمریه که با گوشت فراوان و پیاز داغ زیاد پخته میشه و خیلی خوشمزه ست
اما پلوکلم ما اصفهانیا سبک خودمونه و اصلا سبک شیرازی نیست، شبیه استامبولی پلویی هست که داخلش اون کلم پیچ ها را ریز و سرخ میکنند

بهار پنج‌شنبه 18 آبان 1402 ساعت 00:19

گوارای وجودتون اون پلو کلم و کلم شور (هر وقت آماده شد).

مخارج اینقدر زیاد شده که تقریبا هر روز سر آدم بابت چیزی سوت می‌کشه.

خوب کردین که آقای سبزی‌فروش را ادب کردین.

ممنونم
جای همه دوستداران کلم خالی
راست میگی هرروز چیزی برای سوت کشیدن سر وجود داره
کاش ادب شده باشه
باید چند روز دیگه بهش سر بزنم ببینم رفتارش تغییر کرده یا نه

تریپل پنج‌شنبه 18 آبان 1402 ساعت 00:59

سلام.
لوله اواپراتور.
اوپراتور که لوله نداره!! نهایتا یه لپ‌تاپی، کامیوتری، موبایلی، چیزی توی همین مایه‌ها داشته باشه!
اخلاق خوش بهترین تبلیغ واسه فروشنده‌هاست.

سلام دوست جان
والا یه چیزایی گفتند و منم هرچی برداشت کردم منتقل کردم
همون اول هم ک اومد خونمون و داخل یخچال را باز کرد گفت لوله هاش نشتی داره
حالا خم همینو گفت...

پری دریایی پنج‌شنبه 18 آبان 1402 ساعت 08:52

سلام تیلوی عزیز
من موقع خوندن پستتون، برا تک تک اون هزینه ها مخم سوت کشید
حالا اون لوله و هارد رو نمیشه چیزی گفت ولی دیگه مگه تو ترمیم چی استفاده میکنن که 200 هزینه اش بشه ...
این روزا هیچکسی اعصاب نداره هزینه ها با درآمدها نمیخونه حتی وقتی روزی 12 ساعت کار میکنی. کل زندگیامون شده کار کار کار ولی نهایتا بازم نگران روزای پرخرجی مثل تعمیرات و دکتر و ... هستیم
به امید روزای خوب ...

سلام پری دریایی عزیزم
درسته که من یه خرده چاشنی طنز وارد ماجرا میکنم و از کنارش عبور میکنم، اما واقعیت همینی هست که گفتی
یه عالمه کار میکنیم، همه زندگیمون شده کار، در نهایت هم نگرانیم و بی پول...
اصلا دخل و خرجمون با هم جور نیست
تازه اگه مثل الان ما چند تا تعمیر هم پیش بیاد که دیگه واویلا....

parinaz95 شنبه 20 آبان 1402 ساعت 08:18 http://parinaz95.blogfa.com

چقدر هزینه های زندگی زیاد شدن و غیر قابل باور.
باز خداروشکر که شما تواناییش دارید که از پس مخارج بربیاید وای به حال اونایی که ندارند
حالا بهتون قول دادن که زودتر یخچال را بفرستن؟
من متوجه نشدم چرا هارد دستگاه عمرش تموم شده؟
به آرایشگر کلی خندیدم که انگاری میخواسته از آب گل آلود ماهی بگیره.
وای که این دورهمی ها با فامیل یا دوستای صمیمی چقدر میچسبه.منم این آخر هفته در کنار دایی هام بودم و کلی انرژی گرفتم ازشون برای شروع هفته.
راستی به اون آقای میوه فروش هم درس خوبی دادین.
کلم شورو کلم پلو هم نوش جونتون

هزینه های زندگی واقعا سرسام آور شدند
اینطوری دیگه از زندگی لذت نمیبریم از این هزینه میپریم به هزینه بعدی...
نه هیچ قولی ندادند و همچنان بی یخچال هستیم

لیمو یکشنبه 21 آبان 1402 ساعت 12:27 https://lemonn.blogsky.com/

اینطوری که مشخصه هرکی تشریف بیاره جای شما کلی پول ازتون قراره بگیره.
+ خوب گفتی به آقای میوه فروش. بعضیا فقط عصبانی ان!

حتی نمیکنن برای گرفتن اینهمه پول قدم رنجه کنن
از همون راه دور میگن بریز به حساب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد