روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

با یخ و ترشی...

سلام

روزتون زیبا



دیروز بعد از ناهار با مادرجان نشستیم به پیچدن دلمه برگ مو

تست کردیم و دیدیم دلمه ها را آماده کنیم و بزاریم فریزر خوب میماند

اینطوری نگه میداریم برای زمانی که داداش جان بیاد

هرموقع خواستیم از فریزر در میاریم و اون چاشنی و سس مخصوص را بهش اضافه میکنیم و میزاریم یه بار دیگه دم بکشه....

خلاصه نشستیم مادر و دختری به پیچیدن دلمه

یه جایی برگها تمام شد و مواد دلمه همچنان باقی مانده بود

تصمیم گرفتیم بریم باغچه و برگ مو بیاریم

رفتیم باغچه که چشمتون روز بد نبینه

از اداره آب و فاضلاب کل خیابون را کنده بودن...

ماشین را دورتر پارک کردیم و از خیابونی که هیچ راهی نداشت از لابلای کوهی از خاک عبور کردیم تا رسیدیم جلوی در

دستشون درد نکنه واقعا...

به ارتفاع یک متر خاک ریخته بودند جلوی در ورودی و در باز نمیشد

از همسایه تقاضای بیل کردم...

اخ اخ

نگم براتون ، نگم واقعا بهتره

راه را باز کردم و رفتیم داخل

مادرجان برگ چیدند

منم رفتم سراغ توت ها و شاه توت ها

بعد هم با مادرجان نعنا چیدیم

ولی دیگه پاک کردن و شستنش ماند برای خانه

وسایلمون را برداشتیم و راه افتادیم سمت ماشین که چند تا خانم همسایه باغچه را توی راه دیدیم

از نعناها بهشون دادیم

بعد هم اومدیم سمت خونه و بقیه دلمه ها را پیچیدیم

بعدترش مادرجان نعناها را تمیزکردند و منم شستم

این گزارش ها را یکی یکی و تصویری توی اینستاگرام گذاشتم

صبح هم ظرف توت را آوردم برای همسایه دفترکارم ...



صبح قبل از اینکه بیایم دفتر رفتم اداره پست

یک هفته بعد از تقاضای تمدید پاسپورت ، پاس مادرجان اومد

ولی پاس من هنوزم نیومده بود

اونجا گفتند که فرستادند فلان حوزه و احتمالا به دلیل نداشتن نیرو به اندازه کافی اینقدر طول کشیده

رفتم به اون محلی که گفته بودند و بله ... با یخ و ترشی... پاس را تحویل گرفتم




پ ن 1: فردا قرار هست للی و دانا بیان خونمون

دانا دوتا بچه داره ... یک دختر و یک پسر


پ ن 2: خواهرجان دیروز قطعی آب و برق داشتند

من که بهشون نخندیدم ... چرا بعد ازظهر ما هم قطعی آب و برق داشتیم؟؟


پ ن 3: بطری های آب را فراموش نکنید

همیشه دنبالتون باشه

تخم شربتی و چیا هم بریزید توی آب

اگه دوست دارید هر روز یکی از عرقیجات خوشمزه ایرانی را هم بهش اضافه کنید

یه روز گلاب

یه روز بهار نارنج

یه روز بیدمشک

یه روز کاسنی

یه روز....

نظرات 7 + ارسال نظر
مبینا یکشنبه 7 خرداد 1402 ساعت 11:33

سلام تیلو جان .باغچه داخل شهره؟چقد راحت میرین میاین؟خیلی جالبه که یک باغ که شما میگی باغچه داخل شهره . اصفهان دور و اطراف پارک ناژوان زمین کشاورزی و .... دیدم .یه جورایی اون پارکم به شهر نزدیکه .جالبه کلا
یکی از ارزو های عمیق منم داشتن چنین باغچه ای هست واسه دوران بازنشستگی .البته که من شمالم خیلی کمبود سرسبزی ندارم .ولی کلا دوست دارم پرورش گیاه و درخت و ... رو .

سلام به روی ماهت
شما شمالی ها که نیاز به باغچه ندارین... همه جا سرسبز و همه جا دلباز
تا برسی بازنشستگی حتما یه باغچه خوشگل و پرگل برای خودت دست و پا میکنی
میدونی هرچیزی که آرزو کنیم بهش میرسیم
بله باغچه به خونمون نزدیکه
سمت ناژوان نیست ... اونجا زمین کشاورزی هست و دیوار نداره
باغچه با ماشین حدود ده دقیقه باهامون فاصله داره

مبینا یکشنبه 7 خرداد 1402 ساعت 11:35

خاطرات توت خوری های محوطه دانشگاه اصفهان و باغ توت پشت خوابگاه هنوزم عین همین دیروز واسم زنده هست .چه دوران زیبایی داشتم در شهر بی نهایت خوشگلتون .

ای جانم
پس مدتی مهمان شهرما بودی که اینطوری ازش حرف میزنی
دانشگاه اصفهان و اونهمه درخت توت .... درختهای کهنسال و بلند
خوابگاه دانشگاه
کوی امام
دروازه شیراز
حتما زیاد چهارباغ بالا هم میرفتی
شیخ صدوق
ملا صدرا
بگو ببینم پاتوقت کجا بوده؟
سمت نظر و کلیسا وانک و حکیم نظامی ؟

خورشید یکشنبه 7 خرداد 1402 ساعت 15:11 http://khorshidd.blogsky.com

عزیزم من دلمه را میپیچم فقط توی خود موادش یه استکان سرکه و شیره با روغن مایع را مخلوط میکنم و میزنم
و بعد میگذارم فریزر موقع استفاده سس را اضافه میکنم و میذارم دم بکشه علت اضافه کردن اون لیوان سرکه شیره توی خود مواد اینه که وقتی از فریزر در میارم میزارم دم بکشه خیلی تازگی و خوشمزگی ش حفظ میشه
عاشق اون نعنا چیدن هستم
وااای بوی نعنا و پونه دیوونه کننده س
من بهار نارنج اضافه میکنم احساس میکنم سرحال م میکنه
تازه امروز توی پست تو دلمه را خوندم داشتم کوفته شوید و باقالا اصفهان را درست میکردم بزارم فریزر
اونم دقیقا مثل دلمه سس ش را حاضر میکنم و میزارم دم‌بکشه‌
معلومه دلم برات تنگ شده چقدر حرف زدم

ای جانم
شما که حسابی کدبانو و خانمی
ما توی مواد اون سرکه شیره را نریختیم
اگه اصفهان بودی هرازگاهی میومدی میرفتیم باغچه نعنا میچیدی
من هرروزی یکی از عرقیجات را اضافه میکنم
جالب اینه که همشون را دوست دارم
من خیلی زیاد طرفدار کوفته شوید باقالی نیستم - اما کلا فقط چیزای هوسانه که فصلش تمام میشه را میزاریم فریزر... ولی الان که گفتی بد هم نیست درست کنیم و داشته باشیم برای مواقعی که مهمان یهویی میرسه
دقیقا دل به دل راه داره

مبینا یکشنبه 7 خرداد 1402 ساعت 15:12

همه جا میرفتم .من شمالی عاشق طبیعت ‌عاشق زیبایی های اطراف زاینده رود توی بهار بودم ‌.عاشق باغ گلها .جنعه ها با بساط چایی و ..‌ صب می رفتیم غروب میومدیم بیرون .
پیاده روی های از خوابگاه دروازه شیراز تا سی و سه پل یا پیاده روی های کنار زاینده رود تا پل های دیگه . یادش بخیر
فقط اینو بگم سال اخر داشتم واسه ارشد میخوندم به بهار که رسید و یادم می افتاد که سال دیگه این موقع اصفهان نیستم . بی خیال همه چیز میزدم بیرون .که نه خودم درس خوندم نه گذاشتم دوست پایه بیرون رفتنم بخونه .خخخخ
ما اصفهان فامیلم داشتین که یه جورایی تدی کار مرمت اثار باشتانی بود و خونش یه خونه قدمی متعلق به نیراث ت ی جلفا .میرفتم خونشوک میموندم عالی بود . تدی اون خیابونای سنگ فرش جلفا و خلاصه هر چی بگم بازم کمه . خاطرات زیبایی از اصفهان دارم .اون موقع زاینده رود پر اب بود .)سال ۸۴ اینابود . یاد جوونی بخیر

باغ گلهای بینهایت زیبا
و سی و سه پل دوست داشتنی
خدا را شکر که یه عالمه خاطره خوب از اصفهان داری
البته اون سالها هم یکی دوبار آب را برای اولین بارها میبستن و چقدر اون موقع ها از این کار ناراحت بودم ... الان آب باز هست...

مبینا یکشنبه 7 خرداد 1402 ساعت 15:14

اون موقع مجتمع مادر خیلی تو بورس بود . و بله مجتمع های جلفا وکفش فروشی ها و پاساژهای خیابون نظر .

من اصلا نمیدونم مجتمع مادر کجا هست

دلی یکشنبه 7 خرداد 1402 ساعت 16:45

بوی نعناع هاتون تا اینجا امد..چه پست خوبی .عطر نعنای تازه فصای بلاگستان را پر کرد..دلم خواست ..مادر دختری هاتون مانا باد

ای جانم
عطر نعنا و حس خوب تازگی
نعنا فلفلی هم داریم ... اونا یه حس خنکی هم همراهشون هست

آذر چهارشنبه 10 خرداد 1402 ساعت 14:40

سلام دختر قشنگ و مهربون من خواننده خاموش هستم همیشه دنبالتون میکنم عاشق اصفهان زیبا هستم ی هفته اومدیم همه جا رو گشتیم بینظیر بود من خودم شیرازیم

سلام عزیزدلم
چقدر خوب
انشاله همیشه سفرهای شیرین و خاطره انگیز داشته باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد