روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

عطر خوش

سلام

روزتون خوش بو

وقتی از ماشین پیاده شدم یه عطر خوبی توی فضای کوچه پیچیده بود

دقت کردم دیدم شمشادها!!! گل دادند

و این عطر عجیب و غریب و رایحه دلنشین مربوط به شمشادها هست

یه سرچ کوچولو کردم و چیزی مبنی بر گل دادن شمشاد پیدا نکردم

دیروز با یه قابلیت در گوگل آشنا شدم که میشد از چیزای عجیب و غریب عکس بگیریم و گوگل بهمون اطلاعات بده

عکس گل را گرفتم ولی نتیجه ای یافت نشد

85_hdc9.jpg

در نتیجه تصمیم گرفتم عکس را همینجا بزارم

برای همین پیشنهاد دادم که یه پیچ موازی اینجا باشه ها!!!!!

گاهی کلمات به تنهایی نمیتونن منظور آدم را برسونن

همینطوری هم تکنولوژی کلی کمبود داره

همین که هنوز نمیشه عطر و بوهای خوب را به اشتراک گذاشت... همین که نمیشه گرمای دستایی که مینویسن را اشتراک گذاشت

همین که گاهی گوشی را محکم میبوسیم و این بوسه منتقل نمیشه ...

و ...

خلاصه که امروزم را با عطر این گلها ، خوشبو کردم




پ ن 1: باید یه عالمه کارت پستال تحویل بدم

اگه زود تمام شد باز میام پست میزارم


نظرات 8 + ارسال نظر
نل دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 ساعت 11:55

سلام تیلوجانم
اتفاقا دفعه اول از تو شنیدم شمشاد گل میده و سرچ کردم. تا اون زمان به گلهای شمشاد دقت نکرده بودم که چه قشنگ و خوشبو هستن.

https://www.beytoote.com/scientific/nature/raising2-hedge1-maintenance.html?m=1

این مدل شمشاد که تو عکسش گذاشتی عزیزم





+بعد مدتها کامنت گذاشتم. میخوندم. نمیتونستم کامنت بزارم.
نتونستن اینجا یعنی: کلمات از مغزم روی وبت جاری نمیشدند.چرا؟ نمیدونم.

سلام عزیزدلم
همراهیت برام ارزشمنده
همین که میدونم به یادمی برام کافیه
اتفاقا آقای دکتر هم بهم یادآوری کردند که قبلا هم گفته بودم که شمشادها گل میدن
ولی این مدلی که الان عکس گذاشتم نبود
قبلا دیده بودم یه چیزایی شبیه همون عکسایی که خودم فرستادی
ولی امسال پر از گلهای بزرگ با عطر بینظیر شدند

شکوه دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 ساعت 12:14

سلام اتفاقا من هم امرو ز با عطر گلهای شمشاد پیاده روی کردم عالی بود

سلام به روی ماهت
چقدر خوب
پس دقیقا میدونی از چی حرف زدم

لیمو دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 ساعت 12:49 https://lemonn.blogsky.com/

سلام تیلو جان
ای جانم من عطرشون رو متوجه نشدم تابحال اما خود گلهاشون رو دوست دارم. فصل پاییز هم یه چیزی شبیه میوه داره نارنجی خوشرنگ و ریز :)))

سلام به روی ماهت
عطر خوبی دارند...
راست میگی... پاییز هم زیبایی های خودشون را دارند

جازی دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 ساعت 14:04

با سلام
ما اینجا شمشاد زیاد داریم اما تا حالا ندیده ام شمشاد گل بده و بیژن خاوری خوانده : بهار امد و شمشادها جوان شده اند - پرندگان مهاجر نغمه خوان شده اند. ....
و فکر نکنم شمشاد گل داشته باشه یا شاید از نوعی دیگر شمشاد باشه که من ندیده باشم
بهار شهر ما که بعد از سیزده بدر تمام میشه و همه علف ها و بوته ها و گلهای بهاری که در دشت و دمن می روند همه خشک شده و گرما رو به شدید شدن میره و کولرها را همه روشن کرده و عملا تابستان شروع شده

سلام دوست خوبم
به خاطر خشکی هوا در اون منطقه شمشادها گل نمیدن
یه سرچ کوچولو بکنید متوجه میشید که در بیشتر مناطق شمشادها گل میدن
اینجا هنوز بهار هست... تا اواسط خرداد هم همچنان هوا بهاری هست

الهام دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 ساعت 14:45

شمشادها در هوای معتدل و گرم گل می دن، توی عسلویه که من هستم، گل دادن شمشادها خیلی عالیه.
توی شیراز تک و توک دیدم.
اما شمشادها گل های سفید و زرد از نوع های مختلف میدن.
و اغلب یک عطر ملایم گرم هم دارند.

دقیقا الهام جان ... دقیقا
یه عطر ملایم و گرم
چقدر خوبه که دقیقا میدونی از چی دارم حرف میزنم

سعید دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 ساعت 17:06 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دختر عموی جانم
خوبی؟
روز خودتم خوش
اون خانم انقد که مهربون هستن منو جای پسرشون میدونن
من ایشون رو مامان خطاب میکنم حتی بچه هاش هم قبول کردن که ایشون مامان منم باشن
حرفات در مورد کمبود های تکنولوژی به دلم نشست
کاش واقعا میشد یه عطر یا حس در آغوش گرفتن یا بوسیدن رو با این تکنولوژی منتقل کرد

سلام پسرعموجان
شما خوبین؟
خانواده محترمتون خوبن؟
خدا را شکر که آدمهایی چنین مهربان و دوست داشتنی در اطرافت داری
خدا شما و اونها را حفظ کنه
تکنولوژی همچنان ناقص هست
ولی فکر کردم حالا که تکنولوژی نقص داره خودمون باید این نقص را برطرف کنیم و بریم از نزدیک آدمهایی را که دوست داریم در آغوش بگیریم ... زندگی کوتاهه

پری گل سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1402 ساعت 00:23 http://Gargoyle.blogsky.com

تیلوجان اون شاخ شمشادی که برای آدم های خوش قد و بالا می گن، فکر می کنم اشاره به گل شمشاد داره، که یه پرچم بلند از وسطش اومده بیرون
شمشاد های ما که این شکلی بود
تو خونه هایی که دیوار نداشت و دور تا دورش فنس و شمشاد بود

چه جالب
تا حالا بهش فکر نکرده بودم
ممنون از اطلاعاتت
چقدر زیبا هستند خونه هایی با این حصار سبز و خوش عطر و بو

مه سو سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1402 ساعت 10:34 http://mahso.blog.ir

اولین بار بود دیدم شمشادها گل دارند.... حتما که عطر خاص خودشون هم دارن...باید بیشتر دقت کنم وقتی اومدم شیراز...

الهام عزیز- گفته که شمشادها توی آب و هوای شیراز تک و توک گل میدن
شاید اونجا پیدا نکنی
ولی اگه بیای اصفهان توی بهار میتونی ببینی و عطرشون را حس کنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد