روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

تو نیکی میکن...

سلام

روز بهاریتون زیبا و دلنشین

از هوای فروردینی لذت ببرید

از هرچیزی که بهتون حال خوب میده

از پنجره های باز و رقص پرده های حریر

از صدای دلنشین گنجشک های بازیگوش روی شاخه های بلند درخت

از سایه دلچسب بعدازظهرهای کش دار

از غروب های همراه با افطار

با هرچیزی که دوست دارید و توی این اول بهار وجود داره ...



دیروز بعد از کارهای روزمره و کارهای دفتر رفتم سمت باغچه

مادر جان خودشون رفته بودند باغچه و یه عالمه نعنا چیده بودند

من رفتم دنبالشون

بعد هم دوتایی رفتیم سرمزار پدرجان

گلها را آب دادیم و نیم ساعتی اونجا بودیم

بعد اومدیم خونه و دوش گرفتیم

خاله جان گفته بودند افطار بریم اونجا

جاتون خالی کلی چیزای خوشمزه برام درست کرده بودند

تا ساعت یک شب نشستیم و حرف زدیم

داریم تلاش میکنیم ببینیم میشه بریم سفر

من دوست دارم با ماشین خودم و زمینی بریم سفر

راه بیفتیم و شهر به شهر بریم ... البته دلم میخواد بریم تا تبریز... جلفا... کندوان ...

ولی انگار هنوز یه ترسی از این قضیه و سفر چهارتا خانم وجود داره

کلی در این باره حرف زدیم و شوخی کردیم و خندیدیم

حالا ببینیم چی میشه

برای نیمه اردیبهشت ...





یکی از نزدیکان من سالهای خیلی خیلی زیادی درگیر مساله اعتیاد بوده

وقتی میگم سالهای بسیار زیاد یعنی عدد این قصه میرسه به عدد سن من دقیقا...

پدرجانم بارها برام تعریف کرده بودند که چقدر تلاش کردند برای کمک به این شخص

چقدر بارها و بارها و بارها به هرطریقی که اون زمانها و این زمانها میشه به این افراد کمک کرد سعی کرده بودند

ولی نشده بود

نه که نشه

خودش نخواسته یقینا

وگرنه خوب میدونیم که برای خیلی ها اتفاق افتاده و بعدش شده که درست بشه

این آدم حالا دیگه در شصت و چند سالگی قرار گرفته

نه همسری

نه فرزندی

اما از یکسال و نیم پیش به تصمیم خودش و نه حتی به پیشنهاد کسی راههای بهبودی را طی کرد

هم اطرافیان و هم خودش هم بسیار خوشحال شدند از این موضوع

کلی سبک زندگیش در همین مدت کوتاه عوض شد

و ...

ولی حالا تازه مریض و بیمار بد حال شده

مشکلات قلبی

مشکلات شدید ریوی

مشکلات ... و ... و ...

باید میرفت آزمایش میداد

یکی دوروز بود بدحال بود و نمیتونست

من امروز صبح رفتم و بردمش آزمایشگاه

بعدش هم موندیم تا جواب آزمایشها را گرفتیم

بعد هم بردمش کلینیک تا دکتر بررسی کنه

و البته قرار شد فردا صبح یه نوبت از یه کلینیک دیگه بگیرم و تا قبل ظهر یه دکتر دیگه هم نظر بده ...

خدا آخر عاقبت همه مون را ختم به خیر کنه






نظرات 8 + ارسال نظر
یک زن یکشنبه 20 فروردین 1402 ساعت 12:53

میدونید بیشتر معتادها چرا ترک نمیکنن؟ چون تا ترک میکنن دچار مریضی های جورواجور میشن... میدونم احتمالا دلیل علمی و پزشکی نداره و حتی ممکنه کاملا غیرصحیح باشه، ولی من خودم افراد زیادی رو دیدم که تا ترک کردن بیمار شدن

نمیدونم واقعا
ولی خب این نمونه که دقیقا همینطوریه...
خدا بهش کمک کنه

لیمو یکشنبه 20 فروردین 1402 ساعت 13:31

امیدوارم بتونه و ترک کنه. مواد مخدر برای من یکی از خط قرمزهای ترسناکمه.

راست میگی خیلی ترسناکه
گفتم مدتهاست که ترک کرده

سلام یکشنبه 20 فروردین 1402 ساعت 14:45

تیلو‌جان دقیقا یکی از نزدیکان من هم در حدود همین سن گذاشت کنار و هزارجور بیماری گرفت و اخرش از بیماری قلبی فوت کرد
همون‌ موقع که داشت ترک میکرد‌ دکترش بهش کفت تو این سن ترک نکن بدن شما عادت داره به این مواد و ترک یکباره براتون ضررش بیشتر از فایدشه‌ولی گوش نکرد
تازه اون دوز مصرفش بالا نبود و در واقع تفننی مصرف میکرد

انشاله بلا از همه دور باشه
توکل برخداوند بزرگ
زیر نظر پزشک و با رعایت های زیاد در کنار مکمل و دارو ترک کرده
ولی خب دوز مصرفش خیلی خیلی بالا بوده

سعید یکشنبه 20 فروردین 1402 ساعت 16:34 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دختر عمو
سفر 4 نفر خانم با ماشین شخصی هم میتونه جذاب باشه و هم کمی خطرناک
اون شخص همین که تصمیم جدی به ترک گرفته بازم خیلی خوبه

سلام پسرعموجان
فعلا در حال بررسی هستم
ولی حتما ازتون کمک میگیرم

soly یکشنبه 20 فروردین 1402 ساعت 23:23

سلام بر شما
اگر هوای سفر داری و میخواهی از تبریز بگذری ، اول باید بیای از ارومیه بگذری و منم در اینجا چشم انتظار تیلوی عزیزم هستم و خواهم بود.

سلام به روی ماهت
ای جان
خداوند چشمای خوشگلت را نگه داره

لیلی دوشنبه 21 فروردین 1402 ساعت 00:24 http://Leiligermany.blogsky.com

سفر دسته جمعی با خاله جان خیلی خوش میگذره حتما امتحان کنید. شاید اعلام کردین خانم های دیگه اضافه شدن

از خدامه خانومه دیگه هم اضافه بشن
اتفاقا اگه چند تا ماشین با هم باشیم استرس و ترسش برام کلا از بین میره

سمیه دوشنبه 21 فروردین 1402 ساعت 09:41

سلام ترک اعتیاد نباید یکباره انجام بشه مخصوصا تو سنین بالا چون دقیقا باعث بیماریهای زیادی میشه.باید به تدریج و پله پله انجام بشه تا سیستمهای بدن به حالت طبیعی برگرده اونموقع شخص حتی از اولش هم سالمتر میشه. کنگره 60 اینکارو خوب و عالی انجام میده اگه دوست داشتین میتونید به سایتش مراجعه کنید کلی اطلاعات خوب بهتون میده

البته که من گفتم که ایشون نزدیک به دو سال هست که ترک کردند(حالا عدد دقیقش همین حدود هست )
من در جریان روند ترک کردنش نبودم اما میدونم زیر نظر چندین پزشک و با کمک کسانی که توی این کار تبحر داشتند این کار را انجام داده چون دوز مصرفش خیلی بالا بوده

جازی چهارشنبه 23 فروردین 1402 ساعت 20:10

با سلام
همین که اعتیاد را ترک کرده شاهکار کرده منم یکی را می شناسم که حدود 40 سال اعتیاد داشت و چند سال است که ترک کرده و خیلی هم قبراق است ولی دو تا بچه اش را هم در این فضا معتاد شدند و یکی شون تازکی ترک کرده

سلام دوست خوبم
انشاله که همشون سالم باشن و از دام اعتیاد رها بشن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد