روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

آنفولانزا گرفتم

سلام

روز پاییزیتون روشن و زیبا

از چهارشنبه شب یهو دچار انفولانزا شدم(تازه فهمیدم توی پست قبلی اینو تعریف کرده بودم)

خوب خوب بودم

نشستم سر میز شام و یهو عطسه و آبریزش شروع و شد و اونقدر سریع شدید شد که عجیب بود

بعد هم تب و لرز

نمیتونستم تعطیل کنم

قول داده بودم

اومدم سرکار

دو سه باری هم در این میان رفتم دارایی

یک جلسه هم با عمه بزرگه داشتیم ... کاش نداشتیم

چه ساده آدمها، عین دانه های اشک از چشم آدم سُر میخورند و میفتند....

مهم نیست

این نیز بگذرد...



آنفولانزا دیگه انگار به تهش رسیده

سرفه هاش مونده

دهنم هم دچار یه عالمه زخم و آفت و درد شده

اما...

امروز صبح که بیدار شدم حال روحم خسته بود

کلی کلنجار رفتم تا از رختخواب بلند شدم

به زور دوش گرفتم

صبحانه خوردم و با مامان جی اومدیم بیرون

من رفتم سمت پارکینگ تا ماشین را بیارم بیرون و مادرجان رفتند توی کوچه

از پارکینگ که اومدم بیرون صدام زدند...

یه لحظه بیا...

پیاده شو بیا

بی حوصله بودم ولی پیاده شدم ...

زعفران هایی که توی فلاورباکس کنار درکاشتم گل دادن....

خدایا

یهو جرقه های بزرگ امید عین آتشبازیهای بزرگ شبهای عروسی توی دلم روشن شدند

انگار چشمام برق زد

دلم یهو روشن شد

دوباره همه چیز میتونه قشنگ باشه

دوباره میشه رویید

میشه جوانه زد

میشه رشد کرد

همه چی شدنیه

زمستون و پاییز و بهار و تابستون هم نداره

وقتی دستامون توی دست خداست....






https://s6.uupload.ir/files/z_dkrx.jpg



آقای تعمیرکار دستگاه اومد برای سرویس یکی از دستگاهها

وارد شد و بعد از سلام احوال گفت

چرا صداتون گرفته؟

گفتم آنفولانزا گرفتم

البته که ماسک داشتم

یه قدم رفت عقب و گفت : میشه بعدا بیام؟

خانومم تازه جراحی کرده...

گفتم: برو به سلامت ... انشاله بلا از همتون دور باشه...

نظرات 20 + ارسال نظر
فری دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت 15:08

چه قشنگه زعفران هاتون انشالله زودتر حال تون خوب بشه و با خوشحالی ازشون استفاده کنید

نمیدونم زعفران هم میده یا نه...
فعلا ما در همین حد دیدیم

سلام. خیلی‌ها آنفولانزا گرفتن. همه‌گیریه. من هم گرفتم. خیلی واگیردار هست.

زعفران‌هایتان هم خیلی زیبا هست. هر روز صبح گل میده و خیلی هم خوشگله گلش.

سلام دوست خوبم
عه یعنی هر روز یه گل جدید میده؟
خدایا....

سلام دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت 15:49

من بعد سفر کربلا در اربعین
وقتی درب یخچال را بلز کردم و خوشه ی انگور را دیدم
به جای چای شیرین صبحانه نان پنیر و انگور نوش جان کردم
نیم‌ساعت بعد عطسه ها شروع شد تا عصری هفده عدد عطسه زدم
بعد آبریزش بینی شدید
به طوریکه فکر می کردم خون دماغ شده ام
برای ضد عفونی اسپند دود کردم
دودش باعث شد سینه درد بگیرم
الان مدتی است صبح به جای چایی شیرین یک قاشق عسل و آبلیمو تازه با آب‌جوش می نوشم
البته در وسط روز هم شلغم خام پوس کنده و عسل مالی شده می خورم
تقریبا خوب شدم

بلا ازتون دور باشه
چقدر هم بیماریتون طولانی شده
خیلی مراقب خودتون باشید
عسل معجزه ست....

سلام دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت 15:50

یادم رفت سوال کنم زعفرانهای روئیده شده ی زیبا مربوط به کدام نقطه از جهان است ؟

والا نمیدونم پیازش از کجا اومده
ولی فکر میکنم از سمت خراسان...
منم که توی فلاورباکس کنار در ورودی خونه کاشتم
خونمون هم که اصفهان هست

Sara دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت 18:00 http://15azar59.blogsky.com

ماشاالله به زعفرونهای قشنگتون دستون سبز باشه همیشه
خدا رو شکر که بهتری تیلو جان ما هم مبتلا شدیم و با همون درمانهای خونگی و سنتی خدا رو شکر خوب شدیم

فدای مهربونیات
اخ که انگار این مریضی قصد رفتن نداره

سعید دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت 18:06 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دختر عمو
خداروشکر که حالت بهتره
آره زعفران تا وقتی سرما نزنه هر روز گل میده
وقتی هم که سرما کرد میره تا سال بعد باز دوباره گل میده
فقط امیدوارم یه آدم بیمار پیدا نشه خرابشون کنه

سلام به روی ماهت
متشکرم
هرچی اطلاعات میدی به درد بخور هست

سعید دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت 19:37 http://www.zowragh.blogfa.com

البته به شرطی که هر روز گل ها رو بچینی

اگه نگفته بودی اصلا نمیدونستم باید گلهاش هم چیده بشن

جازی دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت 20:11

با سلام
تا ظهر نکاه کردم پست جدید نبود فکر می کردم امروز دیگر پست نگذارید الان نگاه کردم تا هم پست گذاشتید و هم کلی کامنت دوستان گذاشتند
انشالله که سلامتی کامل را بدست بیارید و تن ات به ناز طبیبان نیازمند مباد ولی شاعری گفته
گر طبیبانه بیایی بسر بالینم
به دو عالم ندهم لذت بیماری را
گل های زعفران بسیار زیبا و چشم‌نواز و روح پرور است وقتی این گلها را می بینم یاد روستایمان می افتم که گل هایی به همین سبک و سیاق و همین رنگی در زمین های کشاورزی می روید و محلی ها اسم ان را گل بی منت بارون گذاشته بودند چون قبل از بارندگی ها می رویید و نیاز به ابیاری و اب نداشت و منت باران را نداشت و به همین خاطر این اسمو براش انتخاب کرده بودند
شما تیلو جان انقدر بزرکوار و با شخصیت و سعه صدر دارید و بخشنده هستید که هیچ کس از دیده و ذهن تان نمی افتد و از.کسی نفرت پیدا نمی کنی خصوصا اگر فامیل و آشنا باشد پیش از اینکه چیزی بگویید حدس میزنم جریان از کجا سرچشمه می گیرد و به چه خاطر بوده است .

منم دیشب ساعت سه بیدار شدم تا ابریرش بینی و عطسه دارم و سر شب هم در مراسم ترحیمی بودم و فرد کناری ام مرتب سرفه می کرد فکر کردم منم انفلونزا گرفتم با توجه به اینکه سیستم ایمنی بدنم ضعیف است احتمال اینکه گرفته باشم را میدادم و چون چند روزی است که مادرم هم پیش ماست و سن و سال بالایی داره و. در منزل خودش هم تنهاست بیشتر نگران او بودم ولی خدا را شکر صبح که بیدار شدم هیچ علائمی نداشتم و بیماری نگرفته بودم
برایت موفقیت و سلامت ارزو می کنم

سلام دوست خوبم
چه خوبه که خاطرات زیبا دارید
خدا را شکر که بیمار نشدید

لیمو دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت 22:05

چه جوانه‌ ی زیبایی...

خیلی دلنشینن

الی دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت 22:09 http://elimehr.blogsky.com

الهی مریضی و مشکل همیشه ازت دور باشه، چه گلهای خوشکلی

اخ که بد جور درگیر بیماری شدیم ...

ترانه سه‌شنبه 10 آبان 1401 ساعت 04:57

خوشحالم که بهتری تیلو جان. تولد زعفرانهایت هم مباک

فدای محبتت

Reyhane R سه‌شنبه 10 آبان 1401 ساعت 08:40

سلام.صبحت به خیر.
ان شاءالله که بهتر باشی.
منم برای جوانه های زعفرونتون ذوق کردم (:

سلام به روی ماهت
وای خیلی کیف داشت دیدنشون

لیلی سه‌شنبه 10 آبان 1401 ساعت 08:51 http://Leiligermany.blogsky.com

دخترعمه من تو گلدون زعفران می کاره و برداشت می کنه. اتفاقا زعفران هاش خوش رنگ هم هست

ای خدا
پس جای امیدواری هست

مرمر سه‌شنبه 10 آبان 1401 ساعت 11:37

سلام تیلوی قشنگم
امیدوارم حالت خیلی خیلی زود خوب بشه،الان موج انفولانزا اومده،دو تا کوچولوی خانواده همسر دو هفته اس بیمارن و تبشون قطع نمیشه،انشاا... عاقبت همه به خیر باشه.
تولد زعفروناتم مبارک،آرزو میکنم هر لحظه زندگیت زعفرونی باشه تیلوی خوشگلم،توی منطقه ما هم زعفرون عالی جواب میده،مامانم توی باغچه کاشته،من باهاش شوخی میکنم میگم مامان امسال چند تن برای صادرات داری

سلام به روی ماهت
خیلی بیماری سخت و طولانی هست
بلا از همه دور باشه
فدای محبتت
ما هم داریم آماده صادرات میشیم

مه سو سه‌شنبه 10 آبان 1401 ساعت 12:15 http://mahso.blog.ir

چه عالی....کسی جدا نکنه ببره؟!!!
ان شاالله سلامت شده باشی....عجیب آنفولانزایی هست...برای من حدود 3 هفته طول کشید بهبودی سرفه هام...

کاش کسی بهشون دست نزنه
خیلی زیبا هستند
منم طولانی شده .... خسته م کرده و کلافه

رسیدن سه‌شنبه 10 آبان 1401 ساعت 22:51

سلامت باشی عزیزم.

انشاله همه سلامت و شاد باشن

جازی پنج‌شنبه 12 آبان 1401 ساعت 23:32

ما منتظر پست جدیدیم

وای من که خجالت زده تونم

Mani جمعه 13 آبان 1401 ساعت 03:16

خوشحالم که بهتری تیلو جان
چه زیبا

ممنون نازنینم

حمیده جمعه 13 آبان 1401 ساعت 17:10

تیلو جان، آنفلوانزایی شدیم بس که این پست آنفلوآنزا دیدیم!

اخ راست میگی به خدا
خیلی وقت شد این عنوان با بارمنفی همینطوری اینجا موند
ببخشید

سیا شنبه 14 آبان 1401 ساعت 21:39 http://siamandamini.blogsky.com

منم گرفتم از کرونا سختتر بود برام ولی الان بردمش گوشه رینگ و راهی جز شکست براش نذاشتم توام همین کارو بکن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد