روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

حزین نی

یکی داره توی کوچه نی میزنه

با یه سوز بخصوص

نمیدونم ماله کجاست

چه اسمی داره این سمفنونی سوزناک

نمیدونم تو چه دستگاهی مینوازه و از کجا اومده و به کجا میره

ولی میدونم یه حزن عجیبی داره این صدا

دلم میخواد صداش بزنم و بگم بیا اینجا بایست و بنواز

تو بنواز - من اشک بریزم

انگار صدای نی توی سلولهای تن آدمی جاری میشه

یهو صداش از دور به گوشم رسید

نوشتن و تایپ کردم را متوقف کردم و بعد نگاه کردم به عبور کردنش

به این حزنی که با خودش این طرف و اون طرف میبره

دلم خواست صداش را توی گوشهام ذخیره کنم

دلم خواست اسمش را بنویسم روی حافظه ام

ولی تا به خودم اومدم دیگه صداش را نمیشنیدم

رفت...

با خودش برد ...

یه لحظه ناب...

یه حال عجیب

هرچی تو دلم گشتم که ببینم چه حسی بود پیداش نکردم

هرچی بیشتر گشتم که ببینم در درونم چه اتفاقی افتاد کمتر فهمیدم

فقط چند دقیقه ....

صدای زیبای نی

و مردی که مشکی پوشیده بود

جوان بود

قد بلندی داشت

و حتی به اطراف نگاه هم نمیکرد....


نظرات 5 + ارسال نظر
سعید چهارشنبه 20 مهر 1401 ساعت 16:47 http://www.zowragh.blogfa.com

قربون محبتات دختر عموی مهربونم
آره مامان پنجشنبه هفته قبل مرخص شدند و حالشون خداروشکر بهتره
خدا مادرجان شما رو هم در سلامت کامل کنارت نگه داره
روح پدرجان مهربونت هم غرق در آرامش


انشاله بلا از خودتون و عزیزانتون دور باشه

سعید چهارشنبه 20 مهر 1401 ساعت 16:51 http://www.zowragh.blogfa.com

نی ساز خیلی عجیبیه
چون ساده ترین و طبیعی ترین نوع سازه که از دل طبیعت جدا شده
و هم این که تنها سازیه که هم میشه باهاش صد در صد غمگین نواخت و هم صد در صد شاد
صدای نی با ذات انسان عجین شده چون در واقع صدای نای خود انسانه
یاد مثنوی جناب مولانا افتادم


ممنون از توضیحات کاملتون
بازم بهمون اطلاعات بدین

الی پنج‌شنبه 21 مهر 1401 ساعت 11:17 http://elimehr.blogsky.com

نوای " نی " خیلی عرفانی و غریبه، اگر کسی خوب بنوازه کلا میتونه آدم رو از عالم ناسوت به ملکوت ببره


الی دیشب با نازلی کلی در موردت حرف زدیم
قرار شد بهت زنگ بزنم و اغفالت کنم تا با نازلی پاشین بیاین اصفهان

روبی جمعه 22 مهر 1401 ساعت 01:05

سلام
در مورد سمعک، احتمالا نمایندگی آنجا مثل اینجا یک مرکز شنوایی سنجی است و یک ادیولوژیست مسئولشه. در این صورت وقتی مراجعه کردید، قالب گوش را می گیره و میگه کی بیایید سمعک را تحویل بگیرید.
سمعک های اتیکون دانمارکی هستن و انواع مختلف دارند. بعضی ها بزرگ هستند و پشت گوش قرار می گیرند و از بیرون دیده می شوند، بعضی ها هم کوچک هستند و داخل گوش جا می گیرند و دیده نمی شوند. هر کدام را خواستید به دلخواه انتخاب می کنید.
سمعک های دیجیتال چند وقت یک بار نیاز به تنظیم مجدد دارند که باید ببرید همونجا تنظیم کنه.
اون سمعکی که داخل گوش میره، باطریهاش شماره 10 است و معمولا بسته به قیمت و کیفیت باتری، حدود 5-7 روز طول می کشه تا تموم بشه. باتریها هم در بسته های 6 تایی و با قیمت حدود 45 تومن به بالا در مراکز فروش کالاهای پزشکی فروخته می شوند. علاوه بر اون یک فیلتر کوچک هم روی سمعک وجود داره داره که باید به صورت مداوم تمیز بشه تا موم داخلِ گوش، داخل سمعک نره. یک تکه پلاستیک سفیدرنگ سوراخ سوراخه مثل الک.
شبها هم باید وقتی سمعک را درمیاره باید در سمعک را باز بذاره که باتری مصرف نشه.
البته به احتمال خیلی زیاد همه اینها را خودشون بهتون می گن.
اگر اطلاعات دیگه ای لازم داشتید، تا جایی که بدونم راهنمایی می کنم.

ممنون نازنینم
ممنون از اینهمه اطلاعات و صبوری و لطفی که بهم کردی

لیمو شنبه 23 مهر 1401 ساعت 11:14 https://lemonn.blogsky.com/

صدای نی برای من همیشه حزن انگیزه، یه غم سنگین به قلبم میده انگار...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد