روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

گر بریزد خون من آن دوست‌ رو/ پای‌کوبان جان برافشانم بَرو

سلام دوستای خوبم

روز بهاریتون زیبا

دیگه روزهای بهاری حسابی گرم شدن

انگار اون بارون های عصرگاهی و ابرهای بعدازظهر هم دارن آروم آروم اثرشون را از دست میدن و راستی راستی داریم وارد خرداد پرحادثه میشیم...

اردیبهشت زیبا با تمام دلبریهاش داره به پایان میرسه

من که عاشق نوشیدنی های خنک و دلچسبم

دوست دارم چیا و تخم شربتی را بریزم توی آب و با یه کمی عرق بهار نارنج مزه دارش کنم

گاهی هم بهش گلاب میزنم... گاهی کاسنی... یه وقتایی هم بیدمشک...

خاکشیر را هم دوست دارم ولی آماده کردن تخم شربتی و چیا برام راحت تره

سعی میکنم تا جایی که ممکنه از شکر دوری کنم

بعضی روزها چند تا شاخه نعنا از توی سبزی خوردن ها بیرون میارم و میندازم توی لیوانم

بعضی وقتا هم یه دونه خیار رنده میکنم توی لیوان آبم...

خلاصه که نوشیدنی های خوشگل و دلبر را فراموش نکنید که کلی بهتون حال خوب میدن


دیروز قبل از ظهر للی اومد پیشم

ازش خواهش کردم ماسک بزنه

چون خیلی زدن ماسک را رعایت نمیکنه

یه کوچولو حرف زدیم  و استاد جان از راه رسید

یه قسمتی از کار را تمرین کردیم که حسابی کثیف کاری داشت و بعد از رفتن استاد جان ساعتها داشتم تمیز کاری میکردم

میز کارم رنگی رنگی و پر از پودر ترانس و ... شده بود

یه ظرف توت برای همسایه آورده بودم دادم به للی

برای استادجان هم که جداگانه یه چیزایی آورده بودم

بعدازظهر باید به کارهای دفتر رسیدگی میکردم و یه چندتایی کار آماده میکردم

اما شب یکی دوتا طرح که توی ذهنم بود را پیاده کردم  و سیاه قلم زدم

باید رنگ بشن و تبدیل بشن به اون چیزی که توی ذهنمه تا ببینم نتیجه چی میشه

استاد جان گفت فعلا نرو کوره و باید مقدار بیشتری کار رنگ کنم تا برم کوره

برای همین شاید تا هفته بعدی هم نتونم برم کوره

یکی دوتا تخم مرغ سفالی هم طرح زدم

اونقدر طرح و رنگ و شکل توی ذهنم دارم ... ولی هنوز اونقدر مهارت ندارم که بدانم چی از آب در میاد

نتیجه چی میشه

خلاصه که حالا حالاها باید کار کنم و صبور باشم



پ ن 1: یه مقداری سفارش وسیله برای دفتر داشتم و زنگ زدم به فروشگاهی که همیشه خرید میکنیم

و طبق معمول از شنیدن قیمت های تازه شگفت زده شدم


پ ن 2: دیروز پست چی بسته منو آورد

لباسهای نخی و خنکی که برای مامان خریده بودم

از یه فروشگاه در بندرترکمن

و عالی بودن...

نخی.. خنک ... با رنگهایی دقیقا مطابق عکسی که ازشون دیده بودم


پ ن 3: تجربه ... تجربه ... تجربه

تجربه گرون قیمته

گاهی هم به آدم گرون تموم میشه

ولی اگه ازش استفاده بشه نتیجه ش شگفت انگیزه







نظرات 7 + ارسال نظر
دلفین چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 ساعت 10:28 http://dolfin2021.blogfa.com/

سلام تیلوی مهربون و هنرمند ، شک ندارم خیلی زود تو این رشته پیشرفت های زیادی میکنی .
تیلو جان برای مینا کاری باید پیش زمینه هنری داشت ؟ باید از طراحی و تذهیب سر در آورد؟

سلام دوست خوبم
متشکرم
دارم تلاشم را برای پیشرفت میکنم
نه بدون هیچ زمینه ای میشه شروعش کرد
هزینه زیادی هم نداره
آموزشش هم ساده است ولی نیاز به تمرین و پشتکار داره

امیر چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 ساعت 10:53

با سلام
تجربه تجربه تجربه
بله تجربه بالاتر از علم است اما کسب ان به همین راحتی نیست. جگرها خون شود تا تجربه حاصل گردد.
هنرمند باید به اندازه اشتیاق و ذوق صبر و حوصله هم داشته باشد. خیلی زیباست که با رنگ و سفال بتونی نقش دل بزنی بر خاک بی مقدار. من فکر می کنم انچه یک نقش را زیبا می کند، معجون عشق است و ذوق . و همچنین احساس می کنم یک هنرمند در عین ظرافت و کار هنری اش خصوصا در زدن طرح باید ریاضی اش هم خوب باشد و قرینه سازی را خوب رعایت کند . زدن طرح گل و بلبل زیباست اما وقتی زیباتر می شود که جای مناسب قرار گیرد. درست مانند یک بیت شعر که یک حرف کم و زیاد باعث به هم خوردن وزن شعر می شود و نه تنها خوشایندی اش را از دست می دهد بلکه تنفر هم ایجاد می کند. جای صحیح طرح مانند وزن در موسیقیایی شعر است.
گرانی اجناس طوری شده که اگر ده برابر قیمت چند روز پیش هم گفته شود دیگر باعث شگفتی و بهت نمی شود.
خرید های اینترتی هم برای مشتری هم برای فروشنده و هم اداره پست خوب است.
کرونا در کنار مرگ و وحشتی که ایجاد کرد نکات مثبتی هم بوجود اورد .از جمله رعایت بهداشت بیشتر و خرید های اینترنتی به جای پرسه زدن در بوتیک ها و مغازه ها.

سلام دوست خوبم
تجربه گران قیمته
دقیقا اصلا کارهای هنری بدون صبر و حوصله به نتیجه نمیرسن
میدونید آدمهای کمی هستند که موسیقی طرح ها را بشنون
الان حس کردم شما از اون معدود آدمهایی هستید که موسیقی طرح را میشنوید
دلم خواست یه پست در مورد موسیقی و ملودی که پشت طرح ها نهفته است بنویسم
راستی چرا من هنوز شگفت زده میشم؟
شاید دلیلش این هست که مقواهام را دیروز فروختم و حس خوب گرفتم
ولی امروز با خریدن همون مقوا حس خوب دیروز هم شسته شد و رفت
درسته که خرید اینترنتی خوبه و کلی مزایا داره
اما کلی آدم را بیکار کرده

امیر چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 ساعت 11:02

با سلام
در نظر داشتم ابتدا عنوان های پست هایت را که جملات و مصرع و بیت های عرفانی میزاری بگم فراموش کردم دوباره امدم بگم که چقدر خوب است این گونه عنوان گذاشتن.


سلام دوست خوبم
کمتر دوستی دارم که به عنوانها اینقدر توجه کنه

پیشاگ چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 ساعت 11:03

خرداد پرحادثه من نیز یک خردادیه پر حادثه ام
اتفاقا دیروز داشتم فک میکردم رفتم خونه شربت درست کنم بعد با خودم گفتم نه هنوز نمیچسبه ولی وقتی رسیدم خونه واقعا دلم میخواست یکی یه لیوان شربت بده دستم
من شربت خاک شیرو خیلی دوس دارم
لباسا مبارک مامان جان باشه

هورا
پیشاپیش تولدت مبارک خرداد ماهی عزیز
خرداد ته تغاریه بهاره
خرداد ماه تب و تاب برای رسیدن تابستونه
خرداد با تولد شما کلی هم زیباتر شده ...
شربت ها عالی هستند
البته که اگه شیرین باشن خیلی خیلی بیشتر
ولی من دارم سعی میکنم کمتر شکر مصرف کنم
گاهی یه قاشق عسل میزنم به شربتم...
ممنون

دکترمهرانا چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 ساعت 17:53

سلام بر تیلو تیلوی مهربان
عزیزم چقدر زیبا می نویسید و تمبلی مارو ببخشید
لطفا امکان داره اینجا ک ازش لباس خنک ترکمنی سفارش دادید آدرسشو ب منم بدین؟

سلام به روی ماهت نازنینم
اصلا تنبل نیستید
همین که میان و بهم سر میزنید کلی لطف میکنید
بله بله حتما...

مینو چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 ساعت 23:37 http://Rozhayetanhaie.blogsky.com

سلام تیلو خانوم
گمت کرده بودم پیدات کردم از وبلاگ همسایه ها گل:
آدرس بده ما هم خرید کنیم

سلام به روی ماهت
خوش آمدی عزیزدلم
چقدر خوبه که همه مون همسایه دیوار به دیواریم

مهربانو پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1400 ساعت 09:17 http://baranbahari52.blogsky.com/

تیلو جان چه نوشیدنی های خوبی اماده میکنی من آب خوردن برام حیاتیه و بشدت از خوردنش اذیت میشم و دوست ندارم از طرفی اراده و حوصله ی درست کردن این نوشیدنی ها رو ندارم

خیلی دلم می گیره دوتا اردیبهشت از عمرمون رفت که هییییچی ازش نفهمیدیم نه تور گروهی ، نه سفر ... هیییچی

لباسای مامان مبارک باشه کاش پیج رو معرفی میکردی ما هم سر بزنیم عزیزم
امیدوارم خیلی تو کار قشنگت موفق باشی

مهربانوی عزیزم
مثل من تخم شربتی و چیا را قاطی کن و تو یه ظرف بزار نزدیک جایی که آب برمیداری... هر روز صبح خودت را ملزم کن دوتا قاشق از این مخلوط بریزی توی بطریت و آب بریزی توش...
وقتی میریزی تو بطری متوجه میشی چقدر آب میخوری
و وقتی نزدیک دستت باشه اصلا تنبلی نمیاد سراغت
آب خوردن خیلی مهمه
منم برای این دوتا اردیبهشت از دست رفته ناراحتم ولی آرزو میکنم یه عالمه اردیبهشت هیجان انگیز در انتظار همه مون باشه
حتما توی پست بعدی این پیچ را معرفی میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد