روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

زیبایی

سلام

روزتون زیبا و دلنشین


الان که دارم پست مینویسم آفتاب بهاری تا وسط دفتر جلو اومده

آروم آروم باید صبح ها وقتی در را باز میکنم سایه بانها را پایین بزنم

هیچ صدایی از رفت و آمد داخل کوچه نیست

تنها صدایی که میشنوم صدای گنجشکهایی هست که دارن روی درخت های جلوی دفتر شیطنت میکنند

و من این حس و حال را خیلی دوست دارم



من به شخصه معتقد هستم هر انسانی زیبایی های خاص خودش را داره

هرکسی یه سری زیبایی خاص در ظاهر و باطنش داره

اینکه چه کسی این زیبایی ها را ببینه یا نه ، یا چطور بیبنه یا اصلا نبینه ، مهمه

اگه در اطراف ما آدمهایی هستند که زیبایی های ما را نمیبینند، باید سعی کنیم با آدمهای تازه ای که دیدگاههای تازه ای دارند رفت و آمد کنیم

نه اینکه باورمون بشه ما زیبا نیستیم

به آراستگی و مرتب بودن خودمون اهمیت بدیم

به پوست و مو و ناخن های خودمون اهمیت بدیم

حواسمون به عطر و بوی خوبی که باید بدیم باشه

و مطمئن باشیم که ما به اندازه کافی زیبا هستیم

سلیقه آدمها با هم فرق داره، و سلیقه هرکسی قابل احترامه

اونقدر که وقتی جلوی آینه می ایستیم به خودمون لبخند بزنیم و خودمون را دوست داشته باشیم کافیه

شاید کمی خودشیفتگی هم قاطی ماجرا بشه بد نباشه

مثل من که صبح ها توی آینه آسانسور به خودم لبخند میزنم و از خودم تعریف میکنم

اول از همه باید خودمون یاد بگیریم که خودمون را دوست داشته باشیم و از ته قلبمون مطمئن باشیم که به اندازه کافی زیبا هستیم

یادمون نره که زیبایی های اخلاقی، زیبایی های درونی ، جذاب ترین زیبایی های دنیا هستند و البته ماندگارترین



خب

از روند میناکاری که بخوام بگم

به سادگی میتونید با استوریهای ایسناگرامی که میزارم در جریان امور و روند آروم پیشرفتن من قرار بگیرید

aftab_minakari

چقدر هم به من لطف دارید

چقدر هم بهم انرژی و انگیزه میدید

ازتون ممنونم

فقط خواهشم این هست که اگه دوست دارید من بشناسمتون خودتون را بهم معرفی کنید

توی دایرکت بهم اسمای وبلاگیتون را بگید

و بدانید که بی نهایت از حضورتون و بودنتون در کنارم خوشحالم



پ ن 1: دیروز به سختی روزه داری کردم

به سختی روز را شب کردم

و بعد از افطار هم حال خیلی مناسبی نداشتم


پ ن 2: دیشب سحر بیدار شدم و بعد از خوردن سحری

تسبیحم را که رنگ دانه های انارهست دست گرفتم و رفتم توی تراس...

تا وقتی صدای اذان از مسجد اومد لابلای گلها و گیاهها بودم و ذکر گفتم و آسمون را تماشا کردم و تک تک تون را یاد کردم


پ ن 3: پارسال اوایل زمستان یه چله ای را شروع کردم که خیلی به دلم چسبید

و بلافاصله بعد از تمام شدن یه بار دیگه شروعش کردم

و باز ....

و الان احساس میکنم این یکی از بهترین خرده عادتهایی هست که به زندگیم اضافه شده ...


نظرات 3 + ارسال نظر
امیر دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 ساعت 09:39

سلام
از اخر شروع می کنم اصولا چله و چله نشینی با اداب عرفان و رهبانیت رابطه تنگاتنگی دارد . چله نزد مسلمانان جایگاه خاصی داره . چهل روزه گی کودک و همچنین تازه درگذشته ، چهل سالگی انسان که میگن به پختگی کامل رسیده . شاعر هم میگه : که ای ساقی شراب انگه شود صاف، که در شیشه بمانند اربعینی.
اما در باب اینکه دیروز حالت مناسب نبود شاید بخاطر اینکه اخرای رمضان است و انرژی هایت به تحلیل رفته یا غذای سحریت نتوانسته جوابگوی سوخت و ساز بدنت باشد یا اینکه بدنت با عارضه ای دیگر توان کافی نداشته . به هر حال انشالله قبراق باشی . در مورد سفال و اینستاگرام فکر کنم از نوشته هام توانسته باشی مرا بشناسی.
در مورد لبخند و اشتی با خود باید بگویم اولین دوستی با خودمان باید خودمان باشیم اگر خود وجودمان توسط خودمان پسند شد بعد از دیگران توقع داشته باشیم . و ممنونم که بین ذکر ها و دعاهایت دوستان را فراموش نمی کنی
اخرای ماه است و دریابیم این چند روز را که اگر از دست دادیم باید حداقل یک سال دیگر صبر کنیم .
پیشاپیش عیدتان مبارک و در دعای الهم کبریای و العظمه تان ما را هم دعا بفرمایید :

سلام دوست خوبم
البته چله نشینی آداب خاص داره که انگار ما امروزیها خیلی پایبند آداب و سنن نیستیم
ولی به سبک خودم خیلی خیلی حال خوبی دریافت کردم
و البته دارم سعی میکنم در وجودم به عنوان یک خرده عادت ، به عادت همیشگی تبدیلش کنم

ما هم خیلی خیلی التماس دعا داریم
برای همه دوستان دعا بفرمایید

taraaaneh سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1400 ساعت 07:14 http://taraaaneh.blogsky.com

چه دنیای رنگی و قشنگ و زیبا و با صفایی داری

ممنونم عزیزدلم
بهم لطف داری

رسیدن سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1400 ساعت 10:19

خانم هنرمند
روزه هات قبول باشه . خدا قوت .
میام دایرکت من حتما
منم مدتی هست بیشتر به پوست و مو رسیدگی میکنم

هنرمند که خودتی که از هر انگشتت یه هنر میچکه
متشکرم نازنینم
کار خیلی خوبی میکنی
با اون کراتینه ی قشنگی که کردی حتما موهات همچنان بی نهایت خوشگله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد