روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

خلصنا من النار یا رب

سلام

روزتون پر انرژی و شیرین

طاعاتتون قبول

در مورد این آتشی که برای رهایی ازش کلی دعا کردیم خیلی فکر میکنم همیشه

این آتش را خودمون به پا میکنیم

ذره ذره هیزمش را از گوشه گوشه ها و لحظه های زندگیمون جمع میکنیم و روی هم میزاریم ، خیلی حواسمون باید باشه



دیروز یه طرح برکه کف یه بشقاب کشیدم

سه تاماهی که توی ذهنم قرمز رنگشون میکنم

نیلوفرهایی که تصمیم دارم صورتی رنگشون بزنم

و برگهای سبز... حبابهای سفید و زمینه آبی ... آبی روشن

بعد از طرح خوشم میاد

یه دونه لیوان هم بر میدارم و ست با همون بشقاب کار میکنم

ماهی... نیلوفر... برگهای پهن و گرد... حباب...

اسمش را میزارم طرح برکه...

تا الان غیر از کارهایی که به طور سنتی میناکاری و طرح و نقش سنتی دارن ، برای طرح هایی که میکشم اسم میزارم

چند تا ست اینطوری کشیدم

البته هنوز هیچ طرحی را رنگ نزدم

منتظرم تا اون سری کار از کوره در بیاد

به محض اینکه کارهای سری اول را از کوره بگیرم پیچ را راه میندازم و نشونتون میدم


رنگهایی که از شیراز خریده بودم به دستم رسید

یه سری پمپ هم خریده بودم که سرپیچ هاش با سری قبلی فرق داشت و اولش فکر کردم اشتباهی برام فرستاده شده

تماس گرفتم و اون خانم شیرازی دلبر، با اون لهجه قشنگش برام توضیح داد

منم کلی ازش تشکر کردم

حالا روی میزکارم چهارده تا رنگ جدید دارم

هشت تا رنگ هم از قبل داشتم

یواش یواش دوست دارم همه رنگها را داشته باشم

اینطوری دستم بازتره توی طرح کشیدن و رنگ زدن



دیروز که اومدم دفتر یه مقداری کار داشتم

برای همین هم مجبور شدم تا ساعت 3 بمونم

خدا را شکر میکنم

میدونم که روزی رسون هوامو داره... الحمدلله




پ ن 1: داریم میرسیم به روزهای آخر ماه رمضان

انگار یه ولع خاص برای لحظه لحظه های این روزها در وجودم روشن شده

انگار دلم نمیاد ثانیه ها از دستم لیز بخورن

اونایی که مثل من ماه رمضان را دوست دارن ، میدونن چی میگم...


پ ن 2: دنبال طرح و ایده میگردم و کلا یادم میره توی چه دنیایی هستم

توی دنیای قشنگ رنگ و طرح ها زندگی کردن هم عالمی داره


پ ن 3:میخوام عکس فارغ التحصیلی داداش و همسرش را بزنم روی شاسی و ببرم توی اتاقم

برای فارغ التحصیلی یه تاج زیبا از برگهای زیتون میزارن روی سرشون و با دسته های بزرگ گل عکس میگیرن

فوق العاده عکسهاشون زیبا بود

یکی از عکس ها را کنار کولوسئوم گرفته بودند که من ازشون خواستم برام ایمیلش کنن


پ ن 4: دلم میخواد راههای تازه برم

دلم میخواد توی هوای تازه نفس بکشم

دلم میخواد یه عالمه تجربه تازه را امتحان کنم

انگار توی اردیبهشت ، پاهام روی زمین بند نمیشه

دلم میخواد پرواز کنم

نظرات 14 + ارسال نظر
پیشاگ پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1400 ساعت 10:54

هر روز بیشترو بیشتر تیلوی رنگی میشی
منم خوشم میاد از رنگ ولی چه طاقتی داری رنگشون نکردی
پس به سلامتی درسشون تموم شد امیدوارم خیلییییی زود همو ببینید
ایشالا ایشالا

ممنونم نازنینم
باید ببینم ایرادات کار کجاست
رنگها کنار هم چه ترکیبی پیدا کردند
تجربه اوله
باید صبور باشم
در عوض دارم تند تند میکشم
هرچی به ذهنم میرسه و دستام توان کشیدنشون را داره را میکشم
منم امیدوارم... اما امیدوارم توی ایتالیا همدیگه را ببینیم
فکر نکنم قصد برگشتن و موندن داشته باشن
همون یه دیدن و تازه شدن دیدارها کافیه
انشاله که بره این کرونا

سارا پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1400 ساعت 10:57 http://15azar59.blogsky.com

اوه تیلوی رنگی رنگی انقدر از طرحهای میناکاری نوشتی که دلم میخواد منم یاد بگیرم ....تیلو جونم میگم که شما میناکاری بصورت ظریف برای مثلا دستبند و گردنبند هم کار میکنید؟؟ اصلا میشه ؟؟ من از مینا کاری کوچکترین اطلاعاتی ندارم متاسفانه

یاد بگیر ساراجون
یه کار دلیه باحاله
یه کاری که میشه برای دل خودت هرکاری دوست داری بکنی
اگه منظورت از دستبند و گردنبند ، میناکاری روی طلا و نقره هست که اطلا بحثش کاملا جداست
و مدل و روش و ابزارش کلا فرق داره
اگه منظورت از این جینگیل پینگیلهایی هست که با همین پیکسلهای سفالی درست میکنن بله همین کار هست
هم میشه آویز و سرکلیدی درست کرد.. هم پیکسلهای کوچولو برای دستبند و گردنبند و ...

soly پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1400 ساعت 11:39

سلام عزیزم
نماز وروزه هات قبول باشه .
تصور تیلو تیلوی رنگی خیلی جذابه.
منتظر پیچ پراز هنرت هستم .

سلام به روی ماهت
متشکرم
طاعات و عبادات شما هم قبول
ممنونم نازنینم

من پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1400 ساعت 11:46 http://me2020.blogsky.com

شما نه فقط خودتون که ما رو هم به وجد میارین
طرح ها رو خودتون میکشید منظورم ماهی یا هر شکل دیگه اس؟
طاعاتتون قبول

واقعا اینطوریه؟
یعنی شماها هم اندازه من دارین برای اینهمه رنگ و طرح ذوق میکنید؟
بی صبرانه دلم میخواد پیچ را راه بندازم
هم میتونیم خودمون بکشیم و هم میتونیم از شابلونها استفاده کنیم
سری اولی که فعلا در کوره هست را با شابلون زدم
ولی اینایی که الان دارم کار میکنم را با دست دارم میکشم

الی پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1400 ساعت 11:54 https://elimehr.blogsky.com/

سلام عزیزم منتظرم زودتر پیج ت رو راه بندازی و من کارهای قشنگت رو ببینم
**** ببخشید اینروزا کم میام و نمیتونم همه پست هات رو بخونم بزار حساب گرفتاری خیلی زیادم

سلام به روی ماهت
الی نازنینم همین که لابلای اینهمه کار و مشغله بهم سر میزنی برام یه دنیا ارزشمنده
میدونی چقدر برام عزیزی؟

دلفین پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1400 ساعت 15:41 http://dolfin2021.blogfa.com/

تیلوی قشنگم میدونی بی صبرانه دلم میخواد کاراتو ببینم ، مطمعنم ترکیب رنگ های عالی میشه .
ممنون از راهنمایی که کردی عزیزم بینشون اون آریا عسلیِ بیشتر دلم رو برد

چقدر مهربونی شما
پس خوردی اون آریای عسلی را...
یه سری گز با بسته بندی های چوبی منبت و معرق داره که خیلی خیلی برای هدیه دادن خوشگلن

نل پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1400 ساعت 16:54

و اینگونه و عشق برای تو

وای و اینگونه است که من همیشه ازت عشق میگیرم

امیر پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1400 ساعت 17:25

با سلام
اصلا نمیشه تصور کرد که تیلو و رنگ از هم جدا باشند بقول شیرازی ها ناف تیلو را با رنگ بریدند اینه که تیلو و رنگ مترادف و مکمل هم هستند. و بقولی رنگ پشت قباله تیلو است. و چه کاری بهتر از این که برای دلت کار کنی. اصولا کارهای هنری ذوق می خواهد و سلیقه و دل به کار بستن. که تیلو هر سه را داراست و علاوه بر اینها عشق را با رنگ پمپاژ می کنه رو طرح و این موجب دلنشینی طرح و نمای سفال می شود. سفال گلی با طرح های دلنشین ، موجب می شود که از پستی و ذلالت به اوج ظرافت و شکوه برسد. اما من اعتقادم این رنگ نیست که موجب زیبایی می شود بلکه این عشق است در قالب رنگ نمود پیدا می کند. در مورد ماه رمضان هم همین اعتقاد را دارم . یکی از درازی و کش دار بودن روزهای رمضان می نالد و یکی هم گرسنگی و تشنگی و عطش در روزهای ماه رمضان ، از این ماه به عنوان ماه خستگی و طاقت فرسایی یاد می کند و یکی هم ذکر خلصنا یا رب و دعای ربنا او را تا عرش خدا می برد و رمضان را ماه خدا می داند و هر چه به پایان رمضان نزدیک تر شود بیشتر دلتنگ و ملولتر می شود و در عید رمضان و فطر به جای شادی انگار عزیزترین کس اش به سفر یک ساله رفته است و دلتنگ است تا باز گردد. و این عشق است که موجب این معنویت و مفرحی می شود و بقول شاعر : ذره ای بودم و عشق تو مرا بالا برد.

سلام دوست خوبم
ممنونم
منم مثل شماها تیلوی رنگی رنگی را دوست دارم
ولی شما دیگه خیلی به من لطف دارین
واقعا ماه رمضان را یه طور ویژه دوست دارم و متوجه شدم شما دقیقا متوجه منظورم شدید

مه سو پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1400 ساعت 17:32 Http://mahso.blog.ir

چقدر با ذوقت ذوق کردم که....خیلی لذت بخش هست از هنرت لذت میبری و آرامش گرفتی...
فارغ التحصیلی برادر و خانمش هم مبارک...چه جذاب هست با اون تاج ها فارغ التحصیل شدن...

ممنون مه سوی مهربونم
خیلی قشنگ بود مدل عکسها و تاج و گل و ...
اصلا ربطی به عکسهای فارغ التحصیلی ایران نداشت

سهیلا پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1400 ساعت 19:01 http://Nanehadi.blogsky.com

این رنگ ها از بهشت میان .قدرشون رو بدون تیلوی گل.

بهشت واقعی توی قلبای دوستای مهربونی مثل شماست

الی پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1400 ساعت 22:00 https://elimehr.blogsky.com

عزیز دلمی
ندیدمت ولی خیلی حسم بهت نزدیکه و دوستت دارم

منم همین حس را بهت دارم
دقیقا این یه حس مشترکه

رافائل جمعه 17 اردیبهشت 1400 ساعت 13:48 http://raphaeletanha.blogsky.com

سلام تیلو جان. نماز و روزه هات قبول.
چقدر دلم میخواد این میناکاری هاتو از نزدیک ببینم.
چقدر خوبه که سرگرم رنگبازی هستی.

سلام عزیزنازنینم
بهم لطف داری
هنوز چیز دیدنی خاصی وجود نداره
ولی تلاشم را میکنم

خانمــــی شنبه 18 اردیبهشت 1400 ساعت 08:59 http://dar-masire-zendegi.blogfa.com/

وای که آدم با خوندن پستات چقدر پر انرژی میشه و همش از انرژی خودته که متقل میشه ماشاالله بهت، خدا حفظت کنه
منتظر پیج رنگی رنگیت هستم

ممنون عزیزدلم
من از شماها انرژی میگیرم
مهربونی ازتون یاد میگیرم
خلاصه که خودت بهترینی

رسیدن سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1400 ساعت 10:25

چه خوب چه عالی
فارغ التحصیل شدن داداش و همسر هم مبارک باشه
دیگه بیش از قبل قاطی رنگ ها شدی
سرتاپا رنگی تصورت میکنم

ای جانم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد