روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

تیلوی گل گلی تر

سلام دوستای خوبم

سلام مهربونا

سلام بهاریا

سلام عزیزای دلم

با اینهمه محبت و کامنت پر از دلخوشی الان تیلویی هستم که بال در آورده

میتونم کنار همین گنجشکهایی که روی درخت روبروم دارن با شیطنت اینهمه هیاهو میکنن بشینم و حسابی ذوق کنم

چقدر مهربونید شما دوستای من...


ببخشید که باز غیبتهام طولانی شد

این روزها ، روزه داری یه کمی انگار سخت شده برام و در کنارش وقتم را پر کردم از رنگ و طرح و شکل

میناکاری میکنم

بعدش سیاه قلم میزنم

بعدتر رنگ میکنم و با رنگ ها و حس کردنشون کنار همدیگه و اینهمه حس خوب لبریز میشم

پنجشنبه اولین سری میناها را بردم کوره

تحویل یه دختر جوان خوش اخلاق دادم و قرار شده که توی همین هفته تحویل بگیرم

بعد از تحویل اولین سری ، یک پیچ راه میندازم و همش را نشونتون میدم...

البته فعلا سه تا بشقاب تقریبا بزرگ  کار کردم ... یه دونه لیوان دمنوش... دوتا جا ادویه .... دوتا پنیر خوری ... و یه دونه هم سر قلیون (این یکی را نمیدونم اسمش را درست گفتم یا نه... این را استاد جان برای آموزش یه مورد خاص خودش بهم داد و من واقعا حتی نمیدونم کجای قلیون قرار میگیره)

خلاصه که خیلی زود نشونتون میدم که چقدر غرق رنگ  و نقش شدم

وارد یه دنیای بزرگ شدم

قدم های کوچولو کوچولوم را دارم با احتیاط و تلاش بر میدارم

یه تکنیک موازی همین تکنیک میناکاری هم وجود داره به اسم تکنیک هفت رنگ... از دیروز دارم اون را هم امتحان میکنم

خلاصه که این روزها دارم با تمام وجود تلاش میکنم برای یادگیری

و چه کیفی داره یاد گرفتن یه کار تازه ... بخصوص که اگه اون کار هنری باشه

با کلی دوست تازه آشنا شدم

به واسطه خریدن رنگ و سفال و مواد اولیه ...

خیلی زود ، پیچ ایسنتاگرامی راه میندازم و همتون را توی دیدن لحظه های پر از رنگ شریک میکنم

بهتون سفالهام را نشون میدم

و قصه ی یک کار تازه را با هم شروع میکنیم

این از دلمشغولی این روزهام


و اما وسط همه این دل مشغولی ها حضرت بهار را فراموش نکنید...

اردیبهشت دلنشین

اردیبهشت دوست داشتنی

حیف که دومین اردیبهشت اصفهان داره از دستام لیز میخوره و نمیتونم هر روزش را با یکی از دوستام ، یه گوشه اصفهان نازنین بگذرونم

اما در عوض این دومین اردیبهشتی هست که بیشترین زمان را توی باغچه میگذرونم

گلهای رز باغچه اونقدر زیاد و قشنگ شدند که هر بار یه عالمه ازشون عکس میگیرم

حالا دیگه آفتاب پررنگ بهاری ، فسقلیا را میکشه سمت حوض و آب بازی ....

این جمعه هم از صبح هندوانه را انداختیم توی حوض

هر روز کلی توت رسیده داریم

دوستای قدیمی تر شاید یادشون باشه ، ما یه درخت توت داریم که پدرجان روی یک پایه ، چندین مدل توت پیوند زدند

برای همین توت های سفید چند مدل و توت و شاه توت های سیاه هم چند مدل مختلف هستند

مدلهای شیرین و ترش

درخت های مو، حسابی پر از برگ شدند و همین باعث شده که چندین بار با مادرجان دلمه درست کنیم

برگ بچینیم و لقمه بپیچیم و بقیه را توی مزه های بهار شریک کنیم

این روزهای اردیبهشتی نشستن زیر سایه درخت های انگور و کیف کردن از نسیم یه لذت خاصی داره

تراس خونه هم این روزها بهشتیه برای خودش

گلها دارن با سرعت قد میکشن ، انگار با همدیگه مسابقه گذاشتن... صبح که بیدار میشم اولین کاری که میکنم سر زدن به تراس هست

شمعدونیم این روزها اونقدر پر از گل شده که هر روز با شوق میرم به دیدنش

اون پاپیتال مینیاتوری هم شروع کرده به رشد

کالانگوئه ها همچنان پر از گل و جوانه هستند

بهار انگیزه میده به آدم

انگار توی بهار باید یه بار دیگه متولد شد...

خیلی حرف دارم براتون ...

از بهار

از شکوفه ها

از فسقلیا که روز به روز شیطنتهاشون قشنگ تر میشه و دلبستگی هاشون دوست داشتنی تر

از باغچه

از این هنرتازه که منو جادو کرده




پ ن 1: یه عالمه سفال از همدان خریدم و دیروز دختر دایی جان از ترمینال تحویل گرفت و برام آورد

از دیدنشون سیر نمیشم

چه حسی توی سفال هست که آدم را اینطوری جذب میکنه؟


پ ن 2: توی دعاهای دیشبم تا جایی که ممکن بود از تک تک تون یاد کردم

شاید از نزدیک نشناسمتون

اما مهربونی و دوستیتون همیشه به قلبم نزدیک بوده


پ ن 3: یه مدل زنگوله سفالی توی اینترنت دیدم و دلم خواست

هرچی گشتم پیداش نکردم

آقای دکتر گفتند: من یه سفال گری نزدیکم هست میرم و برات سفارش میدم

اینطوری شد که اگه یه آقای دکتری را دیدید با یه عکس توی موبایلش ، داره توی سفالگریها دنبال زنگولی میگرده ، تعجب نکنید


پ ن 4: بنفشه های توی فلاورباکس جلوی در ، دوباره گل دادند

بهار هم هوای دل منو داره

برای دلخوشیم هرکاری از دستش بر میاد انجام میده ...


نظرات 11 + ارسال نظر
دل آرام یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 ساعت 09:59

دیگه دیشب نگرانت شدم
گفتم تیلو جان کجاست.
عکس هنرمندی هات رو بذار ما هم فیض ببریم.

عزیزدلمی
به یاد خودت و دوتا دختر دسته گلت هستم همیشه
انشاله همیشه شاد و سربلند و موفق باشید
بهم لطف داری دل آرام جان
میزارم به زودی

رسیدن یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 ساعت 10:45

جات خیلی خالی بود فقط همین
چند بار خواستم شخصی پیام بدم اما دیدم خودم خیلی خوب نیستم و این احوالپرسی حال تورو هم خوب نخواهد کرد و اینگونه بیخیال شدم

متشکرم ساره جان
اینو بدون که انرژی تو اونقدر مثبت و خوب هست که با هرحالی که حال منو بپرسی منو کلی خوشحال میکنی

زهرا.سین یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 ساعت 11:40

سلام تیلو جان
من خواننده خاموش و همشهری هستم اما تهران زندگی میکنم.هررربار که میام اصفهان پیش خودم میگم یعنی دفتر تیلو کجاست؟ با وجود اینکه هربار میام فقط از این خونه به اون خونه میرم و فرصت گشتن تو خیابونا رو ندارم اما بازم فکر میکنم که آیا به من نزدیکی با دور
ما هم یه باغ خانوادگی اونجا داریم و وقتی از باغ تون میگی دلم براش پر میزنه
امسال که بعیده بهارشو ببینیم....الان توتا و آلوچه هاش حتما رسیده بعدم زردآلو و ..‌‌ولی خوب ، دیگه امسالم اینجوری شد....
راستی تیلو جان چند بار میخواستم بگم بنظرم بهترررین گز اصفهان، گز بوعلی تو خمینی شهره
کم شیرین جوری که دلو نمیزنه و با بافت خوب و تمیز و پر مغز...یه بار برای پدر جان بخرین ببینین نظرشون چیه...چند ساله که کیفیت بالاشو حفظ کرده
این شبا کارو خیلی دعا کن

سلام زهرا جانم
دختر اصفهانی عزیز... امیدوارم همیشه خوب و سلامت و شاد باشی
اخیش... حیف که این روزهای کرونایی ما را از کلی سفر و خوش گذرونی دور کردند
حقیقتش اینه که تا حالا این گز را تست نکردم
حتما پیگیر میشم و تست میکنم
ممنون از راهنمایی و حضورت

سعید یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 ساعت 12:25 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دختر عموووووووووووو
خوبی؟
قشنگ میتونم حس و حالتو با بهار لمس کنم
اصلا بهار هم که نباشه وجودت همینجوریم بهاریه
سر قلیون همون طور که از اسمش پیداس بالای قلیون قرار میگیره داخلش تنباکو میریزن روش یه فویل آلومینیوم سوراخ سوراخ میذارن روی فویل هم ذغال میذارن و بسم الله
البته من نخوردم نون گندم اما دیدم دست مردم که
بهاری باشی دختر عموی جانم

سلام پسرعموجان
متشکرم
شما خوبین
خانواده محترمتون خوبن
کاش اینطوری باشه و همیشه بهاری باشم
حقیقتن از قلیون ومتعلقاتش و بوش خوشم نمیاد
من حتی جاهایی که قلیون هست نمیرم ... برای همینم واقعا دست مردم هم ندیدم
متشکرم

دلفین یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 ساعت 13:06 http://dolfin2021.blogfa.com/

سلام تیلویِ قشنگم بالاخره برگشتی

سلام دوست تازه من ...
بله
اومدم

ریحانه یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 ساعت 13:46 http://transportation-postdoc.blogfa.com/

اردیبهشت باشه و هوا عالی باشه و اصفهان مثل همیشه زیبا و دلربا باشه، و آدم در حال کار مینیاتور و دست و پنجه نرم کردم با رنگ ها ... به به. به به

همیشه شاد باشی تیلو. بی صبرانه منتظر پیج اینستاگرامت و دیدن کارهای زیبات هستیم.

راستی، سفال را از شهررضا هم میتونی بگیری. البته فکر کنم نسبت به همدان، گرون تر باشه. نمیدونم.

اردیبهشت که باشه همه چیز زیبا و بهاری میشه ... اردیبهشت اصفهان که هیچی از بهشت کم نداره ...
ممنون عزیزدلم
مسلما شهرضا دردسرش کمتره ... ولی شنیدم همدان ارزون تر هست و تنوعش بالاتر و البته با پیچ اینستاگرامی خیلی راحت خرید کردم

نوشین یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 ساعت 13:57

آدم دلش ضعف میره برا توصیف کردنت من از هندونه خوردم از توت دلمه و ظرفاتم مجسم کردم چقده خوشگلن خلاصه خیلی دوسداشتتی هستی تیلو جان

ای جان
نوشین جانم با این همه تعریف که قند توی دلم آب شد...
بهم لطف داری عزیزدلم

لیلی۱ یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 ساعت 17:55

نه دیگه گندم جان همه فهمیدیم اهل دود و دم هم هستی
عزیزم مراقب دستات باش خیلی عجله نکن سفال ها منتظرت میمونن ولی اگر مثل من مساعد دست درد و گردن درد هستی خیلی مراقب باش
مطمینم چیزهای قشنگی درست کردی عزیزم


این دیگه یکی از اون وصله هاست که هیچ جوره بهم نمیچسبه ها
ممنون از توجه و مهربونیت
چقدر از بودنت و حضورت خوشحالم

در بازوان یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 ساعت 20:45

سلام تیلو جانم
الهی دلت همیشه خوش باشه خانوم هنرمند

سلام عزیزدلم
ممنون
ممنون
چقدر از بودنت در کنارم خوشحالم

سارا یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 ساعت 22:53 http://15azar59.blogsky.com

چقدر خوبه که نوشتی چقدر خوبتر که هستی

سارای نازنینم
نمیدونم چه حسی پشت کلماتت هست که جادو میکنه
و چه انرژی خوبی داری که من از اینهمه فاصله حسش میکنم...

مامان فرشته ها دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 ساعت 11:41

توی باغچه تون گشت زدم و‌گل های رز رو یکی یکی بوسیدم صبح ها بلند میشم گلهای باز شده توی حلقه های نرده ها رو یکی یکی بوس میکنم

ای جانم
چه مامان با احساسی
چقدر لطیفی نازنینم...
خدا حافظ و نگهدار همه مامانای نازنین باشه به همچنین شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد