روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

جمعه اردیبهشتی

سلام

روز و روزگارتون پر از خیر و برکت

روزهای بهاریتون زیبا

غر نزنید، این روزها همه دنیا یه جورایی گیر و گرفتار این بیماری و ویروس هستند، ولی حیف هست که بهار بگذره و ما لذتش را نبرده باشیم

حالا شکل همه چیز تغییر کرده ، ما هم سعی میکنیم منعطف باشیم

خلاصه که رسیدیم به فصل بهشتی زمین... روزهای اردیبهشتی... هوای این ماه را که پررنگترین ماه بهار هست را داشته باشیم


صبح رفتیم باغچه

اول از همه هندونه را با دوتا ملون انداختیم توی حوض

بعد هم لباسهام را عوض کردم و با یه بلوز نخی و شلوار نخی با دمپایی های راحت رفتم سراغ شلنگ آب

همه جا را حسابی آبپاشی کردم و اطراف حوض را شستم

گلدونهای کوچولویی که تازه داره جون میگیره را آب دادم و تا میتونستم هم به دست و صورت و پاهام آب خنک زدم

( آب چاه هست و حسابی خنک)

رفتم سراغ درخت توت و یه مشت شاه توت سیاه و رسیده چیدم و بردم برای پدرجان و مادرجان

بعدش هم یه مشت توت سفید رسیده چیدم و ریختم توی ظرف و گذاشتم لب حوض برا فسقلیا

بعدش هم چندتایی صندلی با فاصله چیدم و روکش نیمکت را تمیز کردم و چندتا از اون بافتنیهای رنگی رنگی آوردم و روی صندلی های چوبی پهن کردم

برای خودمم بالشتک آوردم و یه جای خوب توی سایه درختا، نزدیک حوض مهیا کردم و مشغول کتاب خوندنم شدم

منتظر بودم خواهرا و فسقلیا از راه برسن

اما وقتی یه خودم اومدم که صدای اذان بلند شد و از هیچکدومشون خبری نبود

پدر جان و مادر جان هم با گل و سبزی و درختها مشغول بودند

خلاصه وضو گرفتم و یه نماز دلچسب زیر آسمون خوندم، سرصبر، با آرامش و کلی راز و نیاز و ذکر

نزدیک ساعت ۳ بود که مغزبادوم و خواهرجان اومدن

نشستیم همونجا توی سایه

مغزبادومم سریع رفت سراغ آب خنک حوض 

یکی دو ساعتی حرف زدیم و بعدش رفتیم داخل

عطر قیمه مامان پز کل ساختمان را پر کرده بود

من که یه چرت حسابی زدم و دل سپردم به عبادت خواب روزه دار

بعدشم سفره افطاری پهن کردیم و ....

با مغزبادوم آسمون و ماه زیبا و ابرهای پراکنده ی شب را نگاه کردیم و کلی حرف زدیم... فسقلی جان داره روز به روز بزرگتر و عاقلتر و دوست داشتنی تر میشه....



پ ن۱: مادرجان دارن گلهای محمدی را جمع میکنن تا توی این هفته بساط گلاب گیری را راه بندازیم


پ ن۲: بوته های کدو و خیار را من کاشتم و از رشد کردنشون خیلی ذوق میکنم


پ ن۳: تمام تلاشم را برای یادگیری خوب و هنرمندانه ، هنر تازه ام به کار گرفتم و نگم براتون که چه لذتی ازش میبرم


پ ن۴: من سالها پیش به لطف آقای دکتر با اردیبهشت آشتی کردم و حالا بخاطر همین مرد متولد اردیبهشت، عاشق اردیبهشتم....


پ ن۵: هندونه و ملونهای توی حوض خورده نشد

همشون رفتن توز یخچال


پ ن۶: بعد افطار توتهایی را خوردم که مغزبادوم با دستای خودش برام چیده بود

خوب نرسیده بودن اما مزه محبت میدادن...


پ ن۷: نی نی لاندا دنیا اومده

و خداراشکر مادر و فسقل، هردو خوبن

و به نظرم این تولد یکی از بهترین اتفاقای این اردیبهشته....

بخصوص که من اجازه دارم خاله نی نی باشم

نظرات 12 + ارسال نظر
taraaaneh شنبه 4 اردیبهشت 1400 ساعت 00:41 http://taraaaneh.blogsky.com

به به چه پست با صفای خوبی بود.
یعنی اونجا الان شاتوتها در اومدن؟
اینجا هنوز خیلی مونده. هوا هنوز سرده.
آخر هم عکس نگذاشتی از باغچه تون.

جاتون حسابی خالیه
بله در اومدن و وقت خوردنشونه...
میبینی چقدر تنبلم

من شنبه 4 اردیبهشت 1400 ساعت 00:51 http://me2020.blogsky.com

سطر به سطر نوشته هاتون رو تصور کردم و لذت بردم
طاعات و عباداتتون قبول

ممنونم از تعریف قشنگتون... چقدر خوبه داشتن دوستایی چنین نزدیک

خانمــــی شنبه 4 اردیبهشت 1400 ساعت 08:24 http://dar-masire-zendegi.blogfa.com/

به به تیلو جان بهشت خوش گذشت؟ چقدر دلم خواست خنکای اون آب چاه رو روی سرو صورتم
همیشه شاد و خوشحال باشی مهربون

به به به شما خانوم خانومای دوست داشتنی
عزیزدلمی
خیلی کیف داره گاهی آب بازی با آب خنک... اونم توی هوای بهاری...

سعید شنبه 4 اردیبهشت 1400 ساعت 12:16 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دختر عمو جان
خوبی؟
اردی بهشتت زیبا
منم عاشق اردی بهشتم
هر سال تو اردی بهشت میومدم اصفهان
ناردونه ما هم اردی بهشتیه
شاد باشی دختر عمو

سلام علیکم بر پسرعموجان
متشکرم
شما خوبی
میره این کرونا.... باز بر میگرده روزهای خوب مسافرت

الی شنبه 4 اردیبهشت 1400 ساعت 21:17 https://elimehr.blogsky.com

اردیبهشت واقعا فصل دلرباییه
نماز روزه هات قبول عزیزم

اردیبهشت گوشه گوشه های بهشته.... اصلا نفس که میکشی بوی اردیبهشت با همه ماههای سال فرق میکنه
به همچنین نازنینم

یک عدد مامان یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 ساعت 15:51 http://Www.Kidcanser. Blogsky

تیلو من عاشق اون باغچه ای شدم که تو اینجا ازش حرف میزنی و توصیفش می کنی
پست های باغچه ای رو با دقت فراوان می خونم و توی ذهنم تصورش می کنم

ای جانم
پس هرچی زودتر به فکر تهیه یه باغچه باش که همیشه ازش حس و حال خوب بگیری
کاش میشد دعوتت کنم باغچه

حمیده یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 ساعت 23:55 http://www.tast-good.blogfa.com

سلام
خیلی حس خوبی داشت آن لحظات باغ.من هم دلم خواست.
خدا به شما و خانواده تون برکت بدهد.

سلام به روی ماهت
انشاله که خیلی زود یه باغچه خوب نصیبتون میشه
ممنون
به همچین به شما و خانواده تون

ماکان فرشته ها دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 ساعت 01:46

چقدر ذوق باغچه تون میکنم چه عشقولانه های نابی داری نماز توی باغچه زیر آسمون خدا واسه ماهم دعا کن بنده خوش قلب خدا

من محتاج دعای شماها هستم
عزیزدلم چه دعایی بهتر از دعای مادرها...

بهار شیراز دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 ساعت 08:00

اردیبعشقققققققققق....
با خوندنت دلم جوانه میزنه، یاد میگیرم زیبایی ها رو ببینم، عطرها رو استشمام کنم...
اصلا قشنگی های زندگی رو ببینم...
به امید روزی که در آغوش بکشم ات دختر

شما خودت بهاری
پر از جوانه و شکوفه و رنگ و نور
چقدر من هم دلم میخواد ببینمت و بشینم کنارت و ازت انرژی بگیرم

امیر سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1400 ساعت 09:34

طاعات و عباداتت قبول
پیشاپیش میلاد امام حسن مجتبی مبارک باد
و بسیار خوب است که از هر چیز جنبه مثبت و خوب ان را انتخاب می کنی . کدو و خیار رشد سریعی دارن خصوصا کدو که بوته های درازی دارد . ولی عمر انان کوتاه است و تا کلمه بوته کدو را میشنوم یاد مناظره چنار و کدو می افتم که کدو از چنار پرسید چند سال داری چنار گفت بیش از 40 سال کدو گفت من 40 روز ندارم اما به درازی تو شده ام و چنار گفت
چو بر من و تو وزد باد خزان انگه شود پدیذ که مرد و نامرد کیست

متشکرم
به همچنین طاعات و عبادات شما هم مقبول درگاه حق
اوه چقدر فلسفی و زیبا
تا حالا این مناظره را نشنیده بودم ... جالب بود

7min پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1400 ساعت 17:33

سلام تیلو جان خوبی؟ بابا اردیبهشت شده این روزهای قشنگ فقط با خوندن پست های تو بهاری میشه. برگرد به همون سنت دیرینه و هر روز آپدیت شو

سلااااااااااااااااااااااااااااام
خوبی مهیا جان
ای جان... به روی چشم

دلفین جمعه 10 اردیبهشت 1400 ساعت 12:03 http://dolfin2021.blogfa.com/

جمعه اردیبهشتی شما هم بخیر ، دختر ایرونیِ قشنگ و ناز

ای جان
چه دختر پر انرژی و دوست داشتنی ای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد