روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

پر از نقش، پر از رنگ

سلام

روزتون پر ازنقش ها و رنگهای زیبا

لحظه هاتون با شکوه

قلبتون پر از حس تاب دوست داشتن


دختر دایی جانم با خواهرجان سالها پیش کار میناکاری را شروع کردن

میناکاری روی مس ، هنری اصیل و پر از ظرافت

یه عالمه گل و بته هایی که با دستای هنرمند باید توی مراحل زیادی کشیده و رنگ بشن

اون موقع ها کنارشون یه قسمتهایی از این کار را انجام میدادم و خوشم میومد اما به خاطر مشغله های زیاد پیگیر نشدم که به طور کلی انجام بدم

چند وقت قبل دختردایی جانم کار میناکاری روی سفال را شروع کرد

یه هنر پر از رنگ و جلوه های زنده

سفال یه حس تازگی خاصی داره برای من

از دیدنش خیلی خوشم اومد

باهاش تماس گرفتم چون مدتی بود که میدونستم کارگاه آموزشی داره

گفت که مدتی هست که کارگاه را تعطیل کرده ولی آماده ست که به طور خصوصی به من یاد بده

همون موقع ازش خواهش کردم وسایل لازم را برام بخره و هرچی لازمه سفارش بده

چون نزدیک عید بود و خریدهای اینترنتی خیلی نامنظم شده بود کمی طول کشید

اما بعد از هماهنگی های لازم ، دیروز اوومد خونمون

این هنر، همون هنری بود که بهتون گفتم قصد یادگیریش را دارم

«میناکاری روی سفال»

6 ساعت آموزش فشرده

خیلی خیلی خسته شدم ولی نتیجه عالی بود

فعلا شروع میکنم به کار و از طریق واتساپ مرحله به مرحله باهاش پیش میرم

قرار شد جلسه بعدی زمانی باشه که یه کمی جلو رفته باشم و اشکالات کار مشخص شده باشه

کار قشنگیه

خیلی ظریف و زیبا

انشاله از مراحل کارم و نتیجه های نهایی براتون عکس میگیرم

و بعدا بیشتر ازش براتون مینویسم

شاید شماها هم هوس یادگیری به سرتون زد



پ ن 1: هوای بهاری آدم را هوایی میکنه


پ ن 2: بچه ها یه توضیح در مورد اون پی نوشت دیروزی بدم

گفتم گاهی باید اشتباه کرد

منظورم اشتباهای بی بازگشت و اشتباهای غیرقابل بخشش نبود

منظورم این بود که گاهی میشه خیلی به خودمون سخت نگیریم ... گاهی میشه یه کمی مرزهایی که تعریف کردیم را جابجا کنیم

ولی نه اشتباهاتی که باورها ، وجدان ، یا آبرومون را خدشه دار کنه


پ ن 3: من میخوام زندگی را خیلی هم سخت نگیرم

اما خیلی خیلی توی زندگی کردن و زندگی را خوب زندگی کردن به خودم سخت گیر باشم






نظرات 13 + ارسال نظر
پیشاگ سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 09:29

چرا اصفهانیا اینقد هنرمندن ؟


هنوز تازه شروع کردم به یاد گرفتن
تا هنرمندشدن فاصله دارما

سارا سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 10:09 http://15azar59.blogsky.com

سلام تیلو جونم
وای چقدر پستت رو دوست داشتم من عاشق کارهای صنایع دستی هستم خاتم میناکاری قلم زنی خراطی خطاطی معرق اینجور کلاسها بصورت خیلی خاص و با اساتید حرفه ای معمولا توی حافظیه شیراز برگزار میشد قبل کرونا و نگم که چه فضای معرکه ای داشت حافظیه و هوای عالی و هنر مورد علاقه ات من انقدر این هنرهای دستی را دوست دارم که از خوندن دربارش هم حال خوشی بهم دست میده برات خیلی زیاد ارزوی موفقیت میکنم کارای دستی به منکه ارامش میدن

سلام به روی ماهت
وای هنرها همشون روح آدم را تازه میکنن
حالا فکر کن تو حافظیه چیز یاد بگیره آدم ... چه حس و حال نابی

امیر سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 11:17

با سلام
هنر در همه ابعاد و گستردگی اش زیباست از.موسیقی و نقاشی و پرتره و کارهای دستی همه و همه زیباست اما باید دید به کدامیک گرایش و ربایش بیشتر هست. یکی با نی به خلسه می رود یکی با سفال و گل لذت می برد و یکی را مینیاتور به عالم روحانی سوق می دهد. سفال و سفالگری و نقش زدن روی ان زیبایی خاص خودش را دارد . یکی باساختن سفال لذت می برد و دیگری با نگارگری روی ان از خشتی خام سبوحی فیروزه رنگ روح پروز و چشم نواز می نگارد و با رنگ و لعاب به ان روح و جان می بخشد که با تو سخن می گوید
انشالله که موفق باشید

سلام دوست خوبم
هنر روح آدم را جلا میده
ممنونم

رسیدن سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 11:38

هنر بسییییار زیبا و ظریفیه
چششششم میخواد تیلو مراقب خودت باش
من مشتاقم کارات ببینم
و دوس دارم یاد بگیرم اما فعلا نمیتونم انشاالله یه روزی ..‌

در محضر شما که من نمیتونم از هنر چیزی بگم
اینهمه که هنرمندی
اینهمه که فعالی

دل آرام سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 11:51

وای من عاشق این کارام


بزار یه کمی دخترا بزرگتر بشن
سه تایی با هم یاد بگیرید

ریحانه سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 12:00

من عاااشق هنر میناکاری هستم. عاااشقش ها

سفال هم که اصلا حس و حال خوبش گفتن نداره. محشره.


موفق باشی بانوی مهربان و دوست داشتنی

میناکاری روی چیزهای مختلفی انجام میشه
حتی روی طلا
اما سفال انگار یه روحی در خودش داره
درسته که ارزش مالیش اندازه مس و طلا و نقره نیست
اما اون حس خوبی که با خودش میاره خیلی خوبه
و البته به خاطر همین ارزون تر بودنش در دسترس تر هست و آدمای بیشتری میتونن ازش لذت ببرن

نل سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 12:50

و وای از سفال..
خیلی خیلی تبریک میگم. منتظرعکسهای دلبرت هستیم
سلام هم یادم رفت اول بگم. بس که ذوق کردم.
من همیشه بوی آب روی سفال دوست داشتم.
بچه بودم سفالگری میکردم و چقدر بین گل و خاک و آب میچرخیدم و عطرش حس میکردم. لذت میبردم.
یادمه کوزه و جاکوزه ای داشتیم و من همه اش دوست داشتم اونها رو آب کنم. بوی سفال بزنه
از آخر هم داخل جاکوزه ای سبزی کاشتم که همه اش بو بده
اولین تربچه و شاهی های زندگیم داخل اون بود.

یادمه بزرگتر که شدم گفتم برام ست سفالی کاسه و کوزه و لیوان و... بگیرن و هر وقت ابگوشت داشتیم‌من بودم و این ست دوغ میریختم..وای..
هوس کردم برم پیداشون کنم و بیارم جلو دستم..


اینها هیچ ربطی به میناکاری دلبرت نداشت اما منو برد به ذوق سفالها..
قوریهای سفالی که دسته درست کردن همیشه برام مشکل بود

عطر کارتو حس میکنم
ماشالا خانواده هنرمند و بینظیر
خیلی مشتاق دیدن کارهات و از جذابتر از اون، نوشتن درباره اش هستم. از ذوق و ریزبینیهای قشنگی که داری.بازی رنگها و انتخاب جذاب و حسی طرحهات و سفالت..مطمینم یک بخش زیبا و جذاب دیگه ارو برای ما به ارمغان میاری

ای جانم
حتما
سلام به روی ماهت
وای سفال گری یکی از اون کارهای بینهایت دلنشینه
چه خاطره های قشنگی
ای جانم...
ربطش این حال خوبی بود که به اشتراک گذاشتی

ای جانم
ممنونم که اینهمه دوست خوب و همراهی هستی

میترا سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 16:39

الحق و الانصاف که یک اصفهانی اصیل هستی
هنر میناکاری روی سفال خیلی کار ظریف و دقیق و پررنگ و زیبایی
موفق باشی عزیزم


بهم لطف داری میترا جان

مه سو سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 17:56 Http://mahso.blog.ir

واییییییییییی چقدر عالی که اینکار رو شروع کردی...تجربه ی شیرینی هست اگه دوسش داشته باشی و حوصله کنی...
حتما از کارهات عکس بذار...

میدونی که آدم با حوصله ای هستم
حتما عزیزدلم

سعید سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 20:26 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دختر عمو
با این پستت منو بردی اصفهان تو میدون
دیدن آقایون مسن که عمرشون رو تو هنر قلمزنی گذاشتن و هر کلمه ای که باهاشون صحبت میکنی دنیایی لذت می بری و چند تا کارآموز همیشه دور و برشون هست
شنیدن صدای دلربای چکش روی مس
موفق باشی دختر عموی جان

سلام پسرعموجان
اخ اخ
اون صدای بازار مسگرها... چقدر دلتنگم برای بازار
ممنونم
البته من قراره روی سفال یه ذره نقاشی و نقش بازی کنم... این کجا و اون کجا

رهآ سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 21:45 http://Ra-ha.blog.ir

تیلو جانم بابت کامنتت و انرژی مثبتت ممنوووون


خب تو دختر رنگی رنگی و پر از حس و انرژی مثبت هستی و قطعن تو مینا کاری موفق میشی و کلی کارای خوشگل خلق میکنی

قربونت نازنینم
امیدوارم اینطوری بشه

رافائل سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 22:01 http://raphaeletanha.blogsky.com

سلام تیلو جانم.
من میناکاری با نقره رو دیدم و خیلی دوست دارم.
میناکاری روی سفال هم عالیه و واقلا زیباست.
موفق باشی.
خیلی خوبه که زندگی رو زیاد سخت نگیریم. تا جایی که به دیگران و خودمون صدمه ای وارد نکنیم، چه ایرادی داره اگر گاهی اشتباه کنیم.؟؟؟؟

سلام رافی نازنینم
اون که اصلا محشره یه هنر ظریف و بی نظیره
دقیقا نظرم همین بود
خوشحالم که درکم میکنی

taraaaneh چهارشنبه 18 فروردین 1400 ساعت 01:27 http://taraaaneh.blogsky.com

موفق باشی توی یادگیری هنر جدید. تونستی عکس هم بگذار.

ممنون
چشم حتما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد