روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

پر انرژی تر، به پیش

سلام

روزتون به قشنگی هوای این روزها

حال دلتون بهاری

لبخندتون پررنگ و درخشان

یادگرفتم حتی زیر ماسک با اینکه دیده نمیشه لبخند بزنم

بخندم و شاد باشم که هیچی ارزش اخم کردن منو نداره

تازه خط اخمم هم پررنگ میشه

دنبال بهانه سخت ، یا خیلی بزرگ نمیگردم

امروز صبح به کفشدوزک روی شمشادها لبخند زدم

به جوانه ی کوچولوی پتوسم

به رنگ خودکار جدیدم که خیلی خوشرنگ به نظرم رسید

به دختر کوچولوی همسایه که داشت با پرحرفی هاش کنار مامانش قدم میزد

به فیلم ساده و آهنگ قشنگی که دوستم برام فرستاده بود

به پیام صبح بخیر آقای دکتر

به لقمه ای که مامان برام گرفته بودن

به آقای رفتگر

به خانم همسایه که سبزی میخرید و از تربچه ها تعریف میکرد

به ...

باور کنید لبخند زدن ساده ترین هدیه ای هست که میشه به دیگران داد

تازه به محض اینکه حس میکنن شما دارین لبخند میزنین اونها هم لبخند میزنن...

نگید این ماسکها لبخندها را محو کرده

حالا دیگه یاد گرفتیم که از روی چشمهای آدمها لبخندشون را حس کنیم ...

پس لبخند بزنید تا اول از همه حال دل خودتون خوب بشه

من که همش دارم تلاش میکنم زیبایی ها را ببینم ... باورتون نمیشه ولی گاهی لابلای یه عالمه زشتی و نازیبایی میشه یه چیزهایی خوشگلی پیدا کرد

مثلا یکی از کارهایی که خیلی بدم میاد این هست که بعضی از همسایه های بی ملاحظه یا شاید بی دقت ، آشغالهاشون را سرساعت مقرر نمیزارن جلوی خونشون و بعد تازه اون آشغالها را میارن و توی باغچه جلوی دفتر من تلنبار میکنن...

دیروز دیدم بازم همین کار را تکرار کردند، داشتم حرص میخوردم که یهو چشمم افتاد به کوزه های شب بویی که لابلای آشغالها گذاشته بودند و گلهای سفید و قرمز از کنارش هنوز تازه و سرحال بود...

ناخودآگاه چشمام برق زد و لبخند به لبم اومد...

دارم تمرین میکنم زیبایی ها را پررنگ تر ببینم

و سعی میکنم زندگی را زیباتر و کمی ملایم تر و کمی با درایت تر پیش ببرم

به خط عابر پیاده که میرسم صبورتر میشم

در انتظار چراغ سبز صدای آهنگ را زیادتر میکنم

با مراجعین بداخلاق خوش اخلاق تر حرف میزنم

با آدمهای عجول کمی سریع تر برخورد میکنم

سعی میکنم آدمهای دور و برم را نادیده نگیرم

به اندازه پیغامم که شده از دوستای قدیمی یاد کنم ...

خلاصه که بهار را بهارانه زندگی میکنم



دوست عزیزم نل دیروز به یه نکته ای اشاره کرده بود که برام جالب بود

نوشته بود که یه سری ترس ها در اطرافمون هستند که گاهی باعث میشن یه حس های خوبی را از خودمون دریغ کنیم

مثلا گفته بود: هیچوقت لباس و اکسسوری های پولک دار و برق برقی نمیخریده

اما امسال بر این حس غلبه کرده و اون حس قشنگ را به خودش هدیه داده

شاید این حس کوتاه مدت باشه

شاید اون لباس پولک پولک... یا گل سر برق برقی... یا حتی کفش براق ... مانتوی گلدار... بلوز رنگ جیغ... شلوار گل گلی .... را خیلی کم استفاده کنیم

شاید خیلی زود از اون حال و هوا بیایم بیرون ... اما همون لحظه و حس خوب خوشحالیش ارزش این را داره که یکبار امتحانش کنیم

نل عزیزم : خیلی خوشحال شدم که بهم یادآوری کردی چیزی را از خودم دریغ نکنم

برای خواسته هام وقت بزارم

چیزهایی که میخوام را بدست بیارم

و میدونم که این درس برای هممون لازمه...




پ ن 1: به دوستم گفتم به شما هم دوست دارم بگم

گاهی یه کار اشتباه را انجام دادن خیلی بهتر از هیچ کاری نکردنه...

گاهی یه اشتباه شیرین یه خاطره ی یواشکی قشنگ میشه تو ذهنتون که بعدها هیچوقت فرصت انجامش را نخواهید داشت... 


پ ن 2: با وارد شدن به سال 1400 شمسی ، یه سری از نرم افزارهای ایرانی من از کار افتادن


پ ن 3: لطفا بیشتر و بیشتر مراقب باشید

این روزها که همه از رعایت های کرونایی خسته شدیم - هر روز بیشتر و بیشتر خبر فوت آدمها را از کرونا میشنوم

یکی از همسایه هامون که آقای بسیار خوش برخورد و خوش اخلاقی بود در اثر کرونا فوت شده

دیروز دخترش (یک خانم 27 تا 30 ساله که مثل پدرشون بسیار خوش اخلاق و خوش برخورد هستند) اومده بود برای انجام یه سری کپی...

یهو تا چشمم به گواهی فوت افتاد انگار وا رفتم


نظرات 10 + ارسال نظر
رسیدن دوشنبه 16 فروردین 1400 ساعت 11:46

الهی همیشه از انرژی مثبتت همه جا رو رنگی کنی و عطر خوشت بپاشه همه جا
آدمای مثل تو خییییلی کمن ، قحطی شدن جدی میگم
شیشه نگاهت از نوع زلال آب رودخانه جاری تو دل یه باغ خنک گیلاس هست که همه چیز رو شفاف و نورانی میبینه و صد البته زیبا
پایدار باشی تیلوی عزیزم

ممنون ساره جانم
تو یکی از بهترین دوستای منی
همیشه هم بهم لطف داشتی و داری... هنوز گلهای سوپرایزی قشنگت یادم میاد لبخندم پررنگ میشه
خجالت زده ام کردی با اینهمه تعریف قشنگ

نل دوشنبه 16 فروردین 1400 ساعت 12:24

سلام عزیزم
وقتی میگم تو خیلی خیلی خوبی ماشالا و باید از روی تو چندین کپی ساخت، برای این هست.
آخه کی اینقدر زیبایی و نعمت و حال خوب میبینه و منتشر میکنه؟
کی بین آشغالها گلو پیدا میکنه و بابتش لبخند میزنه؟
کی اینجوری پر از مهربونی و دقته که لبخند بزنه و شادی هدیه بده؟
تیلو..تیلو..دادارو دودو..تیلو..تیلو...دادارو دودو..تیلو..تیلو..
دادارو دودو مثلا دارم بوق تشویقی میزنم

ممنونم عزیزم. و میدونی از همه مهمتر شکستن باورها در ذهن هست. همین چیزهای به ظاهر‌کوچیک یک سری باورهای عمیق ایجاد کردن که وقتی شروع به شکستنشون میکنیم. تازه پی میبریم داخل ذهن و زندگیمون چه خبر بوده.

ایشالا همیشه سالم و خو باشی کنار خکنداده دوست داشتنیت

سلام به روی ماهت
بهم لطف داری نازنینم
ای جان....ای جان
من صدای بوق تشویقی را شنیدما

خیلی کار خوبی کردی
کلی انگیزه در من بیدار کردی

امیر دوشنبه 16 فروردین 1400 ساعت 14:49

با سلام
همه مواردی را که مرقوم فرموده بودین بر حسب تمرین و ممارست بدست می اید و اکتسابی است. و چقدر خوب است ما هم کم کم به این خصلت های زیبا خودمان را عادت دهیم . هر چند کوچک باشد اما در دراز مدت زیاد می شوند. کسی که قله کوه را فتح کرده است گام به گام از دامنه شروع کرده تا به بالا رسیده است. قطره قطره جمع گردد و .....
در مورد عدم گذاشتن کیسه زباله جلوی درب حیاط در زمان مقرر شاید به دلیل اینکه گربه کیسه را پاره می کند و محتویات کیسه بیرون می ریزد سعی می کنند زمان نزدیک شدن کامیون حمل زباله کیسه را بیرون بگذارند که گاهی فراموش می شود. بعضی از خانه ها جلوی منزل را باکس های فلزی با تور فلزی درست می کنند که درب دار است و کیسه زباله را در باکس قرار می دهند و از.دسترس گربه مصون است و گاهی هم توسط ضایعاتی ها کیسه ها باز می شوند و مواد بازیافتی را جمع می کنند و دیگر در کیسه را نمی بندند که این کار بسیار مذموم است 97973

سلام دوست خوبم
ممنون از دقت نظرتون
از زمانی که میزارید و سرفرصت برام کامنت مینویسید
منم دوست دارم برای پیدا کردن خصلت های خوب تلاش کنم

پیشاگ دوشنبه 16 فروردین 1400 ساعت 15:24

پست امروزت دوتا نکته خیلییییی خوب داشت
یکی همون توضیحات نل عزیز که واقعا برای خودمم زیاد پیش اومده ولی شده که قانون شکنی کنم گاهی و اعتراف میکنم اولش خیلی حس خوبی میده ولی واقعا بعدش حس پشیمونی اومد سراغم ولی حداقلش اینه که اون چیز تو دلم نمونده
یکی دیگه هم جال بود برام اینکه با بداخلاقا خوش اخلاقتر باشیم و .....
حتما امتحانش میکنم
خخدا همسایتون رو هم بیامرزه و روحش در ارامش باشه

اون حس شاید پشیمونی نباشه
شاید دیگه اون خرید را نکنی ولی دیگه به قول خودت چیزی تو دل آدم نمیماند
امتحان کن
کار جالبیه
نتیجه جالبی هم داره

سعید دوشنبه 16 فروردین 1400 ساعت 18:01 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دختر عمو
خوبی؟
منم معتقدم لبخند یه حالت مسری داره
یعنی اگه یکی لبخند بزنه ناخواسته دیگران هم حس لبخند پیدا میکنن
شاد باشی و خندون دختر عموی گل

سلام پسرعموجان
متشکرم
اوهوم...
به همچنین

taraaaneh سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 04:37 http://taraaaneh.blogsky.com

منهم گاهی که به رهگذرها لبخند میزنم و بعد اونها لبخندم رو جواب میدن، میفهمم که لبخند از زیر ماسک هم معلوم میشه. بقول تو مردم انگار یاد گرفتن لبخند رو از چشمهای همدیگه هم بخونن.
پیدا کردن زیباییها نگاه زیبا بین میخواد که تو داری. اینکه بتونیم کوزه های گل رو میون زباله ها ببینیم.
دلت شاد و لبهات همیشه خندان.


تو اون قدر از زندگی لبریزی که هر بار میخونمت بیشتر عاشق زندگی میشم

خانمــــی سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 08:38 http://dar-masire-zendegi.blogfa.com/

سلام تیلو تیلوی عزیزم سال نو مبارک انشاالله سال خوبی داشته باشی و همیشه شاد و سرحال باشی
به به چه پست پر انرژی ای کیف کردم ... خوش باشی همیشه

سلام به روی ماهت عزیزدلم
متشکرم
به همچنین شما و همه عزیزانتون

رسیدن سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 11:36

گل هایی که فرستادم واقعا حس قشنگی داشت سورپرایزت کردم وای که چقدر برای پیدا کردن گل فروشی اطراف مغازه ت و پیدا کردن مغازه من از اپ لوکیشن استفاده کردم انگار هر روز تو اصفهان دور میزدم خیلی خوب بود


مهربونیت برام ستودنیه

مه سو سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 17:59 Http://mahso.blog.ir

من با این پی نوشتتون شدیدا موافقم...و معنیشو دقیقا درک کردم..
ای کاش بیشتر مراقب همدیگه باشیم...خدا رحمت کنه همسایه تون رو...

چه خوبه... پس حس های مشترک داریم

دلفین جمعه 10 اردیبهشت 1400 ساعت 11:59 http://dolfin2021.blogfa.com/

سلام تیلوی قشنگ مهربون
چه حس خوبی داره خوندن اینجا

سلام به روی ماهت
ممنونم
شما به من لطف داری عزیزدلم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد