روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

یک هفته زمستانی دیگر

سلام

روزتون شاد


دوباره زمستون برگشته

یعنی امروز که دفتر من آنچنان سرده که من واقعا دارم میلرزم

از آفتاب هم هیچ خبری نیست

اما برگهای کوچولو کوچولوی شمشادها - که با اون رنگ سبز روشن  حسابی دارن بهار را مژده میدن باعث دلگرمی میشه

صبح هم دیدم یه عالمه از درختهای توی مسیر شکوفه دار شدند

اما هوا سرد شده باز


پنجشنبه که روز پدر بود

از شب قبلش بارون شروع شده بود و از صبح ریز ریز برف میومد

برفی نبود که بشینه روی زمین ولی خیلی خیلی زیبا بود

پدرجان حسابی هممون را سوپرایز کردند و برای هر سه تامون یه مبلغی به عنوان عیدی واریز کردند

تبریک های زیادی دریافت کردند و یه عالمه هم پیام تبریک داشتند

کلی هم تلفن

من و مادرجان هم دست به کار خونه تکونی به طور جدی شدیم

اتاق مامان جان و باباجان را شروع کردیم

دیگه خودتون میدونید که پرده در بیار... پرده بشور... بزن سرجاش... تخت جابجا کن... زیر تخت تمیز کن ... اوه اوه خوشخواب خیلی سنگین را جابجا کن... فیلترهای اسپلیت را بشور ... سرامیک برق بنداز... توی کمدها سرک بکش و ... و ... و ...

برای ناهار هم بساط کباب را بردیم روی پشت بام زیر برف... آتیش روشن کردیم و زیر برف خیلی خوب بود

بعد از ناهار باز هم رفتیم ادامه تمیز کاری و تا شب هم دستمون بند بود


جمعه هوا آفتابی بود

یه آفتاب ملایم زمستونی خیلی بیرنگ

مجبور شدیم دیروز باز دمای پکیچ را یه مقداری ببریم بالا

و بعد از صبحانه با مادرجان رفتیم سراغ اتاق مهمان

بازم دونه دونه همون بساط روز قبل

تا بعدازظهر دستمون بند همین کار بود

و بعدش هم دوش گرفتم و پایان دو روز تعطیلی...



پ ن 1: هر شب یه عالمه از کتاب جدیدم را خوندم

هنوز جذبش نشدم

ولی من داستانهای روسی را دوست دارم و میدونم خیلی زود میرم تو بطن داستان...


پ ن 2: گویا طرح سالیانه اینترنت خونمون تموم شده بود

سالها بود که خودشون تمدید میکردند

دیدیم بی اینترنت شدیم... زنگ زدیم پشتیبانی ... فرمودند تمام شده ...

پرسیدم: مگه همیشه به طور اتوماتیک تمدید نمیکردید؟؟؟؟

فرمودند: حالا دیگه اینطوریه!!!!

منم دیدم من و پدرجان همش وسط ماه اینترنت کم میاریم یه طرح دقیقا دوبرابر قبلی برداشتم...


پ ن 3: ده روزی هست که هر روز به طور میانگین 3000 قدم راه میرم

میدونم زیاد نیست

ولی برای شروع یه خرده عادت بد نیست

محدودیت زمانی و مکانی هم قایل نیستم


پ ن 4: من توی سال 99 کلی خرده عادت به زندگیم اضافه کردم

خرده عادتهایی که برای خودم ارزشمند هستند


پ ن 5: راستی یادم رفت بگم

از روی دستور ساراجان اون گلوله های سیبی خوشمزه را پختم

و عجیب عالی شده بودن

ساراجان ممنون



پ ن 6: شاید فردا نیام دفتر

اگه پست ننوشتم پیشاپیش عذرخواهی مرا پذیرا باشید


نظرات 9 + ارسال نظر
بلاگر شنبه 9 اسفند 1399 ساعت 11:02

از نظرِ من ، اگه داخل خونه بتونی یه مسیری را مشخص کنی و با سرعت متوسط بدوی (البته با کفش ورزشی ) موثر تره ، میتونی با روزی 30 بار شروع کنی و بمرور بیشترش کنی ، بهمراه حرکات دیگه در حدی که زده نشی و ادامش بدی .
***
خوشبختانه در آن مدتی که هوا گرم شده بود شکوفه ها باز نکردند وگرنه با این سرمایی که برگشته همشون میسوختند.

گاهی با کفش توی خونه میدوم و گاهی بدون کفش
هرطور که دلم بخواد
حالت نیمه دویدن... سه هزار گام برای خودم تعریف کردم
تقریبا میشه 18 دقیقه
سعی میکنم لابلاش حرکاتی مثل تکون دادن دستها و کشش دستها را هم داشته باشم
بعضی از روزها هم سه تایی حرکات زومبا دنس انجام میدیم
جلوی تی وی
در حد 10 دقیقه
بالاخره باید یه حرکاتی انجام بدیم وگرنه خشک میشیم....

دقیقا
ولی شکوفه هایی که باز شده بودند هم امروز هنوز حالشون خوب بود

رسیدن شنبه 9 اسفند 1399 ساعت 12:09

سلام عزیزم. ‌خسته نباشی
منم لذت بردم از کارات و خوندنت.
دست پدر درد نکنه بابت عیدی.

سلام عزیزدلم
ممنونم به هممون لطف داری

امیر شنبه 9 اسفند 1399 ساعت 14:39

با سلام
شاید کمی زود باشد برای خانه تکانی اما این کار حسن بسیار خوبی دارد علاوه برنظافت و بهداشت جاهایی که در طول سال کمتر به ان رسیدگی میشه مثل داخل کمد دیواری ها و قسمت بالای کابینت ها و .... حسن دیگرش این است که وسایلی را که قبلا گذاشته بودی و فراموش شده بود را پیدا می کنی همچنین وسایل کهنه که دیگر استفاده نمی کنی را می توانی به کسانی که نیاز دارند بدهی یا اگر قابل استفاده نیستند دور بریزی. قبلا فرش ها و موکت ها را در خانه می شستند و دیوارهای حیاط ها از فرش و موکت و پتو وملافه رنگین و زیبا میشد اما حالا قالیشویی ها کار خانم ها ببخشید آقایون را کمتر کرده اند .
کمتر از 20 روز دیگر از سال مانده انشالله که هیچ کس داغدار نشه و همه خوشحال مراسم چهارشنبه سوری را و بعد از ان سال تحویل را جشن بگیرند.
امسال هم چهارشنبه سوری و سال تحویل فاصله زیادی با هم ندارند.

سلام دوست خوبم
انشاله که همه با شادی و دلخوش به استقبال بهار بریم

سارا شنبه 9 اسفند 1399 ساعت 15:08 Http://15azar59.blogsky.com

خیلی خیلی خوشحالم که اون خوراکی را پسندیدید ما خودمونم خیلی خوشمون اومد ....
خونه تکونی رو من هم تقریبا تموم کردم اتاق ها رو و پرده ها رو و اشپزخونه رو تقریبا کاری دیگه نمونده ...فکر کنم این سیاتیکم هم بخاطر همین فعالیت های این مدت انقدر طولانی دردناک شده
.....
وایی هیچی مثل دلینگ زنگ واریزی روح و روان ادمو شاد و خندان نمیکنه
.....
پس اقای دکترش کو


یه عالمه از دستت خندیدم سارا

لادن شنبه 9 اسفند 1399 ساعت 15:23

سلاااااام
تیلو جون کاش دستور و یا لینک دستور گلوله های سیب سارا جان رو میذاشتین
معلومه چقدر شکمو ام؟

سلام عزیزدلم
فقط لازمه یه سری به سارای عزیزمون بزنی
چه چیزای خوشمزه ای یادمون میده

پیشاگ شنبه 9 اسفند 1399 ساعت 15:34

به به خونه تکونیتون مبارک به سلامتی و دل خوش عزیزم
منم درختای پر شکوفه زیاد دیدم حتی یه نهال خیلییییییی کوچولو تو حیاط شرکتمونم شکوفه داده
کادو هم مبارکت باشه


ممنون عزیزدلم

خانمـــی یکشنبه 10 اسفند 1399 ساعت 08:48 http://dar-masire-zendegi.blogfa.com/

به به عیدی پدر ... چقدررررم میچسبه
چه خوب که خونه تکونی رو شروع کردین خدا قوووووت

متشکرم نازنینم
بله شروع کردیم ... تموم کردنش مهمه

سهیلا یکشنبه 10 اسفند 1399 ساعت 13:06 http://Nanehadi.blogsky.com

تهران هم چند روزی سرد شد.طوری که نتونستم برم بیرون راه برم.امروز هوا بهتره.طفلک شکوفه ها.

اوهوم
یهو سرد شد

سعید یکشنبه 10 اسفند 1399 ساعت 19:27 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دختر عموجانم
حالت چطوره
نمیدونم شما بعد از نهار چطور میتونی این همه فعالیت کنی
من همین که نهار میخورم انگار گلوله خوردم
میفتم یه گوشه و میخوابم البته اگه همسایه های بسیار با شعور و فهیم و با فرهنگ و متمدن و مسلط به آیین شهر نشینی و آپارتمان نشینی بذارن
نت منم چند روز بود تموم شده بود رفتم شارژ کنم اون خانم فرمودند مدت بسته تموم شده و شارژ کردن برام

سلام پسرعموجان
متشکرم
شما خوبین؟
منم بعد ناهار اون گلوله را میخورم
اما واقعیت این هست که اگه کاری برای انجام داشته باشم ترجیح میدم نخوابم
عه
چه همزمان....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد