روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

آخرین فصل ، آخرین سال این قرن...

سلام

روزتون آروم

وسط هفته شده و اینجا حسابی آرومه

نه رفت و آمدی

نه صدایی

حتی از گنجشکها هم خبری نیست

صبح که میومدم همه جا یخ زده بود و زمستون حسابی داشت خودنمایی میکرد

دارم سعی میکنم یه کوچولو صرفه جویی در مصرف برق و گاز بکنم که هممون از این زمستون سردبگذریم

گویا اگه یه کمی رعایت نکنیم ممکنه بعضی از هموطنانمون دچار قطعی برق و گاز بشن و توی دردسر بیفتن...



صبح اول وقت یه کمی ته گلوم درد میکرد

اولین کاری که کردم قوری چینی را برداشتم و یه قاشق بزرگ عسل ریختم داخلش و بعد دارچین و زنجفیل و به و سیب

آبش کردم و گذاشتم روی بخاری

نیم ساعت بعد رفتم سراغش و داشت قل قل میکرد

ماسکم را زدم پایین و عطر دارچین را نفس کشیدم

دوتا غنچه گل محمدی انداختم داخل قوری

و یه نصفه لیوان دمنوش برای خودم ریختم و دستامو حلقه کردم دور لیوان

چقدر گرمای لیوان توی سرما دلچسبه!

فعلا که روزها تا ظهر بیشتر سرکار نیستم

ظهر بدوبدو میرم خونه

دیروز وقتی رسیدم جلوی پارکینگ دیدم پدرجان دارن از پارکینگ میان بیرون

از ماشین پیاده شدم و گفتند که نوبت دندانپزشکی دارن و دارن میرن اونجا

ساعت یک و نیم بود

رسیدم بالا و دیدم مامان جان و بابا جان یه عالمه میوه خریدند و مامان جان مشغول شستشو

مامان جان گفتند : ناهار بخوریم... گفتم : صبر کنیم تا باباجان هم بیان؟

و این شد که رفتم نمازخوندم و اومدم مشغول پختن یک کیک هویج و سیب شدم

سیب و دارچین و هویج و وانیل...

عطرش عالیه

مزه ش هم ...

تند تند سیب ها را برش زدم

هویج را رنده کردم

آرد را سه بار الک کردم و ...

وقتی مواد را ریختیم توی قالب و گذاشتیم برای پختن به پیشنهاد مامان دوتا کاسه سوپ خوشمزه کشیدیم و دوتایی نشستیم جلوی تی وی

حرف زدیم و سوپ خوردیم و بعدش هم یه فیلم دیدیم...

ساعت 4 بود که باباجان برگشتند...

و خب مسلما بعد از دندانپزشکی نمی تونستند بلافاصله غذا بخورن

این شد که بازم غذا نخوردیم

ساعت نزدیک 6 و نیم بود که هممون به شدت گرسنه شده بودیم...

میز را چیدیم و باز سوپ را گرم کردیم و مامان جان هم غذا را کشیدند و غذا خوردیم

اینطوری بود که دیروز ناهار و شاممون یکی شد



پ ن 1: دیروز دلتنگی های آقای دکتر کاملا مشخص بود

به زبون نیاوردند

اما از اینکه وسط شلوغیای روزشون دو ساعت کامل داشتند حرف میزدند با من ...

و بعد دوباره نیم ساعت بعد یاد من افتاده بودند ...

و بعد جلسه عصرشون را کنسل کردند و بازم حرف و حرف و حرف...

آخر شب بهشون میگم دلتنگی بعضی ها خیلی مشخصه ها ...

میگن: کی؟؟؟؟ من که نمیشناسمشون....


پ ن 2: خیلی وقته منتظرم یه گوشی اختراع بشه که بشه گرمای دست و عطر نفس طرف مقابل را هم لمس کرد...


پ ن 3:خریدای اینترنتی جای خودشون ... دلم گشتن توی پاساژ و بازارها را میخواد

دلم یه جفت کفش اسپرت خوشگل میخواد


نظرات 9 + ارسال نظر
بلاگر سه‌شنبه 16 دی 1399 ساعت 10:56

یعنی بیچاره اون ویروسی که بیاد سراغ تیلو !
تیلو از هر طرف بهش حمله میکنه و با آتش مداوم انواع داروهای گیاهی پودرش میکنه ، ویروسه هنوز تازه رسیده بوده تو گلو داشته جابجا میشده و وسایلشو باز میکرده که تیلو با انواع بمبهای شیمیایی بهش حمله میکنه !
فکر کنم دفعه بعد ویروسها و باکتریها عکسِ تیلو رو بین خودشون پخش کنن بگن سمت این نرین !


بله
ویروسهای باید بدونن که من مثل بقیه نمیشینم نگاه کنم تا اونا توی بدن من جولان بدن...

الی سه‌شنبه 16 دی 1399 ساعت 10:57 https://elimehr.blogsky.com/

دلتنگی خیلی بده
گاهی هیچ درمونی هم نداره مگر وصال یار

گاهی حتی وصال هم چاره دلتنگی نیست....

سعید سه‌شنبه 16 دی 1399 ساعت 11:28 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دختر عموی جانم
مدت زمان کار باطری بستگی به نحوه ی استفاده هم داره
باطری من ایرانی هست و الان اگه چشمش نزنم بیشتر از 3 ساله کار میکنه
آخه باطری مراقبت هم میخواد اگه خواستی چند موردش رو برات بگم
عاشقونه هاتون برقرار

سلام پسرعموجان
عه
اصلا نمیدونستم میشه مراقبت کرد از باطری
بله لطفا بهم بگید خیلی خیلی ازتون ممنون میشم

امیر سه‌شنبه 16 دی 1399 ساعت 12:39

با سلام
فهمیدن حس دلتنگی خیلی سخت نیست برای کسی که خودش دلتنگ است.
زمستان اگر سرد نباشه که زمستان نیست . زمستانی به یخبندان و برفی بودن و شب درازش زیباست.
خب سفر به جنوب هم می تواند بسیار زیبا باشد. بهار جنوب شروع شده سبزی ها رشد کرده و دشت و صحرا مخملی رنگ است . صدای زنگ گوسفندان همراه با نی چوپان زیباست. صدای امواج دریا همراه با صدای مرغان دریایی که اصلا ترسی از ادمیان ندارند زیباست . کنار ساحل با ماسه ها مجسمه ساختن زیباست . صدای آهنگ های شاد بندر روح نواز است . دوچرخه سواری کنار ساحل شوق زندگی را مضاعف می کند . خرما و ماهی و میگویی که هنوز زنده است زیباست. اسکله و قایق سواری و دیدن کشتی ها و لنج های باری و ماهی گیری زیباست. یک بار هم به جنوب سفر کن و زیبایی های جنوب را با مردم خونگرمش با عمق جان بچش و لذت ببر

سلام دوست خوبم
پس شما هم دلتنگید....
چقدر دلم خواست با این توصیفات زیبا این سفر را ....
انشاله که خیلی خیلی زود بتونم یه سفر برم جنوب

سارا سه‌شنبه 16 دی 1399 ساعت 13:06 Http://15azar59.blogsky.com

بلا دور باشه ازت تیلو جانم


قربونت مهربونم

یک عدد مامان سه‌شنبه 16 دی 1399 ساعت 13:51 http://Www.Kidcanser. Blogsky

منم دلم برای پاساژ گردی تنگ ‌‌شده
تیلو امسال آخرین سال قرن نیست ها، سال دیگه آخرین سال قرن هست

اخ اخ .... مدتهاست اصلا نرفتیم سمت خرید و گشت و گزارهای پر از کیف و حس خوب


عجب اختلافی بین این قصه امسال و سال دیگه سال آخر قرن هست رخ داده...
مگه نباید صد سال بشه یه قرن؟
خب از 1300 شروع میشه تا 1399 دقیقا میشه صدسال ....
پس الانم از 1400 میشه سال اول قرن...

taraaaneh سه‌شنبه 16 دی 1399 ساعت 16:32 http://taraaaneh.blogsky.com

سلام تیلو جان. منهم خیلی و قتها فکر میکنم کاش یکجوری بود که با واتس اپ و غیره میشده بو ها رو هم انتقال داد. مثلا بوی خونه خواهرم توی تهران. بوی گلهای توی گلدونشون، بوی دمنوشی که دارن مینوشن... چقدر خوب میشد واقعا.
منهم دلم برای مال گردی بسیار تنگ شده. بوی قهوه، تماشای ازدحام مردم که راه میرن. خنده بچه ها...
میشه یک روزی یعنی؟

سلام به روی ماهت
آدمهایی که عزیز راه دور دارن خوب متوجه این حس میشن که دلشون بوها و مزه ها و حتی گرمای آغوش ها را میخواد...
کاش بشه
کاش خیلی زود بشه

سهیلا سه‌شنبه 16 دی 1399 ساعت 19:09 http://Nanehadi.blogsky.com

دلم برای بازارگردی و پاساژ گردی لک زده.ولی نمیشه که.

متاسفانه بله...
البته ما به لطف شما هم که شده کلی خرید اینترنتی میکنیم و کلی تجربه تازه ...

یک عدد مامان پنج‌شنبه 18 دی 1399 ساعت 08:25 http://Www.Kidcanser. Blogsky

آخه سال که از صفر ‌شروع نمیشه
از 1 تا 100 میشه قرن اول از 101 تا 200 میشه قرن دوم و اینو بگیر تا برسی 1301 تا 1400
اصرار دارم قانع ات کنم


از این به بعد میگم آخرین زمستان هزارو سیصدی... خوبه...
خب دیگه میریم تو 1400

چرا دروغ بگم قانع نشدم....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد