روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

جنگیدن و باختن بهتره ، از اینکه نشست و فقط غصه خورد...

سلام

روزتون باشکوه

امروزتون زیبا و دوست داشتنی

رخوت زمستونی با این خونه نشینی ها و آدم گریزیهای اجباری قاطی شده و انگار یه جورایی دست و پامون را بسته

ولی به جای اینکه غصه بخورید و دائم یه گوشه کز کنید ، برای خودتون برنامه های جالب و کوچولو کوچولو بچینید

من به اعجاز خرده عادتها باور پیدا کردم

به اعجاز کارهای خیلی کوچیک که به طور احمقانه ای به چشم نمیان

مثلا لازم نیست روزانه حتما ساعت و زمان خاصی را با لباس و کفش خاصی ورزش کنید

حالا که همش تو خونه ایم چند تا حرکت کوچولو را درنظر بگیرید و در طول روز هر وقت که میل تون بود و هرجا که بودید انجامشون بدید

فقط خودتون را ملزم کنید که روزانه این کار را حتما انجام بدید

من مدتی هست که خودم را ملزم کردم که روزی یک صفحه کتاب بخونم...

حالا اگه میلم کشید و حوصلش را داشتم بیشتر بخونم که چه بهتر... اگر نه همون یک صفحه را اجبارا باید بخونم و این یعنی ماهی سی صفحه ... سالی...

این کار را در مورد قرآن خوندن هم انجام میدم و این الزام انگار تبدیل شده به یه حس خوب گوشه و کنار یک روز...

برای رسیدگی به پوستتون ... به موهاتون ... حتما برنامه ریزی کنید

خرده عادتهای کوچولوی خوب به زندگیتون اضافه کنید و بعد از مدتی به معجزه هاشون دقت کنید

یه گوشه ای از روز یه آهنگ برای خودتون بزارید و باهاش برقصید...کلا 5 دقیقه هم وقتتون را نمیگیره ولی باورتون نمیشه چطور حالتون را عوض میکنه

من حلقه هولاهوپ را آوردم گذاشتم دم دست ... جالبه که باباجان و مامان جان هم آروم آروم به سمتش کشیده شدند

حالا خودمون را ملزم میکنیم روزانه چند تایی هم که شده به تنمون پیچ و تاب بدیم...

یکی دیگه از خرده عادتهایی که حتما تمرین کنید دوری از خوردن شکر هست...

یادمه یکی از دوستانم برای تشویق خودش یه ظرف شیشه ای بزرگ گذاشته بود جلوی دستش و هر روز مقدار شکر و قندی را که نمیخورد میریخت داخل این ظرف.. نتیجه شگفت انگیزه... شما بعد از یک ماه متعجب میشید...

شاید نشه به طور کامل ترک کرد اما میشه به طور محسوسی کمترش کرد

جایگزینهای خیلی خیلی خوبی هم براش وجود داره

صبح ها به جای خوردن شکلات صبحانه - ارده شیره بخورید... چای را با خرما بخورید... عسل به چای اضافه کنید.... یا مثل من دمنوش ها را با مزه طبیعی خودشون بخورید

خلاصه که خودتون را به رخوت زمستون و دلتنگی های پررنگ این روزها نسپارید

شما لایق بهترین لحظه ها هستید

لحظه های ناب و بینظیر را خلق کنید

از زندگی هرطور که شده لذت ببرید

دست به کار بشید و جوانه گندم و حبوبات درست کنید و کنار غذا  و سالادتون بخورید

کم کم و کوچولو کوچولو...

حالا که زمان خالی و وقت اضافه هامون زیادتر شده ، همه ی این وقت را نباید پای گوشی و تبلت و لپ تاپ بگذرونیم

گاهی به تماشای غروب و طلوع خودتون را دعوت کنید

مامان جانِ من، دیروز، توی آشپزخونه نان درست کرده بودند، یه کوچولو خمیر درست کرده بودند و ماهیتانه را گذاشته بودند روی گاز و همونجا نان پخته بودن

نتیجه شگفت انگیز بود

به قول خودشون با کمترین ریخت و پاش و کثیف کاری...

زندگی همین لحظه ها نیست؟؟؟؟؟

با حوصله و با صبر کمد و کشوهاتون را مرتب کنید... نهایت روزی یک ربع زمان بزارید

باید کاری کنیم که وقتی از این حالت قرنطینه اجباری و روزهای رخوت انگیز خارج شدیم به خودمون آفرین بگیم ...

بدونیم که همه وقتمون را از دست ندادیم...

کلی خرده عادت قشنگ به زندگیمون اضافه کردیم...

حواسمون به اطرافیانمون بوده ...

کلی نظم به زندگیمون اضافه شده و ...





پ ن 1: قدرت پیام های گاه و بیگاهتون را نادیده نگیرید


پ ن 2: تاثیر آهنگها را روی حالتون نادیده نگیرید

تا میتونید آهنگهای شاد و حال خوب کن گوش کنید


پ ن 3: دیشب داشتیم با آقای دکتر قهر چند روز پیش را بررسی میکردیم...

یهو وسط شوخی و حرف و تذکرها، آقای دکتر گفتند: هیچوقت ته دلم را خالی نکن...

یادمون باشه دل عزیزامون را با حرفامون ... با کنایه هامون ... حتی با محبت های نا به جا خالی نکنیم...


نظرات 13 + ارسال نظر
سعید چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت 09:59 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دختر عموی خوب خوب
من متاسفانه یا خوشبختانه این روزا به قدری درگیرم که به کارهای اصلی خودمم نمیرسم
ظهر ها نمیرم خونه شب ها هم با یه تن خسته میرسم خونه
اما باز هم خداروشکر که توانایی و سلامت دارم کار دارم و میتونم کار کنم

سلام پسرعموجان
خدا را شکر
کار خوبه و وقتی آدم به کارش علاقه داشته باشه دیگه حرف نداره
شاد و موفق و پیروز باشید

بلاگر چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت 10:18

خانمها دنبال بهانه برای خوابیدن هستند ، اسم رخوت زمستانی روش میذارن !
***
میزان کالری ورودی مهمه ، چه شکر باشه چه عسل ، دوستی دارم که میگفت من شبها شام نمیخورم ، فقط میوه میخورم ولی بعد چند ماه وزنم تغییر نکرده ، گفتم چقدر میخوری ؟ میزانشو گفت من کالریشو حساب کردم دیدم به اندازه یک پرس و نیم چلوکباب کوبیده داره کالری واردِ بدنش میکنه !
***
سپاس از حضورم !

ما از خواب حرف زدیم؟
چرا مرز کشی و یار کشی میکنی... اصلا خانم و آقا نداشت این مساله

من در مورد استفاده نکردن از بعضی از خوردنیهای مضر گفتم
کاری به کالری فعلا نداشتم
اصلا در مورد چاق و لاغر شدن هم چیزی نگفتم
گفتم شکر نخورید که خیلی خیلی ضرر داره
جایگزین هم داره
مسلما شما برای جایگزینی یه دونه قند یه شیشه عسل در نظر نمیگیری دیگه ... یه کوچولو دست از این نگاه سیاه و سفید بردارید...
بله سپاس... خیلی لطف فرمودید

لیلا چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت 11:10

سلااااااام
چقدر خوب مامان جانتون نون پختن
کاش میشد دستور و طرز تهیش رو هم اینجا بذارید و ماهم امتحان کنیم
من یبار نان پختم داخل فر بقدری ناجور شد اهالی خانه گفتن لطفا دیگه دست نزن

سلام به روی ماهت
توی پست بعدی یه چیزایی نوشتم ... امیدوارم به دردتون بخوره
هرکاری نیاز به تمرین و تکرار داره

پیشاگ چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت 11:15 http://bojboji.blogfa.com

خداروشکر ماهم اهل شکر خوردن نیستیم قندمونم اندازه چشم مورچست
وللی خوب به صورت غیر مستقیم حتما مصرف شکر داریم دیگه
مربا کیک ....
امیدوارم این روزا بگذره هر چه زودتر

الحمدلله
همون غیرمستقیم از همه سخت تره...

سعید چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت 11:58 http://www.zowragh.blogfa.com

من به کارم علاقه ندارم دختر عمو
علاقه ی من ادبیاته اما کارم حسابداری و مدیریت
اما بازم خداروشکر که هم کار دارم و هم میتونم کار کنم

ای داد بیداد
امیدوارم در کنار این کار یه کار موردعلاقه هم شروع کنی
جیبتون پر پول و روزگارتون شیرین

رسیدن چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت 12:06

چقدر پر انرژی بود واقعا . عالی بود . من ارده شیره میخورم به به . ورزش نه متاسفانه..
اما به قول تو همیشه سعی میکنم ریز ریز از زندگی مزه کنم و لذت ببرم یه جا همش رو دور نمیندازم. کاری که متاسفانه خیلی ها میکنن

تو اونقدر پر انرژی و ماهی که من همیشه ازت انرژی میگیرم
نوش جونت
زندگی به کامت
برات زندگی روز به روز شیرین تری را آرزو میکنم

دیلان چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت 12:28

چقدر این پستت عالی بود، دلم میخواد جملاتتو بنویسم بزارم رو بُرد اتاقم که یادم بمونه . سپاس..

ممنون دوست خوبم
بهم لطف داری

پریناز چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت 13:42

من در برابر خانواده قندها تسلیم و سر تعظیم فرود آوردم .. بقیه بهم میگن آخرش دیابت میگیری ولی ایمانی که به باقلوا ترکی هست هیچ تهاجم فرهنگی و توصیه ای و پزشکی درش خلل ایجاد نمیکنه

میگم مثل اینکه آقای دکترو ترسوندی تو دلشو خالی کردی اون اخطار عاشقانه رو بهت داده .. عیب نداره گاهی لازم میشه خالی کردن دل دیگران حتی معشوق . به شرطی که البته این شوک عاطفی طول نکشه
عشقت ابدی

انشاله که بلا از شما دور باشه
اگه شروع کنی و آروم آروم کمش کنی شدنی هست
حالا به باقلوای ترکی ارادت ویژه داری نوش جانت... سعی کن از بقیه جاها شکر و قند را کم کنی...

امیر چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت 14:51

سلام
چقدر دقیق و میلمتری به اوضاع و احوال و روزگار و زندگی نگاه و توجه می کنید
سپاس از اینکه بودم بهتر از نبودم است برایتان. اما واقعیت این است که با گوشی کمی تا قسمتی سخت است خصوصا اینکه گوشی من کمی تا قسمتی کوچک است و این کار را کمی تا قسمتی دشوار تر می کند اما چون نوشته هایت از.دل بر می اید لاجرم دلنشین است پس سختی و دشواری را کنار می زنم و حضورم را اعلام می دارم اما چون مستمع آزاد هستم ممکن است هم دیر و زود داشته باشد و هم سوخت و سوز
شما به بزرگواری و کرامت خودتان ببخشید

سلام دوست خوبم
انشاله خیلی زود یه گوشی عالی و پیشرفته بخرید که همه کارها را آسونتر کنه

سارا چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت 17:47 Http://15azar59.blogsky.com

اصلا عنوان پستت خودش یه پست هست در حد بینظیر
تیلو خیلی کارایی که میگی سخته اونم برای یه دختر شیرازی
امضا یک سارای خسته از مردم شهر


دختر شیرازی تو که از همه ما زرنگتر و فعال تر واکتیوتری... چی میگی دخترجان

taraaaneh پنج‌شنبه 4 دی 1399 ساعت 22:20 http://taraaaneh.blogsky.com

منکه این دوران کلی عادتهای کوچک به روتین زندگیم اضافه شده.
سنگ بزرگ هم علامت نزدنه. همونطور که گفتی بهتره آدم از تغییرات کوچکی که از عهده شون برمیاد شروع کنه تا از خودش نا امید نشه وموفقیت رو تجربه کنه. بعد کم کم هدفهاش رو تغییر بده و انتظاراتش رو بیشتر کنه.
مرسی پست خوبی بود.

چقدر عالی
پیدا کردن عادتهای کوچولوکوچولو خیلی خوب و موثره
مرسی از شما که همراه و همدلی

فرشته جمعه 5 دی 1399 ساعت 02:48 http://femo.blogfa.com

چقدر خوب نوشتین چقدر به این پست نیاز داشتم نگاهت رو خیلی دوست دارم

عزیزدلمی
متشکرم
خدا را شکر که حس خوب بهت منتقل شد

فرشته جمعه 5 دی 1399 ساعت 02:50 http://femo.blogfa.com

تیلوجانم من از عالی جان بی خبرم وبلاگشون رو رمزی کردن واون رمزی که دادن هم باز نمیکنه برای من شما اطلاعی دارین حالشون خوبه نگران شدم از این بابت که باردار هم بودن

عزیزدلم خدا را شکر خوب هستن
من اجازه ندارم رمز به کسی بدم
ولی تا جایی که میخونمشون خدا را شکر خیلی خیلی بهترن و دارن دوران بارداری را سپری میکنن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد