روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

صدا

سلام دوستای عزیزم

زندگیتون شیرین و شاد

لحظه هاتون رنگی رنگی


از معجزه ی آهنگهای شاد باهاتون حرف زدم

امروز داشتم یه برنامه تلویزیونی میدیدم در مورد صداها

که چقدر صداها در حال آدمها موثر هستند

مثلا گوش دادن به صدای باران یا موسیقی 

البته ادمها خیلی خیلی متفاوت هستند و الزاما صدایی که برای یکی دلپذیره برایردیگری هم دلپذیر و آرامش بخش نیست

ممکنه من از صدای دریا آرامش بگیرم و دیگری دل آشوبه

یا مثلا من از صدای خش خش برگها خوشم بیاد و قدم زدن روی برگها با ادن صدا بهم آرامش بده ولی یه نفر دیگه را به شدت عصبی کنه

صداها فقط شامل صداهای زیبا و موسیقی نمیشن

هرصدایی

لازم به دقت و توجه هست تا متوجه بشید چه صداهایی چه احساساتی را در شما بر می انگیزند

شاید کمتر به این موضوع دقت کرده باشیم، اما با کمی دقت تاثیر صداها را در روح و روانمون متوجه میشیم

شاید صدای گاز زدن یک سیب در نظر یکی خیلی اعصاب خرد کن باشه و در نظر دیگری پر از احساس خوشایند...صدای راه رفتن آدمها... صدای تیک تاک ساعت.... صدای ریتمیک و آرام زمزمه یک نفر... صدای ورق زدن کتاب .. یا صدای خرد کردن سبزی (من این صدارا دوست دارم) و...

من صدای آرام شبهای اتاقم را دوست دارم....

پنجره اتاقم دوجداره هست اما چون به خیابان نزدیک هستیم یک صدای آرام و دوری از حرکت ماشینها میشنوم ... گاهی تابستان یا بهار صدای دوردست یک جیرجیرک...و دیگر هیچ....

تازه امروز متوجه شدم صدای زمزمه ها اثرات عجیبی روی آرامش افراد دارند، شاید همینه که شبها بعداز حرف زدن با آقای دکتر عجیب آروم میشم..

خلاصه که با یه کمی دقت به شناخت جالبی از اثرات صداها روی خودتون میرسید...


آقای دکتر دیشب یه کتاب تازه توی فیدیبو خریده بودند

از اون کتابهایی که در نگاه اول برای من جذاب نیستند

به من توصیه کردند حتما این کتاب را بخون

میدونن که این کتاب سلیقه من نیست

صبح وقتی باهام تماس گرفتند گفتند میشه کتاب را به صورت صوتی برام ضبط کنی و بفرستی تا توی ماشین بتونم گوش بدم؟

به نظرم کار جالبی اومد

شروع کردم

خب البته تپق هم زدم، یه جاهایی هم غلط خوندم و برگشتم جمله را تصحبح کردم، اما از پیشرفت کار راضی بودم

۴۵ صفحه ش را در ۵ تا فایل خوندم و فرستادم

و آقای دکتر هم خیلی خیلی خوششون اومده بود ، شایدم به خاطر دل من اینطوری گفتند

بهرحال هم به موضوع علاقمند شدم و هم یه تجربه تازه داشتم

روند کار هم به نظرم خوب بود

کتاب نزدیک ۳۰۰ صفحه هست و سعی میکنم سریع تر پیش برم، هرچند اونقدرها هم عجله ای نیست...


پ ن۱: امروز صبح نم نم باران میبارید

و ما هم زیر قسمت مسقف پشت بام نان میپختیم

تجربه جالب و دلچسبی بود


پ ن۲: کوسن دومی هم تمام شد


پ ن۳: امروز موهای مامان جان را رنگ کردم

کرونا از ما آرایشگر، نانوا، تعمیرکار و .... ساخت


پ ن۴: امروزرفهمیدم پدربزرگ مستر هورس در اثر کرونا فوت شده

زنگ زدم بهش

گفت حال شوهرخاله ش هم وخیمه

اخر شب اطلاع داد که شوهرخاله ش هم فوت شد...


پ ن۵: من در جمع بندی هام اون فعالیت اقتصادی را فعلا به صلاح ندونستم، اما پدرجان همچنان پیگیرانه در حال تحقیق هستند و ناامید نشدند...

نظرات 8 + ارسال نظر
soly یکشنبه 9 آذر 1399 ساعت 00:16

غبطه خوردم به اقای دکتر که بهترین و زیباترین انسانی هست که موجب آرامشت شده .شیطون !خاسته صداتو گوش بده ..گولت زده ..خخخ. خدا سلامتی بهشون بده و به شما وخونواده های عزیزتون.

ممنون عریزم
خیلی چیزها در دنیا نسبی هستند
ولی برای من همینی هست که گفتی
چه خوبه که اینطوری گولم زده

گندم یکشنبه 9 آذر 1399 ساعت 07:51 http://40week.blogfa.com

میشه در مورد تجربه نان پختن بیشتر بگی که تنور شما چیه و یا توی فر درست می کنید ؟

بله عزیزم
یه بار دیگه هم گفتم
شن از کف رودخانه آوردیم و حسابی شستیم
بعد در یک بشکه را برداشتیم و شنها را روی اون ریختیم
روی پشت بام یه جایی شبیه اجاق با آجر درست کردیم
زغال و چوب میریزیم داخل اجاق، اون در بشکه را میزاریم بالاش
شنها داغ میشن و مثل نون سنگک میشه نونها
بعد از چندبار پختن، تصمیم گرفتیم به جای اجاق و چوب و زغال اجاق گازی جایگزین کنیم... نتیجه هردوتا خوب بود

پریناز یکشنبه 9 آذر 1399 ساعت 11:39

چه فکر بکری کردن آقای دکتر که تو رو خواننده کتاب صوتیشون کردن . عالیه واقعن
چه کیفی کردین رو پشت بام تو هوای بارانی
تنت سلامت دلت شاد

متشکرم پریناز نازنینم
تست کن تبدیل کتابها را به صوتی
مخاطبت کیف میکنه

پیشاگ یکشنبه 9 آذر 1399 ساعت 15:37

من عاشق صدای دریا هستم و حتی رودخونه و کلا اب
رو بعضی صداها خیلی حساسم و اذیت میشم
چه کار جالبی آقای دکتر پیشنهاد داده ای ول بهشون

خیلی جالبه
اگه بگردی و دقت کنی صداهای بیشتری پیدادمیکنی که دوستشون داری یا حساسی و دوست نداری
شما هم تست کنید ، کار باحالیه

سعید یکشنبه 9 آذر 1399 ساعت 17:40 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دختر عمو
حالت خوبه؟
نظرت در مورد صداها خیلی جالب بود
حس خوب یا بدی که نسبت به صداها داریم میتونه بستگی به خاطره ای که از اون صدا داریم داشته باشه
مثلا من از صدای سگ عصبی میشم چون خیلی وقت ها مزاحم خوابیدنم شده یا صدای غذا خوردن کسی هم منو عصبی میکنه چون معتقدم ادم باید بی صدا غذا بخوره
صدای چکه ی شیر آب هم ناراحتم میکنه چون داره آب اسراف میشه
اما عاشق صدای موسیقی سنتی هستم
صدای یا کریم رو هم از بچگی خیلی دوس دارم

سلام پسرعموجان
البته که میتونه به خاطرات ربط داشته باشه مثل بوها
اما گاهی هم در ناخودآگاه آدم هست
و در آدمهای مختلف خیلی خبلی متفاوته
منم صدای یا کریم را دوست دارم

سارا یکشنبه 9 آذر 1399 ساعت 19:37 Http://15azar59.blogsky.com

تیلوی قشنگم اینروزا روزهای سختی هست یه وضعیت عجیبیه که امیدوارم زودتر برطرف بشه ..
من عاشق صدای بارونم و صدای ماشین ها توی خیابون اون رفت امدهای ادما و سر وصدای بازار رو خیلی دوس دارم شاید باورت نشه حتی از صدای اون ماشین میوه فروش توی کوچه ...
متاسفانه مادر جاری منم ۳/ ۴ روز پیش در اثر کرونا فوت کردن و خیلی هممون شوکه شدیم و بدتر اینکه هیچ مراسمی رو نتونستیم شرکت کنیم و اونها هم نتونستن هیچ مراسمی بگیرن چون خانواده هم درگیر کرونا بودن
به امید روزهای خوب که حتما میان

دقیقا ساراجان
روزهای سخت...
تسلیت میگم و امیدوارم شما و عزیزانتون سلامت و شاد باشید
خدا به دلشون صبر و آرامش عطا کنه
منم این صداها را دوست دارم

در بازوان یکشنبه 9 آذر 1399 ساعت 22:37 https://im-safe-in-your-arms.blogsky.com/

سلام تیلوی عزیزم
با این پست یاد چه چیزهای خوبی افتادم...
برای من صدای خوردن بارون به لبه پنجره ام وقتی که صدای اذان از مسجد محله پخش میشه... صدای قوقوی کبوتر وقتی همین نزدیکیِ پنجره ام توی لونه آروم گرفته... صدای خنده آدم های زندگیم... صدای همسایه که عصرها از پسرش درس می پرسه... صدای پای خانواده ام روی سنگ های راهرو وقتی میان سمت اتاق من...
یه عالللمه میتونم بنویسم ازش

سلام نازنینم
تو با قلم توانا و اون نگاه زیبات میتونی بهترینها را به تصویر بکشی
منم همه این صداها را دوست دارم

گندم دوشنبه 10 آذر 1399 ساعت 16:49 http://40week.blogfa.com

متشکرم عزیزم از شرح پختن نان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد