روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

نیمه تابستان

سلام

روزتون شنگول و منگول ...

امیدوارم توی دلتون همیشه پر از شادیهای ریز و درشت باشه

شادی هایی که باعث بشن ته دلتون غنچ بزنه و لبخندهای زیر و یواشکی بیاد روی لبهاتون



اسفند ماه 5 تا ماهی خریدم

دو تا سیاه عین مخمل

سه تا قرمز و گلی

یک تنگ پایه دار نسبتاً بزرگ... این بزرگ که میگم یعنی تنگی که تقریبا 6 یا 7 لیتر آب داخلش جا میشه ...

همون اسفند یکی از ماهی قرمزها مرد...

ولی بقیه ی ماهی ها شدن مهمون خونه ما ...

آب شون را زود زود عوض کردم و هرروز ظهر بهشون غذای مخصوص دادم

توی خونمون همه دوستشون دارن... بخصوص فندوق و مغزبادوم

ولی امروز صبح که نشستم سر میز صبحانه، دیدم یکی از ماهی سیاهها مرده

حس بدی بود... ولی باید به داد بقیه میرسیدم

تنگ را بردم توی تراس و ماهی مرده را توی گلدان حس یوسف ها به خاک سپردم...

آب تازه ریختم توی یه سطل و سه تای دیگه را انداختم توی آب تازه ...

میخواستم تنگ را بشورم که پدرجان گفتن زحمتش را میکشن...

برای همینه که همیشه از داشتن حیوان خانگی دوری میکنم...

آقای دکتر هم بعد از ذوق های زیاد من برای ماهی ، همون اسفند ماه رفتند و یک آکواریوم کوچولو خریدند...

داداشم هم که از وقتی خیلی کم سن و سال بود همیشه آکواریوم داشت و حالا هم اون ور دنیا آکواریوم خیلی خوشگل و مجهزی داره...

میدونید رطوبت هوا توی ایتالیا زیاده... برای همین تراس خونه داداش و خانمش یه بهشت کامله... تنوع گلها و گیاهانشون دیدنی هست

جالبه که یه مقداری از این گلها را از ایران بردند (قلمه هایی که من بهشون دادم)

مثلا حسن یوسف... ولی اونجا کلا رنگشون یه طور دیدنی و زیبایی شده و رشدشون هم که بینظیره

از آلوئه وراهایی که بردند که دیگه براتون نگم ...

ساکولنتهایی هم که اینجا من هرکاری میکنم یه ذره هم رشد نمیکنند اونجا غوغا کردند...






پ ن 1: هنوز مغزبادوم خونمون هست

صبح که میومدم دیدم عروسک بافتنی که بافتم را بغل کرده و عین فرشته ها خوابیده


پ ن 2: دیروز آقای پستچی بسته پستی برام آورده بود

خرید اینترنتی بود که خواهرم انجام داده بود و آدرس منو داده بود

دیدم آقای پستچی عوض شده ... احوال پرسی کردم و دلیلش را پرسیدم ...

گفتن: پستچی خودتون کرونا گرفته و حالش بده...

خیلی ناراحت شدم ... خدا خودش به هممون رحم کنه و جناب پستچی را شفا بده


پ ن 3: در زمینه شغلیم این روزها باید فعال تر بشم و ساعات بیشتری وقت بزارم

ولی انگار هنوز جون و انرژی لازم را ندارم


نظرات 13 + ارسال نظر
پیشاگ چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 10:02

طفلی ماهیه دلم سوخت براش
ایتالیا گفتی و کردی خرابمممممم
امیدوارم اون پستچی هم حالش زودتر خوب شه

منم دلم براش سوخت ...
با این قیمت دلار و یورو، سفرهای خارجی شد یه آرزوی دور
انشاله

مریم چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 10:13 http://navaney.blogfa.com

آخی برای ماهی سیاه متاسف شدم
راستش ما سال 93 دو تا آکواریوم خیلیییییی بزرگ با انواع و اقسام ماهی های مورد علاقه همسر داشتیم ولی به علت مشرف شدن مادر همسر به سفر حج در زمستان همان سال تعداد زیادی از ماهی ها فوت شدن به همین خاطر از نگه داشتن حیوان خانگی فراری هستم ، در مورد گل و گیاه هم همینطور
خوش به حال روز گار که شما خوب هستین و سرحال
فکر کنم کرونا از آنچه که فکر میکنیم به ما نزدیک تر است

سارا چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 10:54 http://15azar59.blogsky.com

الهی ماهی بیچاره
بنده خدا پست چی ها توی این گیر و دار کرونا بدحور در خطر هستن..
خودت چطوری دوست عزیزم بهتری؟

اوهوم
اره خودشون هم خیلی شاکی بودن... خیلی سخته براشون شرایط
خدا را شکر بهترم

بلاگر چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 11:12

میگم نکنه خواستی ماهی ها را هم ضد عفونی کنی ؟ الکلی ، وایتکسی تو آبشون ریختی ، یا درشون آوردی بردی با صابون شستیشون !

عه
مگه نباید ضدعفونی میکردیم؟؟؟؟

امیر چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 12:10

با سلام
ماهی سیاه کوچولو گفتی ‌و قصه های صمد بهرنگ را یاد اور شد .
مرگ بر کرونا که جنگ جهانی راه انداخته است . مغازه داری که ابزار و و لوازم ساختمانی می فروخت و بسیار خوشرو بود دیروز بر سر در مغازه اش بنرهای تسلیت و عکس بزرگ شده اش را دیدم رفتم از مغازه کناری اش علت مرگ را جویا شدم که گفت کرونا گرفته بود. برایش فاتحه خواندم و خیلی ناراحت شدم .
بعضی ها اینقدر بیشعور هستند که نه تنها رعایت نمی کنند و ماسک هم نمی زنند بلکه متلک هم به اونایی که رعایت می کنند می زنند. پیرمردی ماسک زده بود و کنار یکی از این ها رد شد پشت سرش گفت تو تا کی میخای زندگی کنی که صورتت را پوشانده ای ...
در مورد رشد گل ها شنیده ام که اگر قرص هورنونی پای انها پودر کنی و بریزی رشد انان سریع می شود. نمیدانم صحت دلشته باشد یا نه
انشالله پست چی هم شفا پیدا کند و دیگه خواننده نگه : نامه رسان نامه من دیر شد ...

سلام دوست خوبم
ای داد بیداد
خدا به هممون کمک کنه
انشاله این نادانی و جهل از این مملکت رخت بر ببنده و یه کمی چشمامون را باز کنیم
انشاله ... انشاله

سعید چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 13:16 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دختر عمو جان
خداروشکر که پات خوب شده
وضعیت چشمت چطوره دختر عمو

سلام پسرعموجان
الحمدلله همه چیز خوبه و حالم خوبه
شما خوبین... مادرجان بهترن؟

قلب من بدون نقاب چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 23:44 http://Daroneman.blog.ir

منم همیشه ماهی هام میمردن!

بهتری؟
سعی کن زود خوب بشی
منم خیلی بی حال هستم
هی به خودم میگم بخاطر ماسک؟ کرونا؟ رخوت؟
کار زیاد؟؟ خوب چرا انقدر بی حالم
انگار کوه کنده باشم
جسمم خسته است

تو که همیشه پرانرژی هستی و روزانه برنامه داری و کلی کار انجام میدی دخترجان
انتظاراتت از خودت زیاده

MONPARNASS پنج‌شنبه 16 مرداد 1399 ساعت 13:30

اگر از آب لوله کشی شهر استفاده کردی احتمال داره مردن ماهی ها به خاطر کلر داخل آب باشه .
فروشگاه های فروش ماهی یه قطره دارن به اسم قطره ضد کلر که اول اونو به آب اضافه میکنی و بعد ازمدتی اون آب برای ماهی ها قابل استفاده هست.

ممنون از راهنمایی خوبتون
البته همیشه حداقل 24 ساعت آب را کنار میزاریم تا اون کلرش از بین بره
اون قطره را هم میشناسم
ولی بازم ممنونم از راهنمایی و تذکرتون

پریناز جمعه 17 مرداد 1399 ساعت 22:05

سلام تیلو جان
من یه چند وقت میخوام برم استراحت
منظورم اینه چند وقت ممکنه بهت سر نزنم .. فقط امیدوارم دفه بعد که اومدم و خوندم اینجا رو همش خبر خوب ببینم و بخونم( با آهنگ بادابادا مبارک بادا)
دیگه دیگه ..همین ‌ موفق باشی و موید با روزهای قشنگ و رنگی رنگی فراوان

سلام به روی ماهت
آخه چرا
استراحت بکن که خیلی خوبه ولی به ما هم سربزن
من که دلخوشم به بودن شماها

صحرا شنبه 18 مرداد 1399 ساعت 03:15 http://Sahra95.blogsky.com

ماهی ما الان دو سال و نیمشه حدودا. دو تا بودن البته، یه روز همسر جان غذا زیادی انداختن تو تنگشون و رفتن سرکار منم که بیرون بودم. اومدیم دیدیم یکیشون از پرخوری متاسفانه رو آبه. بزرگتره سخت جون تر بود، آبشو عوض کردیم خوب شد. امیدوارم بقیه ماهی هات برات بمونن گندم جان ما که آکواریوم رو گذاشتیم وقتی خونه ی بزرگتر گرفتیم

اخیش
انشاله که خودتون همیشه صحیح و سالم باشید و همیشه لبتون خندون و دلتون شاد

رهآ شنبه 18 مرداد 1399 ساعت 15:32 http://Ra-ha.blog.ir

خودت خوبی؟ بهتری؟

الحمدلله رها جان
فعلا خوبم

لیلی شنبه 18 مرداد 1399 ساعت 16:56 http://leiligermany.blogsky.com

چیکار میکنی حسن یوسف هات خشک نمیشن؟من هر چی گلدونش رو میگیرم از هر نوعی بعد چند ماه برگهاش از پایین میریزه و تموم میشه

حسن یوسف اتفاقا گیاه حساسی نیست
من حتی توی فلاورباکس جلوی در هم حسن یوسف کاشتم و عالی شدن
البته حسن یوسف حتما باید در فضای بیرون خونه نگهداری بشه و نیاز به نور زیاد داره
به کم آبی هم حساسه

ستاره یکشنبه 19 مرداد 1399 ساعت 01:04 http://Setareha65.blogsky.com

سلام عزیزم،
اومدم بعد از مدتها دیدم چقدر اتفاق افتاده و خدا رو شکر که الان خوبی، بیشتر مراقب خودت باش دختر

سلام به روی ماهت ستاره ی نازنینم
امیدوارم هرجا هستی شاد و خوشبخت باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد