روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

درهای پیش رو همیشه بازه...

سلام

روزتون قشنگ

روزتون رنگی رنگی

روزتون پر از حال و هوای دوست داشتنی و عاشقانه

لحظه هاتون لبریز از دوستت دارم و دوستم داری های بدون علامت سوال

دوست بدارید و اجازه بدید اطرافیانتون دوستتون داشته باشن

حالا که یک صبح دیگه ، یک روز دیگه ، یک آفتاب دیگه مهمان این دنیا هستیم ، اجازه بدید همه چیز باشکوه و دوست داشتنی به نظر برسه

سخت نگیرید دنیا را

هرچی ما سخت بگیریم سخت و سخت تر میشه

این روزها هممون مشکلاتی داریم ، بهرحال یه ویروس فسقلی سروکله ش پیدا شده و تمام دنیا را ریخته بهم، مگه میشه دنیای ما را بهم نریخته باشه

این روزها خیلی از محاسبات مالی و اقتصادی و فکری ماها بهم خورده

دیگه اجازه ندیم تو روزهای سخت همه چیز سخت تر بشه

آسون تر با هم دیگه برخورد کنیم ، آسون تر باشیم تو رابطه ها

مهربان تر

پر امیدتر

و سعی کنیم انگیزه های زیبا باشیم برای زندگی همدیگه

یه پیام بی وقت و بی موقع

یه دوستت دارم بی هوا

یه جفت جوراب رنگی رنگی

یه دفترچه و خودکار قشنگ

حتی یک کتاب از توی کتابخونه مون ...

مهربونی کردن گاهی خیلی ساده ست ، سختش نکنیم



من یه تنگ بزرگ پایه دار گذاشتم برای ماهی ها و هر روز آب تنگ را خالی میکنم پای گلدونها و دوباره آب تمیز میریزم داخل تنگ

تنگ تقریبا بزرگه در حدی که به طور نسبی بین 5 تا 6 لیتر آب گنجایشش هست

بدون اینکه ماهی ها را بیرون بیارم (آب را خالی میکنم تا حد یک لیوان آخر، ماهیها تو همون یه لیوان باقی میمانند و سریع دوباره تنگ را آب میکنم)

چند روزی هست با اینکه هرروز آب را عوض میکنم ، آب کدر و بدرنگ شده

فکر کنم باید اون شن های ته تنگ را بیرون بیارم و حسابی تنگ را بشورم و با سرکه و جوش شیرین ضدعفونی کنم

یه عالمه گیاه آبزی هم برای ته تنگ خریدم ، ولی راستش را بخواین ترسیدم بزارم ته تنگ و با ماهی ها سازگار نباشن

گفتم چند روزی بزارمشون داخل آب و بعد منتقل کنم داخل تنگ

الان نزدیک سه ماه هست گیاهها داخل یه تنگ دیگه هستند و من نمیدونم چرا دلم نمیخواد بزارمشون کنار ماهی ها...

اگه اطلاعاتی دارین بهم بدین ، ممنون میشم




عین یه لاک پشت تنبل آروم آروم و با رخوت دلنشین دارم با چل تکه سرو کله میزنم

هرروز بساط بافتنی را میارم وسط سالن

یه جای پرنور که جلوی در تراس که عبور هوا را هم حس کنم

سبد تکه ها را میزارم و اول یه کمی تو چیدمان قطعه ها با خودم کلنجار میرم

بعد یکی دو تا تکه را قلاب بافی میکنم

و باز همه چیز را جمع و جور میکنم برای روز بعد

دیشب داداش و زن داداش تصویر تماس گرفته بودند و دیدند بساط  چل تکه پهنه

کلی ذوق کردند و از چل تکه خودشون که من براشون بافتم حرف زدند

و بعدش گفتند بهترین چیزی که براشون بافتم ، روکش کیسه آب گرمشون هست....

وقتی میخواستن از ایران برن یک کیسه آب گرم از مدلای قدیمی خریدند، من سریع دست به کار شدم و یه روکش بافتنی نرم و ضخیم براش بافتم

گفتند که دوستاشون کلی ذوق این روکش را میکنند و هربار اینا کیسه آب گرم را استفاده میکنن کلی یادم هستند


تصمیم دارم بعد از تمام شدن چل تکه برم سراغ عروسک بافی

کلی فایل آموزشی هم سرچ کردم

باید کاموای مخملی بخرم و دست به کار شم

دوست دارم برای مغزبادوم و فندوق و حتی اون پسته ی ریزمیزه به دنیا نیومده هم عروسک ببافم

راستی ... نی نی عمه جان دیشب به دنیا اومد

یه پسر فسقلی ...


پ ن 1: امروز روی یه تکه کاغذ کوچولو برای یکی از اطرافیانتون یه جمله تشکر آمیز، عاشقانه، محبت آمیزو یا ... بنویسید

معجزه کلمات و قلم را دست کم نگیرید

من صبح برای مامان جان نوشتم و گذاشتم روی سینک ظرفشویی

میدونم که لبخند به لبش میاره


پ ن 2: برای یکی از دوستاتون که مدتی هست ازش بیخبرید یک پیام بنویسید

من توی گروه دوستانه مون نوشتم


پ ن 3: نیم ساعتی وقت بزارید و فایلها و عکسهای اضافه ، حتی اپلیکیشن هایی که دیگه به دردتون نمیخوره را از توی گوشیتون پاک کنید

کلی حالتون را خوب میکنه این کار


پ ن 4: آخرین درخواست

هر تغیر کوچک میتونه حالمون را عوض کنه

امروز تم بک گراند ، ملودی زنگ گوشیتون را عوض کنید


پ ن 5: معجزه ها خیلی نزدیک تر از اون چیزی هستند که ما فکر میکنیم

فقط کافیه دستامون را دراز کنیم

توی این شبهایی که اجابت ها نزدیک هستند و خدا گوشاش را تیز کرده برای شنیدن ما ، راز و نیاز یادمون نره

دوستای خوبمون یادمون نره

دعا در حق دیگران اولین اثرش را توی زندگی خودمون نشون میده

نظرات 19 + ارسال نظر
سهیلا دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 10:21 http://Nanehadi.blogsky.com

چه خوب که مینویسی در این وانفسا


ممنون که منو میخونی

سارا(چیکسای) دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 10:31 http://15azar59.blogsky.com


برات سلامتی دعا میکنم دوست جانم

منم برات سلامتی میخوام عزیزدلم
مهربونیهات بینهایته

soly دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 11:25 http://www.soly61.blogsky.com

سلام. قدم نو رسیده مبارک.
امیدوارم تو این شبهای قدری که داره از راه میرسه خدای مهربون تقدیر همه مونو رنگی رنگی بنویسه. دستش درد نکنه

الهی آمین
یادت نره منم دعا کنی
دل پاک و مهربونی داری سلی جان

لیلا .م دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 11:28

سلام
منم خیلی به قلاب بافی علاقه دارم.بعصی موقع ها فیلماشو تو یوتیوپ میبینم .ولی شروع نکردم.شما فیلم آموزشی برا مبتدی سراغ دارید؟

سلام به روی ماهت عزیزدلم
من توی اینستاگرام یه چیزایی نگاه میکنم ولی نه اینکه پیچ خاصی را دنبال کنم
خودمم مبتدی هستم

نیلو2 دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 11:29

سلام روزتون بخیر. ان شاء الله بهارتون پر از خبرهای خوب و یهویی های پر عشق و شاد
پیشنهاد می کنم برای قلاب بافی به اینستای خانم مالکی بانوی کارآفرین دارنده مدرک دکترای بین المللی سر بزنید. خیلی مدل های متنوع و اموزش برخی از کارها رو هم گذاشتند. البته ببخشید شما خودتون هنرمند هستید شاید برای من جالب بوده.

سلام به روی ماهت
مرسی که بهمون آدرس دادی
اتفاقا لیلا جان هم آدرس میخواستن
خیلی لطف کردی
حتما میبینیم

نیلو2 دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 11:30

آدرس رو فراموش کردم.
honaregholabbafi.maalekii

بازم تشکر

رسیدن دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 12:04

انشاءالله همه حاجت روا بشن . خودت سلامت باشی

الهی آمین
این شبها ما را هم دعا کن

لاندا دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 12:42

در مورد تنگ و گیاهای داخلش تخصصی ندارم. فقط یه تراریوم داشتم که زودی ماهیام مردن. البته از این خیلی کوچیکا بودن.
روکش کیسه آب گرم خیلی ایده خوبی بود

یادمه تراریومت چقدر منو به هوس انداخته بود
ایده ی روکش کیسه آبگرم خیلی هم کاربردیه

امیر دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 14:03

با سلام
هر چه از گوشی ام حذف می گنم هنوز هم سنگین است و به زور باز می شود . مموری ۳۲ گیگ گذاشتم شاید مشکل از اون باشه
باشه امروز برا دوستان فراموش شده پیام میزارم و به بعضی هم قصد دارم زنگ بزنم و دیروز هم به چند نفر از دوستان زنگ زدم .
انشالله که موفق باشید

سلام دوست خوبم
گوشی شما نیاز به یه خونه تکونی حسابی داره

طیبه دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 16:00 http://almasezendegi.mihanblog.com

به روی چشم عزیز هنرمند
سعی می کنم هرچندتا از توصیه هات رو که تونستم به کار ببندم مخصوصا زنگ زدن به یه دوست عزیزم

خداوند چشمای قشنگتون را نگه داره
ممنونم عزیزدلم
بهم لطف میکنی

سعید دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 18:56 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دختر عموی خوب و مهربونم
خوش حالم که حال دلت انقد خوبه
منم با این عاشقانه های به ظاهر کوچیک خیلی موافقم
من برای هر فصل یه ملودی مخصوص میذارم رو گوشیم
انقد این آهنگا قشنگ هستن که وقتی کسی زنگ میزنه دلم نمیاد قطع کنم
برای زنگ ساعت گوشیم هم آهنگای خوبی دارم
مثلا برای سحرهای ماه رمضون یه مناجات میذارم که تو دستگاه موسیقی ایرانی خونده شده
من یه استاد دارم یه خانم بی نهایت مهربون که به علت رعایت قرنطینه مدت زیادی بود ایشون رو ندیده بودم
دیروز قبل از ظهر بهم زنگ زدن
وقتی شمارشون رو گوشیم افتاد نزدیک بود از خوشحالی بال در بیارم
خیلی مهربانانه بهم گفتن آسیاب خونه ی ما خراب شده اینو بهونه
کردم که بیای ببینمت
دیگه داشتم از خوشحالی سکته می کردم
خلاصه دیروز عصر رسیدم خدمت این بزرگوار و کلی حال و احوال کردیم و شعر خوندیم و بعدم بچه هاش اومدن و دور هم شام خوردیم و جات خالی بسیار خوش گذروندیم
خدا سایه ی همه بزرگ تر ها رو برامون نگه داره

سلام بر پسرعموجان من
عاشقانه های کوچک را باید تست کنی تا بفهمی چه معجزه ای دارن
آفرین به شما که اینهمه حساس و دقیق به اطرافت توجه میکنی
خدا را شکر که اینهمه حال خوب اطرافت هست
خداوند نگه دار بزرگترها باشه که اینهمه باعث حال خوب اطرافیانشون هستند

رهآ دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 19:15 http://ra-ha.blog.ir

چه پی نوشت های خوبی :)

پریناز دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 21:40

ممنون عزیزم از این توصیه های انسانی و قشنگت . من دو تاشو انجام دادم و حالمو خوب کرد واقعن.
برای کدر شدن آب هم ماهیاتو خوب زیر نطر بگیر ببین مریض یا زخمی نشدن
راستی قدم نو رسیده عمه ت مبارک . ایشالا که یه انسان خوب به جامعه بشری اضافه شده

خواهش میکنم
لطف کردی که به حرفای من گوش دادی
نه خدا را شکر ماهی ها سالم هستند و فکر میکنم همون شن های کف باید تمیز بشن
متشکرم
انشاله

فرشته دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 23:18 http://femo.blogfa.com

عاقبت به خیر بشی
پی نوشت ها عالی

قربون شما
ممنونم

قلب من بدون نقاب دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 23:59 http://Daroneman.blog.ir

تیلو جان من تجربه زیادی ندارم در مورد زندگی مسالمت آمیز گیاه آبزی و ماهی
فقط اینو میدونم که باید نوع گیاه و ماهی با هم سازگار باشن
یعنی حتما موقع خرید بپرسی که می تونن کنار هم در ی تنگ باشن یا نه

منم تجربه چندانی در این مورد ندارم
ولی یادمه موقع خرید اینو سوال کردم و بهم گفتن مشکلی نداره
البته متاسفانه میدونی که خیلی وقت ها فروشندگان خیلی اطلاعات دقیقی ندارن و فقط برای فروش این حرف را میزنن... من حس کردم آقای فروشنده هم اطلاعات دقیقی نداشت و با اطمینان خاطر این حرف را نزد

پیشاگ سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1399 ساعت 08:19

قدم پسرعمه کوچیکه مبارک


قربون شما گل بانو

بلاگر سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1399 ساعت 10:03

نگاهی دیگر (طنز) :
پ.ن. 1 - یک تکه تکست کوچک برای تیلوی عزیز
تیلوی عزیز، بسیار از شما متشکرم که در زمینه غذا های خوشمزه کمتر مینویسی و همچون مادری مهربان ،بیشتر به مشکلات روحی ما خصوصا در این اوضاع رسیدگی میکنی.
پ.ن.2- چون مدتها نیست که ازت بی خبرم ، این مورد را از روش میگذرم !
پ.ن. 3 - با چشمهای گریان و قلبی فسرده هر چی عکس و فایل بدرد نخور داشتم داشتم پاک کردم ، بعد از کار هم میخوام برم انباری خونه را تمیز کنم !
پ.ن.4 - ملودی گوشیمو بر روی آهنگ ماچ افشین تنظیم کردم و تمش را هم بادکنکهای صورتی گذاشتم ، امیدوارم بتونه بعد پاک کردن فایلهای نازنینم در روحیم تاثیر بذاره و منو به زندگی برگردونه.
پ.ن. 5 - با چشمهای گرد شده به شماره 5 نگاه کردم ، مگه میشه؟، شماره 4 را نوشته بودی آخرین درخواست؟! امیدوارم تو زندگی واقعی اینجور نباشی ! بگی فقط یه چیز میخوام و بعد خواسته های رنگارنگ را ردیف نمایید !


1- خیلی برام سخته از غذاهای خوشمزه ننویسم
از دمنوش ها
نوشیدنی ها
قول نمیدن زیاد ادامه دار باشه این ننوشتن

2- هورا... یعنی میخواستی برای من بنویسی؟

3- خودت داری میگی به درد نخور... دیگه افسردگیش کجا بود؟

4- وای چقدر دلبرانه ... کاش میشد دید و شنید

5- خب پنجمی دیگه درخواست نبود که دستوری بود...
اون آخرین درخواست بود این یک دستور
توی زندگی هم همینه دیگه... شما نباید زیاد سخت بگیری

مریم سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1399 ساعت 11:03 http://navaney.blogfa.com

سلام عزیز دلم
چقدر حس خوب اون هم همش ی جا


تقدیم شما

مهتا سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1399 ساعت 13:15

سلام حالتون خوبه من تو آکواریوم گیاه آبزی گذاشتم بعد یه مدت یکی از ماهی هام مرُد پرسیدم گفتن هر چندوقت یکبار باید این گیاه هارو تمیز بشوری یه قطره انگل هم گرفتم چندروز یکبار میریزم داخل آکواریوم خداروشکر که تا حالا خوب بوده به یادتون هستم تو این شبا التماس دعا

مرسی از راهنماییتون
پس همون بهتر که این گیاه برای خودش زندگی کنه ماهیای من برای خودشون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد