روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

یک روز دیگه

سلام

حال و احوال دلتون خوش

همچنان تیلویی هستم با ساعتهای خواب متفاوت

خیلی از این شب بیداریها خوشم میاد، هرچند از خوابیدن در روزها خیلی خوشم نمیاد


بازم سه تایی رفتیم باغچه

درخت عناب جان را با قیچی باغبانی حسابی خوشگلاسیون کردم

انگار جناب عناب تشریف برده باشند آرایشگاه

ولی این کار دقیقا مثل بغل کردن جوجه تیغی هست

چون درخت عناب ، درختی پر از تیغ و خار هست...

تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل....



درختچه گل محمدی را با پدر جان شکل دادیم و یه داربست خوشگل براش درست کردیم

یه مقداری نعنا چیدیم و مقداری هم پونه

گشنیزهای خوش عطر چیدیم و مامان جان عصر یه سوپ پر از گشنیز تازه برامون پختن

علف های هرز داخل باکس تره ها را حرس کردیم

خاک برگ سرند کردیم و یه گلدان خوشگل نعنا کاشتیم، این را برای آقای دکتر کاشتم

جوانه های لوبیا از دل خاک سرک کشیده بودند و کلی عکس ازشون گرفتم

جاتون خالی چاقاله بادام خوردیم

خلاصه بیشتر از هر زمانی توی باغچه وقت میگذرونم و این روزها این بهترین سرگرمیم هست

هوای تازه بهاری انگار حسابی سوخت و ساز بدن را بالا میبره

و چقدر میوه خوردن کنار حوض اب و زیر درختهای پر از برگهای تازه میچسبه

دقت کردین سبز بهاری با سبز تابستونی چقدر تفاوت دارن؟؟

انگار شادابی و سرزندگی از سر تمام شاخه های بهاری چکه میکنه


اومدیم خونه و اولین کاری که کردم آب ماهی ها را عوض کردم

کاری که تقریبا هرروز انجام میدم

بعدش هم به گلهای تراس و سرسرا سرزدم

تراس پر از گل و عطر گل هست

و گل و گیاهان سرسرا حسابی قد کشیدند


روزهایی که نریم باغچه، عصرها با پدرجان و مادرجان میریم پشت بام

بساط میوه و آجیل را هم با خودمون میبریم

قدم شمار گوشی را روشن میکنم و سعی میکنم یکی دو کیلومتر حداقل راه برم

آهنگ میزاربم و زیر آسمونی که به لطف کرونا این روزها خیلی خیلی آبی تره میشینیم و حرف میزنیم و نقشه های قشنگ میکشیم برای روزهای قشنگ تر


و اینطوریه که زندگی همچنان جریان داره... هرچند کمی عجیب... کمی پیچیده و شاید کمی هم غیرقابل پیش بینی های معمول و مرسوم


نظرات 8 + ارسال نظر
soly سه‌شنبه 26 فروردین 1399 ساعت 08:55 http://www.soly61.blogsky.com

سلام عزیزم.
چقد خوبه که از هوای تازه و تمیز باغچه استفاده میکنین.

سلام نازنینم
اره والا نعمت بزرگیه

سعید سه‌شنبه 26 فروردین 1399 ساعت 12:37 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دختر عموی گل گلاب
هزار ماشالا گویا حال پدر جان خیلی خوبه
خب خدا رو شکر
خاله منم تو باغش دوتا درخت سنجد داره که همیشه با تیغاش مشکل دارم ولی دوسش دارم
با آقای دکتر چطورین؟

سلام پسرعموجان
خداراشکر خیلی خیلی بهترن
درخت سنجد ما قدش خیلی بلنده، من تیغاش را نمیبینم

فندوقی سه‌شنبه 26 فروردین 1399 ساعت 13:33

ای جان
میدونی که بینظیری

Reyhane R سه‌شنبه 26 فروردین 1399 ساعت 15:11

سلام علیکم تیلو خانم
چه خوب که برگشتی.
رنگ سبز بهاری عالیه.ما بهش میگیم سبز مغزپسته ای.اصن آدم درختا و گل ها رو میبینه تو این فصل روحش تازه میشه.

وعلیکم السلام ریحانه جانم
فدای محبتت
اره والا روح آدم تازه میشه

رسیدن سه‌شنبه 26 فروردین 1399 ساعت 15:25

اگه تیلو این روزهارو خوب سر نکنه پس من بکنم آفرین به تو . موفق باشی و شااااد

عزیزمی ساره مهربونم

امیر سه‌شنبه 26 فروردین 1399 ساعت 19:54

با سلام
چقدر خوبه میرین تو باغچه و با گل و گیاه سرو کار داری ما که تو خونه قرنطینه هستیم از بس با صابون و ژل و الکل دستمو شستم اگه کرونا کنو نکشه الکل می کشه
عناب من درختشو ندیدم اما فک می کنم شبیه درخت کنار باشه ( سدر) چون میوه اش شبیه به کنار است
پونه و نعنا و گل محمدی هر کدام کافی است تا شخص را از ناسوت به ملکوت ببره و اگه سه تایی جمع باشند ادمو مست و غزلخون و بشگن زنان می بره بالا
حالا خوبه رو پشت بوم میری و قدم میزنی فقط زیاد تو فکر و خیال نری که پشت بام است خدای نکرده با سرعت کف حیاط نپری
تو باغچه خوش باشید و لذت ببرید

سلام دوست جان
تو خونه که دیگه الکل و صابون نمیخواد
اره عطر گل و سبزه های بهاری آدم را مست میکنه
پشت بام جان پناه بلند و نرده داره نگران نباشید
اگه از پشت بوم بیفتم پایین ، پودر میشم احتمالا

عاطفه سه‌شنبه 26 فروردین 1399 ساعت 21:17

خوش باشی تیلویی، همه نوشته هاتو تو ذهنم تجسم میکنم و لذت میبرم به جای تو، دلم ی دورهمی اینطوری با پدر و مادرم میخواد

ممنونم دوست خوبم
انشاله که همیشه شاد و سلامت باشی و خیلی زود دورهمی های بینظیری را تجربه کنی

نیلو چهارشنبه 27 فروردین 1399 ساعت 14:37

سلام تیلوی عزیز
ممنون ک وقت گذاشتین و برام توضیح دادین
فقط من منظورتون رو از کاور کردن گلدان متوجه نشدم
تو گوگل زدم کاغذ تزئینی دور گلدان می‌پیچید ک خوشکل بشه

سلام نازنینم
یعنی گلدان را با پلاستیک میپوشانید البته چند سوراخ در سطح پلاستیک ایجاد کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد