روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

از مصائب خونه ی جدید

اولش باید یه خرده مقدمه چینی کنم

اول اینکه سیستم دوربین های مداربسته خونه را علاوه بر اینکه یک مانیتور و دستگاه در پارکینگ رصد میکنه، قرار شد که سیستم طوری باشه که ما به سادگی بتونیم از روی گوشی هامون دوربینها را چک کنیم...

برای این کار دوتا راه حل وجود داشت یکی خرید دستگاه فرستنده به صورت وای فای بود... یکی سیم کشی

که هزینه سیم کشی تقریبا یک پنجم خرید دستگاه وای فای در میومد و این شد که قرار براین شد که کابل شبکه از توی کانال سیم های تلفن بره بالا

این تا اینجا هیچ مشکلی نداره

اون کابل وصل میشه به پشت مودم توی خونه و رصد دوربینها با گوشی خیلی خیلی کار ساده ای هست

تا اینجا خیلی هم خوب

این کابل شبکه از کانال سیم تلفنی که واقع در سالن پذیرایی هست اومده بالا

مودم هم خیلی شیک و مجلسی همون گوشه نصب شده و ...

توی خونه هیچ مشکلی وجود نداره

اما مشکل از اونجایی شروع میشه که من برم تو اتاقم و در را ببندم... هیچ اینترنتی نخواهم داشت

بله

مودمی که قبلا دقیقا دو طبقه را ساپورت میکرده الان تو اتاق من را ساپورت نمیکنه

و دقیقا این مشکل وقتی بیشتر میشه که در اتاق را ببندیم

خب الان نگین در را نبند....

پس من چطوری بشینم شبها با آقای دکتر گپ بزنم؟

اصلا من ماهانه پول 50 گیگ اینترنت را میدم که بتونم راحت با آقای دکتر در تماس باشم

اگه قرار باشه این تماس نباشه... من کلا 50 گیگ نت میخوام چیکار؟

جالب اینه که فقط این قضیه توی اتاق من وجود داره... و در بقیه اتاقها نت وجود داره

نظرات 11 + ارسال نظر
ترنج سه‌شنبه 14 اسفند 1397 ساعت 14:33

وااای تیلو. اونموقع که داشتی از خونه جدید و اتاقت میگفتی دقیقا این سوال اومد تو ذهنم که حالا تیلو چجوری با آقای دکتر میخواد حرف بزنه؟ چجوری شبا باید گپ بزنه که کسی نفهمه؟
الان نمیشه اتاقت رو عوض کنی؟ یا یه کمی جای وای فای رو عوض کنی؟
چون وای فای ما فقط به اندازه چند قدم جابجا شد و الان کل دو طبقه و همه اتاقا رو ساپورت میکنه ولی قبلا اتاق خواب مامان اینا قطعی داشت.

امشب حتما امتحان میکنم
اندازه چند قدم که مسلم میتونم جابجاش کنم
فکر کردم شاید یک کمی جابجایی هیچ اثری نداره
ولی حالا که میگی حتما تست میکنم

ریحانه سه‌شنبه 14 اسفند 1397 ساعت 15:38

ببین یه ورقه المیتیوم وردار، پشت سیخ وای فای بچسبون، که امواجش تماما به سمت داخل خونه باشه و هدر نداشته باشه‌. تو گوگل بزنی میاره که دقیقا چطوری المینیوم را بچسبونی

بعد اگه میشه، همونجا رو یه میزی چیزی بزاری هم معمولا مشکل حی میشه. فکر کنم پشت مبل و اینا قایمش کردین برا همین خط نمیده.


پینوشت: شمارت را تو تلگرام گم کردم. باید بگردم پیدا کنم‌.

والا من قصد قایم کردنش را ندارم... چون اونقدر عاشق مودم هستم که ازش خجالت نمیکشم حتما این آلومینیوم را امتحان میکنم
خودم تو تلگرام بهت پیام میدم

لیلی سه‌شنبه 14 اسفند 1397 ساعت 16:34

واای گندم خونه ماهم همین مشکل رو داره البته شما براحتی احتمالا با بردن مودم نزدیک اتاقت بتونی مشکل رو حل کنی ولی خونه مادوتا خط تلفن داره که یکی فقط یک پریز داره اونهم توی سالن و اتاقها بسختی اونم گاهی یک اینترنت ضعیف داره وهیچ راهی هم نداره

عزیزدلم لیلی قصه های عاشقانه
والا توضیح دادم که نمیتونم مودم را جابجا کنم
اندازه بیست سانتی متری جابجا کردم ... ولی بی فایده بود و بیشترش هم امکان پذیر نبود

نل سه‌شنبه 14 اسفند 1397 ساعت 16:53

من توی اتاق هم باشم.در بسته.باز هم نمیتونم تلفنی با عشقم طولانی مدت حرف بزنم.کلا مشکل دارم.باید تنها باشم

اگر با جابجایی که ترنج گفت درست نشد، یک چیزی میگم که خیلی خنده داره اما خونه یکی از دوستان تستش کردیم.یک زمانی انتن طراحی میکردیم و کلی میخندیدیم که چقدر مثلا فیلسوفیم
به اون انتن مودمتون یک حالت انتن ارایه ای یا شبیه انتهای قدیمی بود شبیه نردبون از اونها بزار یا یک تیغه فلزی یا قوطی نوشابه و....

تست کن ببین کدوم جواب بهتری میده.
داخل نت هم بزنی برات کلی تقویت انتن مودم میاد...



حتی با چند سانتیمترجابجایی خیلی تفاوت ایجاد میشه در انتن دهی.مگر در نقطه کور باشه که بعیده.
بستگی به یک سری پارامترها داره.حتما تستش کن.

من میتونم هرجایی طولانی مدت با آقای دکتر حرف بزنم عین خیالمم نیست...
باید روشهای تو را حتما امتحان کنم
فیلسوف میشم برای آنتن مودم
فکر میکنم در اتاقم ضد فراکانس هست

قلب من بدون نقاب سه‌شنبه 14 اسفند 1397 ساعت 17:01 http://daroneman.blog.ir

اوووووووووم
یعنی چی؟؟؟؟؟
ی روزنه تو در اتاق ایجاد کن
جای مودم رو نمیشه عوض کنی؟؟
می تونی حجم کمتر نت روی مودم بخری
و چند گیگ روی موبایل
اینجوری فکر کنم مشکل حل بشه
سریع ی فکری بکن تیلو
اصلا دلم آشوب شد

روزنه تو در اتاق را فقط امتحان نکردم
وای منم دل آشوب میشم بهش که فکر میکنم
ولی میدونی قضیه این هست که صحبت میکنیم، جورش را موبایل آقای دکتر میکشه

الی سه‌شنبه 14 اسفند 1397 ساعت 21:03 http://elhamsculptor.blogsky.com

معمولا میدان الکترومغناطیسی که ایجاد میکنه ممکنه با توجه به نقشه خونه حتی اگر در فاصله نزدیک هم باشه یه نقطه کور برای میدان ایجاد کنه
حتی گاهی وجود یه وای فای دیگه در همسایگی (مخصوصا در آپارتمانها که فواصل نزدیکه) با میدان وای فای شما میتونه یه برایند جدید ایجاد کنه که منجر به انحراف بشه و یه نقطه از خونه رو به نقطه کور تبدیل کنه
ممکنه با جابجایی وای فای مشکل حل بشه. وگرنه مجبوری مودم رو به اتاق خودت منتقل کنی

دقیقا
مودم را جابجا کردم ولی بی فایده بود
توضیح دادم که نمیشه مودم را ببرم داخل اتاقم...بخاطر اون کابل کشی شبکه مسخره که مربوط به دوربینهاست

سعید سه‌شنبه 14 اسفند 1397 ساعت 21:09 http://www.zowragh.blogfa.com

عرضم به حضور دختر عمو جانم که منم با حرف خانم ترنج موافقم گاهی وقتا مودم جایی قرار داره که آنتن دهیش ضعیف میشه
دیگر اینکه ممکنه اتاقت در معرض پارازیت باشه مثلا نزدیک اتاقت ترانزیستور برق فشار قوی تو کوچه باشه یا ممکنه در نزادیکی اتاق تو از اون دستگاه هایی باشه که آنتن گوشیا رو قطع می کنه آخه برد اون دستگاه ها خیلی زیاده
اما مودمو جا به جا کن ان شاء الله مشکلت حل میشه
جیییییییییییییییییییییغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغ
ببخشین انرژی تو گلوم گیر کرده بود یه نمه


گوشم کر شد پسرعموجان
جابجا کردم ... فایده نداره
اگه از اون دستگاهها بود انتن گوشیم هم میپرید... ولی من فقط با مودم مشکل دارم

یه مخاطب چهارشنبه 15 اسفند 1397 ساعت 00:42

خب این دوربینا برای چیه؟...

دوربینهای مدار بسته داخل پارکینگ و لابی و فضای بیرون کوچه و ....
دوربینهایی که همه ی خونه ها دارن

مهدی چهارشنبه 15 اسفند 1397 ساعت 08:08

عجب ضدحالی هاااااا!!!! حتما زودتر یه فکری به حالش بکن وگرنه همش رو اعصابت راه میره این مشکل.

واقعا هم داره روی اعصابم راه میره
نمیدونم چیکار کنم

سعید چهارشنبه 15 اسفند 1397 ساعت 10:20 http://www.zowragh.blogfa.com

پس تنها احتمالی که میمونه اینه که مودم باهات لج کرده
بشین باهاش صحبت کن بگو من الان به کمکت نیاز دارم این اداها چیه در میاری


قبول دارم که باهام لج کرده اما زبون آدمیزاد حالیش نمیشه

مخمور چهارشنبه 15 اسفند 1397 ساعت 10:27

سلام
من که این اتفاق رابه فال نیک می گیرم
کائنات دارد پیغام می دهد که دیگر دوری و عشقبازی از را دور و تلفن و امثالهم تمام شده است باید رفت زیر یک سقف و عشبازی کرد واوج گرفت و پرواز کرد و عشق پراکند
مگر نگفتی منتظرم ببینم خداوند کجا برایم پیغامی گذاشته است

سلام به روی ماهت
منم به فال نیک میگیرم
کاش همیشه پیغام های خدا را تو گوشه گوشه های زندگیمون ببینیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد