روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

تیلوی انحصار طلب

سلام

یه آقایی اومد دفترم  (یه آقای مسن... میانسال رو به مسن)

پرسید خانوم تیلوییان؟

گفتم  بله بفرمایید...

گفت از یکی از مدارس آدرس شما را گرفتم میخوام چند دقیقه ای وقتتون را بگیرم

من: امرتون؟

بهم گفتن شما کارهای مدارس را انجام میدن و هیچکس جز شما این تخصص را نداره... دفاتر مدارس را هم شما انجام میدین و توی این منطقه کسی جز شما این کار را نمیکنه...

من : خب بله درسته ....

آقا: ما یه دفتر مثل ما شما برپا کردیم دو تا خیابون اونطرف تر... میشه لطفا سی دی مربوط به این کارها را بدین ما هم انجام بدیم....


در این لحظه تیلو تیلو دهنش اندازه غار علیصدر باز مونده بود....

خب من اینا را خودم طراحی میکنم برای کارهای خودم ... البته اطلاعات اولیه اش را به سادگی میتونید از آموزش و پرورش تهیه کنید ....

آقا: نه آخه میدونید پسر من جوان هستش... میخوام شما این کارها را بدین ما هم انجام بدیم...


من اینجا بازم خوشبینانه به قضیه نگاه کردم و گفتم که شما در جریان هستید که این کارهای تخصصی را من در طول هفده سال تجربه جمع آوری کردم و هر سال به روز میکنم و البته به سلیقه ی خودم هر سال طراحی میکنم .... و به طور انحصاری هم فقط و فقط خودم انجام میدم....

و باز آقا داشت حرف خودش را میزد ...


خب سوال 1 : درسته که خیلی ها در طول این سالها از روی طرحهای من به سادگی کپی گرفتن و من اصلا ناراحت نشدم و در عوض هر سال بیشتر و بیشتر در طراحی هام چیزهایی لحاظ میکنم که دیگران به سادگی نتونن از روش کپی بگیرن... اما یعنی واقعا من که نزدیک به چهار ماه از یک سال را فقط میشینم و طراحی میکنم ... باید سی دی طرح هام را به کسی بدم؟


سوال 2 : آیا این آقا واقعا متوجه بود که داره چه درخواستی میده؟


سوال 3 : تیلوتیلو خیلی مغرور و از خود راضی هست که کارهای انحصاری میکنه؟


سوال 4 : تیلوتیلو باید این فایل ها را در اختیار دیگران قرار بده؟


جواب تیلو تیلو در برابر تمام این سوالها اینه که من سالهاست دارم روی این قضیه وقت میزارم

و تا جایی که بتونم این کار را در انحصار شخص خودم نگه میدارم....

حالا شماها هی بگین تیلوتیلو دختر خوبیه و ....

این تیلو تیلو در کار کردن بسیار بسیار بدجنسه... نمیزاره کسی پا تو حریم انحصارهاش بزاره....

نظرات 17 + ارسال نظر
آنا یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 19:16

این تیلو تیلو را بیشتر دوست دارم.


اما تیلوتیلو شما را همه جوره دوست داره

گیلاس سرخ یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 19:26

خب معلومه که اون آقاهه حق نداشته.
قبلنا که توی مهد کار میکردم یه طرحی رو برای کلاسا دادم و خودم اجراش رو به عهده گرفتم ولی بعدش طرح و کار رو ازم دزدیدن به همین سادگی!


منم میدونم که وقتی یه کاری را میدی دست مشتری مطمئنم فردا روزی از روش کپی برداری انجام میشه
برای همین به روز میکنم کارها را
حتما چیزی اضافه و کم میکنم که کپی کردن بی اثر بشه
ترفندهای خودم را به کار میبرم
ولی این درخواست دیگه خیلی رو میخواد

دندون یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 19:28

قانون کپی رایت عزیزم یا در ایران مالکیت معنوی میگه شما کار کاملا به جا و درستی انجام دادی


کار درست انجام دادم
اما اون درخواست اصلا مطرح کردنش هم صحیح نیست
برای کسی که خودش هم در همین شغل هست

صحرا یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 20:20

بهترین کارو انجام دادی، و من موندم مردم با چه رویی میان همچین تقاضایی میکنن!

,واقعا منم موندم که چطور روش شد همچین چیزی را مطرح کنه

خیلی جالب بود ! چطور بعضی ها به خودشون اجازه میدن چنین درخواست هایی داشته باشن !
مطمئن باشید کار درست رو شما انجام دادید .


خب بعضیا شاید فکر میکنن خیلی زرنگ تشریف دارن

دلژین یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 22:11 http://delzhin313.blogsky.com

سلااام
من که بهت حتی گفتم نمونه هات رو از وبتم بردار پس دیو دو سرم :))) از این فکرها نکن... طرحتم ب هیچ احدی نده... جوونه .... ایده بزنه خودش ...

نه شما حق داشتی
اما من در این حدم سفت و سخت نمیگیرم که کپی نکنن
تو کار من و در کشور ما تا حد زیادی طبیعیه
دقیقا باید بره تلاش کنه

حسین یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 22:52 http://attain.blog.ir

خب طرف به نظرم درخواست خیلی بچگانه و مسخره ای داشته!

گفتم نکنه خیلی ساده و بی شیله پیله بود بنده ی خدا
شاید اصلا متوجه نبود داره چه درخواستی میکنه

اتشی برنگ اسمان یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 23:43

والا حق داری خب
چ چیزهاااااا جلل الخالق

البته اضافه کنیم که با توجه به عدم وجود کپی رایت در ایران
خیلی هم عجیب نیست

می سا دوشنبه 28 تیر 1395 ساعت 01:26

خیلی هم کار درستی کردی
از مگی خبر نداری؟
سلام راستی ، ببخشید

سلام به روی ماهت
مگی که دیروز بودش
من انگار چند باری رفتم وبلاگش...
امروز چرا نیست را هنوز اطلاع ندارم

بهار شیراز دوشنبه 28 تیر 1395 ساعت 07:37

اصل صحیح کار همینه ... قرار نیست شما زحمت بکشی کسی دیگه برداشت کنه ... عجبا... این که بدجنسی نیست عزیز دل

خدا را شکر
خیالم را راحت کردین

خاله ریزه دوشنبه 28 تیر 1395 ساعت 08:11 http://yaddashte-yek-zan.blogfa.com/

به نظر منم کار درستی انجام دادی.البته آموزش بحثش با این موضوع فرق میکنه. زکات علم آموزش دادنه. اما این موضوع کاملا فرق داره.

نمیخواست چیزی آموزش ببینه
میخواست سی دی طرحهایی که من طراحی کردم را داشته باشه تا چاپ بزنه
خب یه کمی فکر کن پدر جان... من مگه خودم چلاقم ... خب خودم طراحی کردم خودم هم چاپ میزنم

دل آرام دوشنبه 28 تیر 1395 ساعت 08:15

چه وقیح بوده. تیلوی ما رو چی فرض کرده.
دههههه

فکر میکنم فکر کرده تیلو گوشای درازی داره

دخترشیرازی دوشنبه 28 تیر 1395 ساعت 12:30

تیلو بیام براش؟

نه ردش کردم رفت
شما حرص نخور
ولش کن
ارزشش را نداره

ساناز دوشنبه 28 تیر 1395 ساعت 14:06 http://sanaz1359.persianblog.ir

کار طراحی یک قسمتش آموزشیه که مربوط به کار با نرم افزار ها و وسایل میشه. بخش بزرگ دیگش خلاقیت و نوآوریه که باید تو وجود طرف باشه و آموزشی نیست.

دقیقا حرفت درسته
این طراحی های ساده ای که من میکنم شاید بیشتر با تجربه در ارتباطه
چون با تجربه ی چندین و چند ساله خوب میدونم مخاطبم ازم چی میخواد

شاذه دوشنبه 28 تیر 1395 ساعت 17:15 http://moon30.mihanblog.com

انحصار طلبی تیلو بسیار خوب است


ممنونم دوست حمایتگر من

حامد سه‌شنبه 29 تیر 1395 ساعت 10:36 http://hamed-92.mihanblog.com

اسم این کار بدجنسی و انحصار طلبی نیست
اسم کار اون آقا دزدی تو روز روشنه
مردم چه پررو شدن

تازه دزدی ای که میخوای طرف خودش با دست خودش بهت کمک کنه وسایلش را جمع کنی بزاری بالای ماشین برداره ببره

مینوˆ چهارشنبه 30 تیر 1395 ساعت 01:58 http://milad321.blogfa.com

اینن تیلو تیلو بسیار دختر ماه و عاقل و فهمیده ای هست که اجازه نمیده کسی از زحمتش سو استفاده کنه
من طرح نوشتن,از دستم دراوردند.جزوه تالیف و ترجمه کردم,به اسم دیگران تمام شد.کارهای که در زمان خودش ابتکاری بود بررای بچه ها انجام دادم,اونا هم مصادره شد.

میدونم عزیزم
میدونم که همینطوریه
خواهر خودم کتاب نوشت و به اسم خودشون چاپ کردن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد