روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

طبع

بازم سلام

شما در مورد طبع سرد و گرم و... چیزی میدونید؟

اینکه مثلا میگیم سردیم شده .... یا مثلا گرمیم شده...

اصلا این چیزها را قبول دارین...

تجویز خوردنیها براساس طبایع اونا را میدونید؟

مثلا ماهی را با ماست و دوغ نخورید...

خربزه و خرما را کنار هم نخورید....



ولی من به شدت قبولش دارم

همش سردیم میشه

همش در حال خوردن چیزهایی با طبع گرم مثل خرما و گردو هستم

بازم احساس بیحالی و سرد مزاجی میکنم

دائم خرما و ارده میخورم

مراقبم خیار زیاد نخورم

ولی همش سردیم میشه...

میخوام بدونم شما هم اینطوری هستین؟

در این مورد چیزی میدونید؟

چی رو با چی بخوریم و نخوریم اصلا درسته؟

مثلا با پلو عدس ماست نخوریم

سرکه و ماست نخوریم

ترشی و ماست نخوریم

ترشی و برنج نخوریم و ....


مامان شما در این مورد چه نظری دارن... هی نبات داغ به خورد شما میدن؟

هی براتون خاکشیر درست میکنن؟


نظرات 21 + ارسال نظر
دخترشیرازی دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 12:12

والا منم زیاد سردیم میشه
جوری که تو کشو میز شرکتم 1 قوطی شیر خشک پر از نبات و قند دارچینی و زعفرانی دارم
و دقیقا بعد از خوردن ماهی و دوغ و این چزا باید 1 لیوان غلیظ چای نبات بخورم
اما اطلاعات دقیقی ندارم

منم همینطوریم
همش خرما و نبات باید نزدیکم باشه

دخترشیرازی دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 12:19

اما خیلی بهتر از گرمیه

هرچی دلمون میخواد میتونیم چیزای گرم بخوریم
به به

دل آرام دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 13:08

گرمی و سردی چیزیه که وجود داره.
من همسرم قبل ازدواجش رعایت نمی کرده. خیلی وقتا حالش بد می شده.
الان که من سردی و گرمی یادش دادم خیلی بهتره.
من خودم طبعم گرمه. خیلی نمی تونم گرمی بخورم. عدس سرده و با کشمش و پیازداغ گرم میشه.
پیاز گرمه. سیر خیلی گرمه طوریکه من اگه زیاد بخورم مسموم میشم

پس جدی جدی وجود داره
منم طبعم سرده
نمیتونم زیاد خیار بخورم
یا مثلا هندونه بخورم بعدش باید خرما بخورم

حامد دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 13:22 http://hamed-92.mihanblog.com

والا من اصلا در مورد خوراکی ها حساس نیستم مثلا خربزه با خرما یا ماست و ترشی خوردم و اتفاقی هم نیوفتاده
ولی توی طب سنتی یه چیز ثابت شده ست مثلا کسایی که پر مو هستن یا موهای ضخیم تر دارن و موهاشون مجعد هست و رنگ موهاشون تیره تره مزاج گرم دارن و برعکس
یا کسایی که اندام درشت تر دارن گرم مزاجن و برعکس

یا کسایی که همیشه دست و پاهاشون سرده سرد مزاجن
توی تشخیص بیماریهاشون یا تجویز دارو براشون مهمه
البته مزاج بدن چیزی نیست که با خوردن شیرینی یا ترشی عوض بشه ولی من شنیدم که بعضی خانومها در زمان بارداری یا بعد اون مزاجشون تغییر میکنه

ممنون از اطلاعاتتون
اره منم شنیدم موقع بارداری ممکنه مزاج عوض بشه
البته یه جایی هم خوندم هر شش سال یکبار کل سیستم بدن هر انسانی عوض میشه و ممکنه مزاج هم عوض بشه

سارا روزهای دورازخانه دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 13:27

سلام من قبول دارم و عمل میکنم همیشه
اینکه سردیت میشه شاید دلیلش اینه که طبعت کلا گرمه.ووقتی گرمیم بخوری اثر عکس میده.
بنظرم ب پزشک طب سنتی مراجعه کن و اول طبعتو مشخص کن.بعد براساس طبعت تغذیتو تغییر بده.البته شاید میدونی طبعت چیه.بلغمی?سودا?صفرا?دم?


باید مراجعه کنم
نه به طور دقیق نمیدونم

هدی دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 13:29

سلام تیلو قشنگ و نازم
منم با غذاهای طبع سرد همیشه سردیم میشه مثل ماهی اینا حتمن نبات و چای زعفرانی میخورم دخترم همیطوره مثل هندونه اصلن نمیتونم بخورم با ماهی و ماست یا البالو
جالبه با غذاهای طبع گرم مثل زعفران داخل غذایی باشه یا موز بدنم خارش میگیره و گرمی میکنم

سلام به روی ماهت دوست عزیزم
یعنی هم به سردی حساس هستید
هم به گرمی؟
جالبه

طلوع ماه دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 15:09

سلام تیلو جان
من بعد چند روز دوباره اومدم.
خوبی؟مگه میشه بد باشی بعد یه قرار عاشقانه
حال دلتنگی هات بهتر شد؟
دیروز یه مهمونی داشتم که کلی براش حرص خورده بودم
خداروشکر تموم شد
دلم گرفته.
.کاش منم میتونستم مثه تو همه چی رو انقد زیبا و رنگی ببینم
یه موقع هایی شاد و خوشحالم
یه موقع هایی ناراحت و غمگین
زنده بودن و زندگی کردن چقد سخته.کاش میشد بی خیال بیخیال زندگی کرد ونگران هیچ هیچی نبود:ب
بیخیال:
در مورد طبع من زیاد رعایت نمیکنم اتفاقی هم نیافتاده تا حالا ولی مطمینا وجود داره اصن طب سنتی موضوعش همین چیزاست دیگه..

سلام به روی ماهت
امیدوارم خوب باشی
دیر به دیر اومدنت انشاله بخاطر این باشه که دستت بنده هزارتا شادی باشه
زندگی را سخت نگیر
برای همه آدمها شادی و غم کنارهمدیگه س
ولی مثلا من عادت دارم فقط شادی ها را ببینم و از کنار غم ها به سرعت و بی صدا بگذرم
کاش یکی که اطلاعات زیاد داشت میومد برامون این طبع ها را میگفت

اذر دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 16:36 http://azar1394.blogfa.com

من ارده وشیره انگور رو فقط زمستونها میخورم.خرما فقط ماه رمضون.ماست همیشه
ترشی وماست با هم باعث میشه پوست لک بیوفته .
فکر کنم طبعم گرمه ولی هیکل درشتی ندارم .به اندازه هیکل ومو ربط چندانی نداره .
باید از سانیا پرسید .طب سنتی میخونه

من همش دارم خرما و ارده میخورم
ماست خیلی کم
خانوم ساینا را خبر کنید بیان اطلاعات بدن

گلشن دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 17:01

من قبول دارم
علاوه بر اینا یه سری خوردنی ها براساس گروه خونی هم هست من کتابشو دیدم

خب هرچی بلدی بگو تا ما هم یاد بگیریم

مجتبی دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 18:28 http://m-z2016.blogsky.com/

من هروقت چیز گرم میخورم دهنم آفت میزنه /ولی میگن غذا گرم برای پسر دار شدن واجب مبخوام وقتی زن گرفتم بخورم تا پسر دار بشم

اخیش
افت خیلی بده ... وحشتناک و دردناک
یه مدتی داشتم ... ولی نه از گرمی...

دلژین دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 18:33 http://delzhin313.blogsky.com

شنیدم...
ولی نظری ندارم...

خانوم دکتر شما باید یه چی بگین
ما ببینیم نظر شما چیه

گیلاس سرخ دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 21:00 http://a363.blogsky.com

میگن واقعیت داره مث جن


کیا از جن میترسن؟؟؟؟؟

سارا دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 21:53

سلام تیلو عزیز
۲ هفته انجام چالشمون مبارک
خداروشکر من با ناخن هام کاری نداشتم اصلا و دقیقا همش سعی میکنم همیشه یادم بیارم که قراره ازین عادت بدمون بیاد و کاملا فراموشش کنیم، دقیقا مثل توبه کردن هست که توبه واقعی اونه که کاملا از اون رفتار گذشتمون پشیمان باشیم و بخوایم با توکل به خداوند آن را کاملا از ذهنمون پاک کنیم و بجاش کارای خوب بیشتری رو انجام دهیم و بهتر رو بهتر با خلوص بیشتر برای انجام خوبی ها تلاش نماییم و همانا فالله خیر حافظا و هو ارحم الرحمین ، خداوند مهربان همیشه از شرایط ما آگاهی دارد و آماده است که قدرت ، برکت و آرامش مان باشد و همانطور که خداوند میفرمایند خداوند تمام اشتباهات و بدیهای مارا با توبه واقعی مان میبخشایند و پاک مینمایند ( محو مینمایند ) طوریکه مثل روز اول پاک میشوند و نیز به عمل صالح و تقوی باید بپردازند تا کاملا فراموش شود و خداوند بسیار بخشاینده و مهربان هست ، توی پیام آیات نکته مهمی هست که یادم افتاد الان بگم خدمتتون و این آیه مبارکه خیلی مناسب حال ماست و همچنین حال همه دنیا و اینکه خداوند هیچ قومی را تغییر نمیدهد مگر آنکه خودشان تغییر نمایند ، خداروشکر که ما شروع نمودیم به تغییر برای بهتر شدن ان شاالله به سلامتی با توکل به خداوند و یاری خداوند اتمام یابد

منم میخواستم امروز یه پست در این مورد بزارم
من که عالی گذروندم

مونا دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 22:12 http://3pecter.ir

چرا شرایط جور نمیشه و خدا دلش نمیخواد شما و آقای دکتر برید زیر یه سقف
من خیلی دلم میخواد این اتفاق بیفته

شایدم یه روزی خداوند دلش خواست و شد
خدا را چه دیدی؟

نازنین سه‌شنبه 5 مرداد 1395 ساعت 00:43 http://khalvate-man.blog.ir/

منم همش سردیم میشه...
یکی از دلایل اصلیش ب رنگ پوست برمیگرده من خودم سفیدم و اینایی ک سفیدن کلا باید بیشتر گرمی بخورن چون بدنشون نیاز داره...

مثلا ماهی با ماست و دوغ ک نباید بخوریم کلا میگن لک و پیس میشه و حتی خطرات بدتر و هم شنیدم ک جدا از سردی و گرمیشه..

من وقتی سردیم میشه سردرد سرگیجه ضعف همه چی بهم دست میده :))

منم همینطوریم
ولی من گندمی هستم ... اصلا سفید نیستم
اره منم درباره لک و پیس شنیدم

مدادرنگى سه‌شنبه 5 مرداد 1395 ساعت 00:49 http://medadrangi65.blog.ir

طبع منم سردِ
توصیه میشه که صبحانه شیوه ى انگور یا خرما بخوریم با کنجد
البته نمیدونم چقد روى ما تاثیر داره،چون امتحان نکردم

من شیره ارده و شیره زیاد میخورم
عالی هست
هم انرژی زا
هم برای طبع ما عالی

شاذه سه‌شنبه 5 مرداد 1395 ساعت 00:50 http://moon30.mihanblog.com

سلام عزیزم
بیا از خودم بپرس. متخصص سردی مزاج... فقط هفده سال پیش وقت بارداری دخترم مزاجم گرم شد اونم چه گرمی! داغ! فقط ماست و میوه می خوردم. حتی ترشی نمی تونستم بخورم. چون سرکه گرمه.
بعد از زایمان خییییلی رژیم گرفتم و بر اثر ضعف بدن دوباره سرد مزاج شدم. تو بارداریهای بعدی هم دیگه گرم نشدم. الانم که رژیم دارم نمی تونم میوه و سبزی بخورم. اگه خوردم روش دارچین و زنجبیل پرورده می خورم. تو که تهرانی فروشگاه خشکبار تواضع رو پیدا کن. نمی دونم کجاست ولی زنجبیل پرورده هاش عالین!
دیگه جونم برات بگه خربزه گرمه ولی رطوبت داره. اینه که باز به من نمیسازه چون مزاجم تره. دارچین و زنجبیل گرم و خشکن. انگورم گرم و تره. موز و نارگیل و انبه گرم و خشکن تقریبا. آناناس تر ولی سرد و گرمیش تقریبا معتدله. مرکبات عموما سرد و تر هستن. سیب تر و معتدله. برنج معتدلترین خوراکیه هم از نظر تر و خشکی و هم سرد و گرمی.
عدس سرده. معمولا با ادویه و پیازداغ سرخش می کنم بعد می پزمش. اینطوری گرم میشه می تونم بخورم.
سیر و عسل گرم هستن ولی فشار خون رو میارن پایین. عسل قند رو سریع بالا می بره فشار رو پایین!
بابونه گرمه فشار رو میندازه. گاوزبون گرمه فشار رو بالا می بره. هر دو آرامبخشن باهم قاطی می خورم با نبات.
بهارنارنج گرمه فشار بالا می بره. نسترن گرمه کاری به فشار نداره. بیدمشک خنکه فشار میندازه. وقتی خیلی عصبیم کمی از هرکدوم می خورم. عرقشون.
ولم کنی تا صبح برات قصه ی سردی گرمی تری خشکی فشارخون قند میگم چی می خواستی بدونی حالا؟

یعنی ترشی گرمه؟
نمیدونستم
میوه ها همه سرد نیستند... مثلا انجیر و خربزه به شدت گرم هستند
من اصفهانم عزیزدلم
زنجبیل هم همیشه دارم ... خشک و تازه هر دو
این تر و خشک را چطوری بفهمم بهم میسازه یا نه... من همه چی میخورم ...
چقدر خوبه که اینهمه در موردش اطلاعات داری
چه عالی
میخواستم بدونم اصلا اینا حقیقت داره یا همینطوری یه چی میگن
که دیدم انگار راستی راستی هست
البته میدونستم که در طب سنتی طبایع خیلی خیلی مهم هستند

لیلی سه‌شنبه 5 مرداد 1395 ساعت 09:07 http://www.leili1988.blogfa.com

تیلو جان با این طبع تو شک نکن حتما پسر دار میشی و مادر شوهر خواهی شد

هورا
هورا
هورا
هورا
طبع آقای دکتر مهم نیست؟ اصلا ؟ خودم تنها مهمم
هورا
پسر دار میشوووووووووووووووویم

نل سه‌شنبه 5 مرداد 1395 ساعت 09:30 http://ykishodan.blogsky.com

آری.من هم قبول دارم.من با گرمی مشکل دارم.علاوه بر بدحال شدن بعد از خوردن گرمی زیاد..باعث آلرژیم هم میشه:|
کلا رعایت میکنم..گرمی سردی کنارهم میخورم:)

باورت نمیشه
دنیا دنیا گرمی بخورم هیچیم نمیشه
این دیگه نوبره
اما فقط لازمه یه ذره سردی بخورم

خواننده خاموش* سه‌شنبه 5 مرداد 1395 ساعت 09:33

سلام تیلو خانم،خوبی هم استانی؟ هرچندشهرماتااصفهان شما زیادفاصله ای نداره و تقریبا نزدیکیم
یه مدتی هست میخونمت ولی به صورت خاموش دیدم اینجا نیازبه کمک داشتی گفتم روشن بشم
یه سربه این آدرس بزن توش آزمون مزاج شناسی داره میتونی برای شناختن طبعت ازش استفاده کنی برای من که معتبر ودرست بود ان شاءالله که برای شماهم همین طور باشه،سایتش درموردطبایع ومزاج وطب سنتی وخواص خوراکی ها و....هست
http://www.tabaye.ir/
درضمن یکی ازکاربرا گفتن کسانی که موهاشون سیاهه یا مجعده طبع شون گرمه اتفاقا این طورنیست من کسی روتوی نزدیکان سراغ دارم که تمامی مشخصاتی که گفتین داره موهای پرپشت تیره ومجعد واستخوان بندی درشت ولی اتفاقا طبعش سرده ، فقط موی سیاه ومجعد دلیل برطبع گرم نیست عوامل دیگه ای هم دخیله درتعیین مزاج،لطفا اطلاعات تون دقیق نیست دیگران روسردرگم نکنید.
ببخشیدتیلوخانم زیاد حرف زدم،موفق وشادباشی.

یه خاموش دیگه هم روشن شده
الحمدلله
چقدر خوبه
چقدر حس خوب منتقل میشه
ممنونم
نگفتی کدوم شهری که به ما نزدیکی؟
هورا که روشن شدی
میرم سایت خبرش را میدم
ممنون از اطلاع رسانیتون

شاذه سه‌شنبه 5 مرداد 1395 ساعت 14:40 http://moon30.mihanblog.com

این که چی به هرکسی میسازه کاملا بستگی به خودش داره. مثلا پرتقال و کیوی هر دو به شدت سرد هستن. من و بابام هر دو سرد مزاجیم. ولی من گاهی پرتقال می خورم و بابا کیوی. من کیوی رو فقط خشک می خورم. ورق می کنم با نمک خشک می کنم. کلاً میوه خشک خیلی راحتتر می تونم بخورم. رطوبتش کم بشه دیگه مشکلی ندارم. طبعم بیشتر مرطوبه تا سرد. اینه که گاهی گرمیم هم می کنه ولی چیزی که سرد و خشک باشه خیلی کمه. مثلا قهوه سرد و خشکه که بهم میسازه و زیاد می خورم.

نوش جان
خوبه ادم بدونه چی بخوره بهتره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد