روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

گر شاخه‌ها دارد تری / ور سرو دارد سروری / ور گل کند صد دلبری / ای جان، تو چیزی دیگری....

سلام

روزتون زیبا

خب در مورد روزهای طولانی و چله تابستون اطلاعات غلط دادم

معذرت خواهی

حق با شما بود

اما بهر حال روزهای طولانی بلند و روشن هستند و برای لذت بردن از آفتاب و نور عالی هستند




امروز صبح توی راه که میومدم دفتر به این فکر میکردم ، من که کار دولتی ندارم

برای چی این شش ماه گرم سال را نمیرم یه جایی زندگی کنم که خنک تر باشه

یه جایی به آب و هوای ملایم تر

هلاک شدم از این گرما

خسته شدم از بس هرکاری میخوایم بکنیم شرشر عرق میریزیم و فقط در پی این هستیم زود خودمون را برسونیم به خنکای کولر  و اسپلیت و آب یخ

بعد از اون طرف هم هی میگن آب یخ بد هست

باید یه جایی پیدا کنم که شش ماه اول سال دمای هواش نهایت به 20 درجه برسه

واقعا دارم به این موضوع فکر میکنم

یه جای معتدل



دیروز گوجه ها را بردیم باغچه

خواهر و مغزبادوم هم اومدند کمک

شستیم و قاچ زدیم و ریختیم داخل دیگ های بزرگ

آماده برای امروز که مادرجان و خواهر برن سراغش برای بقیه کارها

مادر جان رب که میپزن بهش کرفس و فلفل و فلفل دلمه ای میزنن

یعنی مثل سس کمی مزه دارش میکنند

برای همین باید فلفل دلمه ای های قرمز را سه بار بجوشانند تا تلخی شون گرفته بشه

بعد به گوجه ها اضافه کنند

و اینها یعنی به عالمه کار اضافه

انشاله از ظهر به بعد میرم سراغشون تا کمکشون کنم



من دیروز تا حالا فکر میکنم باز کرونا گرفتم

امیدوارم که اینطوری نباشه

چون حال خیلی خوبی ندارم و مثل علایم روز اول کرونا را بروز دادم

کمی تب هم دارم



پ ن 1: از علایقتون بنویسید

بنویسید چه چیزهایی را دوست دارید و بهتون حال خوب میده

مثلا من کتاب خوندن را خیلی دوست دارم

مدتهاست نتونستم به موسیقی گوش بدم و گوش دادن به موسیقی را خیلی دوست دارم

قدم زدن را خیلی دوست دارم

میناکاری هم از علایقم هست که این روزها کمتر براش وقت دارم

بافتنی کردن را هم دوست دارم ... دنیای دونه دونه خیالبافی

نوشتن با مداد توی دفتر کاغذی را هم خیلی دوست دارم

دلم میخواد زدن یه ساز را یاد بگیرم

دلم میخواد خیاطی یاد بگیرم

دلم میخواد سفالگری با دست یاد بگیرم

دلم میخواد کار با چوب و معرق یاد بگیرم

و ...

شماها هم برام بنویسید از خوندنش لذت میبرم



نظرات 16 + ارسال نظر
لیمو سه‌شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 11:20 https://lemonn.blogsky.com/

من کتاب خوندن رو دوست دارم، ساز زدن، فیلم دیدن، موسیقی‎ کلاسیک و کنسرتوها خصوصا پیانو و ویلونسل وقتی که تنها توی ماشین باشم و با دقت گوش بدم، رقصیدن (از باله تا هر مدل که بگی )، صحبت کردن با یک دوست که حس خوبی بهم بده، دیدن خنده های مامانم، دیدن درختها و آسمون خصوصا که ابر داشته باشه.
دلم میخواد آشپزی یاد بگیرم
دیگه اگر بخوام بنویسم زیادن، همین هم فکر کنم خیلی شد.

اتفاقا خیلی خوب بود خوندنش
منم دوست دارم آشپزی را حرفه ای یاد بگیرم
یه پسرعمه دارم برخلاف رودخانه داره شنا میکنه.... داره به طور حرفه ای آشپزی یاد میگیره ... اخ که چه دنیای رنگی رنگی داره
خندیدن آدمهایی که دوستشون داریم خیلی خوبه....
راست میگی دیدن منظره ها را هم خیلی دوست دارم ... راه رفتن یه جای خوش آب و هوا میتونه حسابی حالم را جا بیاره

فرساد سه‌شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 12:09

سلام دوست عزیز امیدوارم حال تون خوب باشه
بهترین جا برای زندگی ، جایی هست که خانواده و دوستان زندگی می کنند
اما مسافرت هم خوبه
اطراف لاریجان و طالقان این روزها همین دمای حدود 20 درجه را دران و طبیعت زیبا
خوب من دارم فکر می کنم به چی علاقه دارم، حیلی زیاد هستند:
اگر براتون مسخره نباشه به انواع ماشین و رانندگی کردن با انواع ماشین
غذا دادن به انواع حیوانات اهلی و وحشی و تماشای غذا خوردن اونها
پیاده روی های طولانی در طبیعت و کوهنوردی های ساده بدون تجهیزات
و شنا کردن در انواع استخرها و حوضچه ها
بادبادک و بالن به صورت حرفه ای درست کردن و فرستادن در اوج آسمان
میوه چیدن از درخت
و کلا سفر با رفقای پایه داخلی و خارجی و مذهبی و تفریحی و ...
و کلا زندگی کردن دوست دارم

سلام دوست خوبم
متشکرم
طالقان اطراف کرج هست؟ واقعا نیاز دارم به جای خنک - خسته شدم از این گرمای خشک و سوزان
وای چه علایق باحالی دارید
منم به نظرم رانندگی با انواع ماشین ها کار باحالی هست
پیاده روی هم که خیلی خیلی خوبه
بادبادک را تا حالا تجربه ش را نداشتم و نمیدونم اصلا چطوریه
سفر...
زندگی موهبت الهی هست
امیدوارم از لحظه لحظه ش لذت ببرید

فرشته سه‌شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 12:53

تیلو جان تو۲۰درجه سردت میشه ۳۰خوبه
من کتاب خوب خوندن رفتن پیش دوستان خوب ومعاشرت های کوتاه باهاشون اشپزی خاص خودم وکارای خیاطی وهنری رو دوست دارم

فرشته جان یه ذره سردمون بشه یه چیزی تنمون میکنیم خیلی بهتر از این گرما هست که هیچ چاره ای براش نیست .... پختم ... تصعید شدم ...
چه علایق با حالی
اصلا معاشرت با دوستام را انگار یادم رفته

سعید سه‌شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 12:59 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دختر عمو
نگفتم انقد کار نکن تو این هوای گرم؟
این کرونا نیست عوارض و نقاهت همون کرونای قبلیه
تابستونا بیا سمت ما اینجا هواش خیلی بهتره
من دوست دارم نواختن تنبک رو ادامه بدم
خندوندن و دیدن خنده های مردم رو خیلی دوس دارم
گوش کردن با دقت به موسیقی اصیل رو هم که عشقست
مواظب خودت باش دختر عموی گل

سلام پسرعموجان
واقعا عوارض همونه؟
خیلی داره اذیتم میکنه
سمت شما کدوم سمت هست؟ دعوت از این مدلا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس بلد هستین و نیاز به ادامه داره ... چه عالی
من هنر خندوندن ندارم... ولی بلدم مهربونی کنم
متشکرم

بهار سه‌شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 13:58

سلام.
پیاده‌روی، یه سری کارهای خاص در زمینه شغلم، موسیقی، کوه‌پیمایی سبک اصلا حتی نگاه کردن به کوه، سفر یک یا دو روزه با همه اعضای خانواده
مامان‌جان تخصصی رب درست می‌کنند. چقدر هنر و سلیقه.

سلام بهار جان
چه علایق دلنشینی

سعید سه‌شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 17:34 http://www.zowragh.blogfa.com

ما نیشابور هستیم
اتفاقا چند روز پیش یکی از دوستان وبلاگی با خانواده اومدن شهر ما
البته با من هماهنگ نکردن که ببینیم هم رو اما از آب و هوای شهرمون تعریف میکنن
مخصوصا این که تو یکی از روستاهای ییلاقی چند روز موندن آب و هوای عالی داشته
آره من هم یکم تنبک بلدم هم یکم آموزش آواز دیدم اما فرصت نمیکنم ادامه بدم آخه یادگرفتن هنر هم فراغ بال برای آموزش میخواد هم وقت برای تمرین
حالا دیگه بیا سمت ما دختر عموجان


راست میگی نیشابور هم خوش آب و هواست
یادگیری و پیگیری موسیقی زمان آزاد زیاد میخواد

جازی سه‌شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 20:20

با سلام
پروسه رب گوجه گرفتن کار زیاد داره همین روزا هم دیگه وقت رب انار درست کردن است . جدید به جای اینکه گوجه ها را خرد کنند و در ظرف بریزند و یکی دو روز صبر کنند و بعد اب آن را بگیرند و بپزند گوجه ها را بعد از شستن با دستگاه هایی شبیه سبزی خرد کن چرخ می کنند و بعد ان را می پزند در این روش زحمت رب پزی نصف می شود و من بوی پختن رب را دوست دارم اما اینقدر گوجه گرون شده که رب پختن نه تنها به صرفه نیست بلکه دو برابر قیمت بازار است دیروز گوجه 20 تومن خریدم و امروز کیلویی 12 تومن ولی بی کیفیت و پر از مواد شیمیایی .
من برعکس شما گرما را ترجیح میدم و گرمای 50 درجه را تحمل می کنم ولی از شرجی و رطوبت بالا نفرت دارم و تحمل ان برایم سخت است و سرما هم برایم سخت است ولی شهر ما سرما کمتر از.دو ماه است ولی ان هم نه سرمای زیاد بلکه ببشتر بهاری است از بهمن بهار شروع میشه تا اوایل فروردین بعد از ان گرما است
منم کتاب خواندن را دوست دارم و کتاب تاریخی بیشتر می خونم و الان در حال خواندن کتاب تاریخ ایران از ابتدا تا پایان دوره قاجار است

جازی سه‌شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 20:31

با سلام مجدد
وقت اذان شد رفتم برا نماز
سر نماز هم دعایت کردم
من از موسیقی خیلی به نی علاقه دارم و گاهی بیشتر از یک ساعت موسیقی نی را می شنوم و با نی حال خوشی پیدا می کنم گاهی ناخودآکاه اشکم جاری میشه بیشتر نی محمد موسوی را گوش میدم در مایه بیات ترک
فکر نکنی منم مثل مار کبری مسحور میشم با نی لبک هندی

سلام به شما دوست خوب
نی....با اون صدای پر از سوز و گدازش

رها سه‌شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 20:34

تیلو جان چه موضوع قشنگی را مطرح کردی
من عاشق کتاب خوندن فیلم دیدن ورزش و مسافرت با خانواده ی نزدیک هستم
میوه چیدن پازل و سودوکو هم به من حس آرامش میده
موفق باشی

رهاجانم چه علایق دلپذیری

لیلا سه‌شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 21:55

سلام تیلو جان
سفر و باز هم سفر
سفرهای خارجی رو خیلی دوست دارم. دلم میخواد با همسرم چند سفر لاکچری برم ولی ایشون به خاطر شرایط کاریشون نمیتونن و من با خواهر و دختر یا پسرم میرم.
دوست دارم تو کارم ترقی کنم اما جسارت ریسک کردن رو ندارم
دوست دارم با مامان و بابام بیشتر وقت بگذرونم.
عاشق پیاده روی هستم
کتاب خوندن رو خیلی دوست دارم البته بیشتر رمان. دلم میخواد طیف کتابها رو وسیعتر بکنم.
عاشق وقت گذرونی با خواهرام هستم.

سلام به روی ماهت
انشاله ترقی کنی و یه عالمه سفرهای دوست داشتنی هم بری
با عزیزانت وقت بگذرونی
پیاده روی کنی کتاب بخونی و با عزیزانت به شادی وقت بگذرونی
همه اینا علایق مشترک بودند

جزر و مد چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت 01:28

منم اینستامو دی اکتیو کردم، کتاب می خونم، پیاده روی میرم عصرها، بحث های سیاسی کلاب هاوس رو گوش میدم، زیارت عاشورا می خونم. دلم می خواد خیاطی یاد بگیرم و رانندگی... این روزا سر دوراهیم که ادامه تحصیل بدم یا نه... اینم بخشی از تابستون و علایق من بود

چه کار جسورانه بینظیری
کاش منم اینستا را یه جایی حذف کنم و دیگه هیچوقت نصبش نکنم
دلم هوس خوندن زیارت عاشوراهای هرروزه را کرد
یه تصمیم حسابی بگیر و ادامه تحصیل بده

نسترن چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت 16:20

برو جایی که به اقای دکتر نزدیکتر بشی دیدارتون راحتتر بشه
بالاخره که یک جا باید تموم بشه این دوری

دور و بر من آقای دکتر هوا گرمه
من یه جای خنک میخوام

میترا چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت 17:08

خوب منم بگم
من عاشق فیلم دیدنم درسکوت و تنهایی
بخصوص سریالهای کره ای
وفیلم های سینمایی ایران یا بعضی سینماخوتگیا
کلا تنهایی باشه غروب و شب باشه سکوت باشه
سلامتی باشه
خیلی دوست دارم
تفریح و گشتن با رفیق ۱۷سالمم عاشقشم حیف شهرامون دوره ۶ساعت ولی سالی دوسه باری به میرسونیم خودمونو
سرکار رفتن رو دوست دارم
پول درآوردن و پول خرج کردنو خیلی دوست دارم

بگو نازنینم
فیلم دیدن خیلی خوبه اما تازگی خیلی براش بی حوصله شدم
گشت و گزار با دوست هم که اصلا بینظیره
گزینه آخر را فکر کنم همه دوست دارن

الی پنج‌شنبه 13 مرداد 1401 ساعت 09:22 http://elimehr.blogsky.com

موسیقی اگر وقتش رو داشته باشی عالیه چون در روز حداقل 1 ساعت رو باید براش تمرین داشته باشی (حداقل)

موسیقی که خیلی خوبه ولی واقعا براش وقت ندارم
یه دوره ای از زندگیم حدود یکسالی شروع کردم و همونجا فهمیدم کار من نیست

عاطفه پنج‌شنبه 13 مرداد 1401 ساعت 09:54

من دلم میخواد ساز زدنو یاد بگیرم، ی زمانی خیاطیم دوست داشتم ولی الان دیگه حوصله اس نیست، آشپزیم دوست دارم

علایق دلچسب....

آرزو پنج‌شنبه 13 مرداد 1401 ساعت 14:32

سلام تیلو جان، چه جور شهری مد نظرته؟ به اصفهان نزدیک یا دور؟ امکانات چی داشته باشه؟ من میمه زندگی میکنم. خواستی یه سرچی در موردش بکن. نمیگم اینجا الان هوا گرم نیست ولی خب کولر ابی کار راه می اندازه. شب ها هم لازم نیست. باد میاد. البته که کلا الان هوا خیلی گرم شده سالهای دور اصلا نیاز به کولر نبود یه پنکه کافی بود.

سلام
اخ چه خوبه که بهم جاهای خوش آب و هوا معرفی میکنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد