روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

انگیزه های تازه

سلام

صبحتون بخیر

دوستای خوبم شنبه صبح، برعکس اون چیزی که همیشه به خودمون تلقین میکنیم اونقدرا هم بد نیست

اگه مثل من دیشب یه کمی زودتر به رختخواب رفته باشین و صبح سرحال بیدار شین و یه کمی هم زودتر از وقت موعود برسین سرکار...

امروز میتونه یه شنبه پر انرژی برای هزاران شروع تازه باشه

من که کتاب تازه ام را آوردم دفتر که از امروز شروع کنم به خوندنش

کتاب قبلیم را تمام کردم...


سیذارتا:

کتاب سیذارتا اثر هرمان هسه، رمانی کلاسیک درباره‌ی خودشناسی است که منبع الهام بسیاری از مخاطبان خود در سرتاسر دنیا شده است. سیذارتا به تحول معنوی یک مرد هندی برهمن می‌پردازد و ماجرا مربوط به دوران هند باستان و همزمان با بودا (سده ۶) است.

کتاب سیذارتا (Siddhartha) با نثری فلسفی و سرشار از آموزه‌های انسانی، حدود ۹۱ سال پیش توسط هرمان هسه، تحت تاثیر مذاهب شرقی و آیین‌های مذهبی نوشته شد. مفاهیمی که همیشه نو و تازه است و رنگ کهنگی بخود نمی‌گیرد. او در این اثر شعر و نویسندگی را با هم درآمیخته و طرحی نو برانگیخته است. هرمان هسه (Herman Hesse)، در خانواده‌ای مذهبی پرورش یافت و تاثیر عرفان و اندیشه در آثارش کاملا مشهود است.

سیذارتا داستان برهمن‌زاده جوانى است که به اتفاق دوست برهمنش براى جستجوى «حقیقت» و دانستن «وظیفه انسان در زمین» خانه و پدر و مادر را ترک گفت و به مرتاضان جنگل پیوست. در جنگل به فن ریاضت و تفکّر به شیوه مرتاضان پرداخت و سخت کوشید تا نفس یا مانع راه نیل «به حقیقت» را از بین ببرد. ولى هرچه بیشتر در این مرحله پیش رفت و هرچه بیشتر نفس را تحت انقیاد درآورد، دید که به همان اندازه اول از «حقیقت» به دور است و ریاضت راه وصول به مطلوب نیست.



خب همونطوری که میدونید من معتقدم هرکتابی ارزش یکبار خوندن را داره...

کتاب خوبی بود.. اما اونقدر دوستش نداشتم که بخوام دوباره بخونم یا به کسی توصیه کنم


فیلم تگزاس را هم دانلود کرده بودم و دیدم

کمدی بود... برای یکبار دیدن خوب بود


عوضش فیلم همه میدانند ، اصغر فرهادی را دیدم که عالی بود

به نظرم واقعا ارزش دیدن داشت و البته که گذاشتم که یکبار دیگه هم ببینمش


دیروز روز آروم وخوبی بود

یک روز آرام با ریتم کند

دسر درست کردم 

کمی بافتنی کردم

با مغزبادوم کلی نقاشی و رنگ آمیزی داشتیم

فندق کوچولو خونمون بود

با مغزبادم بعدازظهر الویه درست کردیم

وشب زودتر به رختخواب رفتم


پ ن 1: این هفته را متفاوت آغاز کنید و منتظر خبرهای متفاوتی باشید...

زندگی همیشه سوپرایزهای شیرین برامون داره


پ ن 2: نمیدونم این قبض برق های گرون تومنی از جون من چی میخوان...

نظرات 6 + ارسال نظر
هدی شنبه 24 آذر 1397 ساعت 09:42

سلام بر تیلوی عزیز ودوست داشتنی

سلام به روی ماهت

مخمور شنبه 24 آذر 1397 ساعت 10:59

سلام بر تیلو بانو
من هم چند ماهی است که شبها زود می خوابم و صبح بسیار زودم بیدار می شوم بسیار روند خوبی است . امیدوارم این رویه مانا باشد و سبک زندگی ام گردد

سلام بر دوست عزیزتر از جان
خوبی ؟
چه روش خوبی
عالیه

رسیدن شنبه 24 آذر 1397 ساعت 12:28

من که شنبه ها رو دوس دارم خیییییییلی.
فیلم خجالت نکش رو هم نگاه کن خیلی قشنگه

من همه ی روزها را دوست دارم
دیدم
عالی بود
خیلی خوشم اومد ازش

نل شنبه 24 آذر 1397 ساعت 13:04

عزیزمی

نسترن یکشنبه 25 آذر 1397 ساعت 00:12

طوری که از روزهات مینویسی منو سوق میده برای فردام..بیدار بشم و به قشنگی های زندگی از دید تو نگاه کنم..منظورم از قشنگی ها همون چیزهاییه که انقد چشم هامون بهش عادت کرده برامون کمرنگ شدن و معمولی شدن...

+حس میکنم به وبلاگت معتاد شدم...اگه یه روز در اینجا رو تخته کنی من قطعا کلافه میشم


قلبم تند تند زد
چقدر خوبه این تعریفی که ازم کردی.... این حرفات باعث میشه خوب دیدن را بازم تمرین کنم

نسترن یکشنبه 25 آذر 1397 ساعت 00:15

راستی تیییلووووووو
بهت گفتم خرماهارا گذاشتم تو پارچه نمدار و پلاستیک زیپ دار؟ مرحله اول که خیساندن بود رو سرافراز طی کردم

بعد اینکه نظرسنجی وبلاگت را نگاه بکن!طفلی هی میگه یه دستی سروروی من بکش!نگا ببین به تو هم میگه ؟

نسترن واقعا واقعا مایلم در دنیای بیرون از وبلاگ (مثلا تلگرام) باهات در ارتباط باشم
چون نمیخوام از دستت بدم
حتما یه فکری به حال نظر سنجی خواهم کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد