روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

اندر تن من جان و رگ و خون همه اوست

سلام

روز تابستونیتون پر از خیر و خوشی

امروز چله تابستان هست

یه جورایی بلندترین روز سال

نمیدونم چرا ماها بلندترین شب را جشن میگیریم ولی بلندترین روز را یادمون رفته که باید جشن بگیریم

اتفاقا توی این هوای عالی با اینهمه میوه های رنگی رنگی خوشگل ، جا داره که جشن چله تابستان یادمون نره

اگه دنبال بهانه هستید برای یه دورهمی کوچولو امروز بهترین زمان هست

همین الان دست به کار بشید و عصر امروز را برای خودتون دلپذیرتر کنید



کارهام را لیست کردم و دارم تلاش میکنم برای مرتب کردن کارها

بعدازظهرها هم توی خونه سعی میکنم حتما یه مقداری به کارهای میناکاریم رسیدگی کنم

باید تلاشمو بکنم که روزهای بلند تابستونی از دستم نره

هرچند همچنان بی انرژی و به شدت بی انگیزه ام

همچنان هم اون کتاب کنار تختم را حتی یه صفحه هم نخوندم

و همچنان توی دل و ذهنم آشوبه


دیروز بعدازظهر باز رفتم سرزدم به تاسیسات مربوط به پمپ و مخزن آب

کنار انباری چشمم خورد به پرچم مشکی

سال قبل پدرجان بردن روی پشت بام نصب کردند

برش داشتم که امروز ببرم سرمزارشون






پ ن 1: مادرجان همین الان دو صندوق گوجه خریدند برای رب


پ ن 2: از وبلاگ خودم روزهای تابستان سال قبل و سال قبل ترش را میخونم

و هربار بیشتر میفهمم این غم بزرگی که ته دلم ته نشین شده دیگه نمیزاره لحظه هام شیرین بشن


پ ن 3:آقای دکتر برای یه کاری رفتند یه سفر کوتاه کاری

انگار فاصله که زیادتر میشه من دلتنگ تر میشم

نظرات 8 + ارسال نظر
فری دوشنبه 10 مرداد 1401 ساعت 10:19

سلام خانومی حال دلتون خوش،
عزیزم روز اول تیر بلندترین روز ساله الان که حدود نیم ساعت روزها کوتاهتر شده.

سلام به روی ماهتون
والا منم همین فکر را میکردم
ولی امروز یه متنی برام ارسال کرده بودند خوندم و یه سرچ کوچولو زدم دیدم نوشته چله تموز که دقیقا میشه ده مرداد طولانی ترین روز سال هست....
البته که از لحاظ تقویم و نجوم من هم قبول دارم که همون روز اول تیرماه بلندترین روز سال هست

لاندا دوشنبه 10 مرداد 1401 ساعت 12:20

میخواستم در مورد اول تیر بگم که کامنت فری رو دیدم. خخخ
تایم اذان رو هم که چک کنی، میبینی روزا کوتاه تر شده. متاسفانه البته. من بهار رو دوس دارم که هی قراره روزا بلند بشه. از تابستون هی روزا میخواد کوتاه بشه، حال نمیده

به نظرم روزها بلند تابستونی هیچی برای خوش گذرونی کم ندارن
چه اهمیتی داره این دقیقه های کوتاه شدن؟
لحظه های خوب را دریاب
فعلا که میشه از روزهای بلند لذت ببر

جازی دوشنبه 10 مرداد 1401 ساعت 13:00

سلام
چله تابستان بلندترین روزهای سال نیست اول تیر بلندترین روز سال است که یداله نام دارد و در برابر شب یلدا ما هم یداله را قرار داده ایم الان روزها بیشتر از یک ساعت نسبت به خرداد کوتاه تر شده است
الان فصل میوه های تابستانی است اما انقدر گران که نمیشه حتی نگاهشون هم کرد امسال گیلاس خوب از صد تومن پایین تر نیومد و گلابی درجه دو هشتاد تومن است قدرت خرید مردم بشدت پایین امده گوجه ای که هر سال این موقع سه چهار تومن بود امروز بیست تومن بود
محرم هم با اینکه سه شب ازش گذشته اما مثل دو سه سال قبل بی رونق است سالهای قبل اینقدر شور و اشتیاق بود که مردم تا ساعت دو بامداد در هیات ها بودند صدای سنج و دمام و طبل هیحان می اورد و دسته های ابادانی ها سرامد این هیات ها بود با سنج و دمام و شروه خـوانی و دشتی روح ها تازه میشد و بعد از ان با کاسه های کوچک باقله و شیربرنج و حلوا و شربت و حلیم از مردان و زنان و سینه زن ها و زنجیر زن ها پذیرایی میشد چقدر خوب بود ان دوران زیبا که مردم پر از شور و شوق بودند

سلام دوست خوبم
خداوند رونق را به زندگی هامون برگردونه

خورشید دوشنبه 10 مرداد 1401 ساعت 16:25 http://khorshidd.blogsky.com

و درست چله تابستون من سرما وحشتناکی خوردم هر چند که میزارم گوشه دلم و با تب و بدن درد ذوق میکنم بابت هندوونه قرمز توی ظرف و گلابی هایی که بی نهایت کوچولو و شیرین هستند
تیلو جان خدا رحمت کنه پدر بزرگوارت را علیرغم قلم زیبات ولی با رفتنش شیرینی پست هات رفت
امیدوارم سایه مادرمستدام باشه

چقدر خوشحالم که اومدی و بهم سرزدی خورشید
خورشید جان کلا با رفتن پدر تلخ شدم
خدا عزیزانت را برات نگه داره

مصی دوشنبه 10 مرداد 1401 ساعت 16:53

روز ده مرداد آخرین روز چله تموز میشه، چله تموز در بلندترین روز سال یعنی ۳۱ خرداد یا ۱ تیر شروع میشه و تا ۴۰ روز ادامه داره. چله زمستانی هم همینطوره. از شب چله یا شب یلدا که بلندترین شب ساله شروع میشه و تا ده بهمن ادامه داره، بهش میگن چله بزرگ.

چه توضیح کامل و لازمی
ممنون ازتون

سعید دوشنبه 10 مرداد 1401 ساعت 21:26 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دختر عموجان
بفرما بفرما این همه کار
یکم استراحت کن یا اقلا تا وقتی حالت کامل خوب نشده کمتر کار کن
کرونا یه دوران نقاهت طولانی داره که بی حالی و ضعف داری
حرف گوش کن دیگه دختر عمو

سلام پسرعموجان
من که کلا حرف گوش کن هستم

لیمو سه‌شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 09:27 https://lemonn.blogsky.com/

پ.ن 1: به به رب خونگی
پ.ن 3: دوری خیلی سخته

جاتون خالی
رب خونگی خیلی خوبه ولی زحمتش خیلی زیاده

خیلی سخته
خیلی

ترانه پنج‌شنبه 13 مرداد 1401 ساعت 05:19

سلام. من این دلتنگی از دورتر شدن راه رو میفهمم.


دلتنگی کلا ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد