روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

کتاب بادبادک باز

تعریف این کتاب را زیاد شنیده بودم

وقتی بهار ازش تعریف کرده بود سریع گرفتم و خوندم

نمیشه گفت خوندم که کلمه کلمه مزمزه ش کردم

عالی بود






توضیحات پشت جلد:

بادبادک باز ما را به ایامی می برد که رژیم سلطنتی افغانستان در میان بی خبری مردم سقوط می کند و این کشور دستخوش
تحولاتی می شود که تا امروز شاهد آنیم.

اما در این رمان حوادث سیاسی گذرا و حاشیه ای است و داستان اصلی آن زندگی
دو پسر است که با هم در یک خانواده بزرگ می شوند و از یک پستان شیر می نوشند و دوستی عمیقی بینشان شکل می
گیرد: امیر ارباب زاده است و مالک خانه و ثروت پدر و حسن نوکرزاده و از قوم هزاره و پیوسته پامال تاریخ.

بادبادک باز دربارة دوستی و خیانت و بهای وفاداری است. دربارة علایق پدر و پسر است و تسلط پدر، دربارة عشق و ایثار
است و دروغهاشان، دربارة دور ماندن از اصل است و تمنای بازگشت به آن. رمان در روایتی شیرین و جذاب، در گذر از مصائب زمانه جای امیدواری باقی می گذارد: بادبادک مظهر خوبی و دوستی و رهایی سواد و دانش و باز شدن چشم به روی جهانی دیگر، نقش قصه گویی در ایجاد تفاهم، عشق و خلاصه جلوه های گوناگون فرهنگ یک ملت زنده، نشان می دهد که به قول خودشان زندگی میگذره یا به عبارت دیگر، زندگی همچنان ادامه دارد.

نظرات 4 + ارسال نظر
عصمت شنبه 19 اسفند 1396 ساعت 19:06

سلام عزیزم خیلی وقته میخونمت ولی تا حالا برات پیام نزاشتم دیدم بادبادک باز رو خوندی گفتم حیفه هزار خورشید تابان رو نخونی در اولین فرصت بخونش رنج نامه ایه برای خودش ولی نمیشه ازش گذشت همیشه کتابخون باشی.

همین الان اقدام میکنم و بعدا خبرش را میدم
یک دنیا سپاس
چقدر از داشتن دوستایی مثل شما به خودم میبالم

صحرا یکشنبه 20 اسفند 1396 ساعت 02:55 http://sahra95.blogsky.con

و هزار خورشید تابان رو بعدش توصیه میکنم بخونی

عزیزدلمی
یکی دیگه از دوستان هم همین توصیه را کرده
باورت نمیشه چقدر به یادت بودم وقتی کلمه کلمه این کتاب را مزمزه میکردم

منم شنیدم کتاب خوبی هست
تیلو جان ممنون برای معرفی دکتر
الان زنگ زدم شماره دکتر رو صد و هجده نداشت
عزیزم شماره یا آدرس دقیق داری لطف کنی به من بدی؟

حتما

نهال خانوم جمعه 25 اسفند 1396 ساعت 12:55 http://ourlovinliving.mihanblog.com/

سلام گلم آدینت بخیر
من هردو کتاب رو خوندم بادبازک رو در عرض سه چهار ساعت بدون وقفه خوندم و تمومش کردم ولی کتاب هزار خورشید تابان چندصفحه ای ازش خوندم و گذاشتم کنار جذبم نکرد

سلام ب روی ماهت
هنوز نخوندم هزار خورشید را....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد