روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

خاک بر سری 2

تقصیر من نیست که پست ها پشت سر هم شده خاک برسری ...

فضای مغازه یک شکل ال مانند بسیار بزرگ و خنک بود

وقتی وارد شدیم صدای دلنشین اون آویز دم در اومدنمون را خبر داد

ما قسمت ال پشتی را کامل نمیدیدیم

 آقای فروشنده چند قدمی به این سمت اومدو با پدر و من احوال پرسی کرد

آقای فروشنده مسن هستند و البته با پدر آشنا

از قبل هم تلفن زده بودیم و باهاشون هماهنگ کرده بودیم

به من و پدر گفتن بفرمایید بشینید تا خدمت برسم....

و به قسمت ال برگشتن و شروع به توضیحات یک دستگاه برای یک خانم که صدای ایشون هم میومد کردند:

این را کامل میکنی تو... میکشی بیرون... میکنی تو .. میکشی بیرون... امتحان کن تا یاد بگیری...

خانم: وااااااای ... خیلی سخته... یعنی یه کم بره و بیاد روان تر میشه؟

من اول توجهم جلب نشد... اصلا متوجه نشدم قصه چیه... صدا را عین یک زیر زمینه ساده میشنیدم و در افکار خودم بودم

بعد باز صدای ظریف خانم اومد ... وای چقدرم  باریکه...

... بقیه مکالمه را نشنیده بگیریم بهتره...


هیچکدومشون به کلماتشون دقت نمیکردن...

داشتن یک وسیله روغن کاری مخصوص یک دستگاه را تست میکردن... اما...

من کلا از اونجا بلند شدم گفتم برم یه سری به ماشین بزنم و برگردم....




به نظرتون یه کمی تو حرف زدنمون نباید بیشتر دقت کنیم؟

نظرات 10 + ارسال نظر
Baran سه‌شنبه 10 مرداد 1396 ساعت 18:46 http://haftaflakblue.blogsky.com/

چرا چرا...یعنی بله.یکم بیشتر باید دقت کنیم...فلضا مام بریم تو پارکینگ یه سری به یشمی بزنیم..تا شما برگردین

+ببخشید ؛سلام بانو
√پست خاک برسری یک رو هم دیروز خونده بودیم...:

سلامت باشید و موفق

سعید سه‌شنبه 10 مرداد 1396 ساعت 19:19 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دوباره دختر عمو جان
الان حالت بهتره؟
حرفت درسته یعنی بهتر بود اونا رعایت می کردن تو به کار بردن کلماتشون
اما کلا میگم به نظر من تو این یه مسئله خیلیم نبادی سخت گیری کرد آخه اگه این جوری باشه واسه هر کلمه ای میشه یه معنی خاک بر سری تصور کرد

سلام پسر عموجان

حالا یه ذره را میشه دقت کرد

الف سه‌شنبه 10 مرداد 1396 ساعت 20:09

خب توی شنیدنمون دقت کنیم یه ذره

اینم یه حرفیه

setareh سه‌شنبه 10 مرداد 1396 ساعت 23:32 http://san-arm.blogsky.com

چ مکالمه ای :))))

موافقم باهات ، باید مواظب حرف زدنامون باشیم .

البته بقیه انگار زیادم موافق نیستن

mehra چهارشنبه 11 مرداد 1396 ساعت 01:01 http://paeize-por-rang.blog.ir

وای
واقعا باید دقت کنیم چی رو چجوری میگیم....
درسته تقصیر ما نیست به وجود اومدن این ادبیات دوست نداشتنی! ولی حداقل میتونیم ازش استفاده نکنیم خب!

خب آره
منم میگم میشد با کمی دقت این مکالمه را طور دیگه برگزار کرد

امیر چهارشنبه 11 مرداد 1396 ساعت 08:09 http://balot1395.com

با سلام
از آنجایی که در زبان شیرین فارسی از کلمات استفاده چند منظوره میشه ، گاهی استفاده از آن سبب طنز، خنده ، تامل و ... می شود.
مثلا کلمه "ها" در زبان فارسی . که به چند مورد آن اشاره می کنم
ها؟ یعنی چی میخای بگی "ها" یعنی متوجه شدم و فهمیدم "ها ها" یعنی ایول و باریکلا "هًا" با شدت خوانده شود یعنی من موافق نیست.
"هـــــــــــا" یعنی که اینطور و .... می بینی با یه کلمه دو حرفی چند گونه استفاده میشه حالا اینگونه کلمات را به کل و وسعت همه کلمات بخواهیم توسعه بدیم میشه همون چیزی که شما در فروشگاه شندید...



پس تقصیر این زبان فارسی بوده

میترا چهارشنبه 11 مرداد 1396 ساعت 08:55

وااااااااااااااااااااای چقدر بده اینجوری تازه وقتی یکدفعه خود ادم متوجه بشه چی گفته خخخ


تازه اونا اصلا متوجه نبودن که... شایدم وقتی من رفتم یه دوری بزنم متوجه شدن ...

نازلی چهارشنبه 11 مرداد 1396 ساعت 08:56

شاذه چهارشنبه 11 مرداد 1396 ساعت 22:32 http://moon30.mihanblog.com

دلژین یکشنبه 15 مرداد 1396 ساعت 04:28


گاهی نمیشه باور کن :)))
مثلا چجوری میگفتن؟؟؟؟
اخه خداییی چیزی نمیشه گفت جز اینایی که گفتن


باور میکنم
خب واقعا هم نمیشد جور دیگه توضیح داد.. اما میشد خیلی هم درموردش نظر نداد و به توضیحات اکتفا کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد